Kilkanaście tysięcy osób na Dniach Pabianic w Tkalni

Otwarte w ostatnich dwóch latach centra handlowe od początku zmagają się z dużymi wyzwaniami na rynku. Okres pandemii, lockdowny gospodarki i zmiany w przyzwyczajeniach konsumentów powodują konieczność zabiegania o klientów w odważny, niecodzienny sposób. Dobrym tego przykładem jest Centrum Handlowe Tkalnia Pabianice, Inwestycja łódzkiej firmy A&A Holding otwarta w 2019 roku.

Tkalnia powstała na terenach dawnej fabryki wełnianej Krusche & Ender i na tle innych tego typu obiektów wyróżnia się wysokim poziomem architektury wykorzystującej historyczną cegłę oraz oryginalnym układem pasażu handlowego z efektownymi konstrukcjami stalowymi, na których znajdują się antresole ze strefą relaksu i zabawy. Całość to kameralna, elegancka przestrzeń, w której znajduje się ponad 40 sklepów oraz pierwsze w Pabianicach Kino Helios.

Tkalnia – naturalna część miasta

Inwestor Tkalni od początku zakładał, że oddając Pabianiczanom taki obiekt w samym sercu miasta, powinno to być przyjazne miejsce spotkań, odpoczynku i zabawy. Długofalowym celem Tkalni jest utożsamianie się Pabianiczan z Tkalnią jako naturalną częścią miasta, wspólną przestrzenią miejską, w której czują się dobrze.

Żeby to osiągnąć Inwestor od dawna zabiegał o organizację dużego wydarzenia o charakterze ogólnomiejskim. Po długich staraniach, Centrum Handlowe Tkalnia oraz A&A Holding, dzięki uprzejmości Prezydenta Miasta Pabianic stały się głównymi Partnerami oficjalnego Święta Miasta Pabianice – imprezy o nazwie Dni Pabianic, które organizowane są od kilkudziesięciu lat przez Urząd Miasta Pabianice oraz Miejski Ośrodek Kultury w Pabianicach.

Tkalnia gospodarzem Dni Pabianic

Dni Pabianic odbyły się w sobotę, 4 września 2021 r. na terenie Tkalni gdzie znalazła się scena z atrakcjami dla dzieci, efektowne wesołe miasteczko oraz duża strefa gastronomiczna. Główna scena muzyczna oraz stoiska Partnerów Wydarzenia stanęły na sąsiadującym z Tkalnią polu golfowym A&A Arkadia, także należącym do Inwestora. Gwiazdami Imprezy były koncerty Kayah i Smolastego, które przyciągnęły tłumy widzów z całego Regionu, a miejskie święto z powodzeniem uzupełniały liczne lokalne zespoły muzyczne i taneczne. Urozmaicenie występów pozwoliło przyciągnąć na Imprezę jednocześnie różne grupy wiekowe co ma duże znaczenie w szerokim budowaniu pozytywnego wizerunku zarówno Miasta jak i Centrum Handlowego Tkalnia.

Dzięki wspólnym wysiłkom Miasta, Miejskiego Ośrodka Kultury i C.H. Tkalnia, Impreza okazała się dużym sukcesem. Frekwencja przerosła oczekiwania Organizatorów i jest szacowana na kilkanaście tysięcy osób, pole golfowe okazało się świetną, zieloną areną dla mieszkańców, a na terenie Tkalni w wesołym miasteczku, strefie gastronomicznej i w pasażu handlowym bezpiecznie bawiło się tysiące gości aż do godzin nocnych. Zdaniem wielu Pabianiczan, była to najbardziej udana i efektowna edycja Święta ich Miasta.

4-krotny wzrost footfallu w Tkalni

Sukces imprezy przełożył się na sukces Tkalni. Na terenie centrum handlowego odnotowano ponad 4-krotny wzrost ruchu względem normalnych dni handlowych, wielu najemców odnotowało w tym dniu rekordowe utargi. Dane statystyczne z reklam online wydarzenia wskazują, że aż około 25 procent potwierdzonych uczestników imprezy to mieszkańcy Łodzi. To daje szanse na stałe przyciągnięcie nowych grup klientów z południowych dzielnic Łodzi, dla których Centrum Handlowe Tkalnia może być atrakcyjną alternatywą względem łódzkich obiektów handlowych. Rzadko spotykana współpraca prywatnego Inwestora z lokalnym Samorządem i łączenie sił w organizacji dużych wydarzeń artystycznych, to ciekawy przykład efektownego budowania pozytywnego wizerunku obiektu handlowego oraz docierania do zupełnie nowych grup odbiorców.

Newsletter

Codzienny newsletter profesjonalistów rynku centrów handlowych