Pepco Group otwiera pierwsze sklepy w Austrii

Pepco Group, właściciel szybko rozwijającej się paneuropejskiej wieloformatowej sieci dyskontowych sklepów wielobranżowych, pod markami Pepco, Dealz oraz Poundland poinformował dziś o otwarciu pierwszych dwóch sklepów w Austrii. To trzeci zachodnioeuropejski rynek, na który grupa wkroczyła w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Pierwsze sklepy zostaną otwarte w Center 21 w Wiedniu oraz w Cine Nova w Wiener Neustadt. W kolejnych miesiącach zaplanowano otwarcie kolejnych placówek. Austria to 17. kraj, w którym Grupa jest obecna i 15., w którym działa sieć Pepco. Austria to trzeci kraj Europy Zachodniej, w którym uruchomione zostały sklepy Pepco. Wcześniej marka wkroczyła do Włoch i Hiszpanii, gdzie została bardzo dobrze przyjęta.

Jak informuje zarząd sieci, wejście Pepco do Austrii wpisuje się w paneuropejskie ambicje Grupy. Decyzja została poprzedzona dokładnym badaniem rynku i klientów, dzięki czemu Grupa uzyskała pewność, że jej oferta odniesie sukces, podobnie jak na swych kluczowych rynkach Europy Centralnej i Wschodniej, gdzie Pepco ma już ponad 2 300 sklepów. Cała Grupa, wliczając w to sklepy marki Poundland i Dealz, jest obecna w 17 krajach europejskich, gdzie posiada łącznie ponad 3 400 sklepów.

– Rozpoczęcie działalności w Austrii to kolejny ważny krok w rozwoju Grupy Pepco, która chce być wiodącą dyskontową siecią detaliczną w Europie. Nasze pogłębione badania pokazały, że w Austrii jest miejsce dla nowoczesnych sklepów PEPCO, które zaoferują wysokiej jakości produkty w niskich cenach, dla całej rodziny – mówi Andy Bond, Dyrektor Generalny (CEO) Grupy Pepco.

Grupa Pepco opublikuje wstępne dane za czwarty kwartał i cały rok finansowy 14 października.

Informacje o Grupie Pepco

Grupa Pepco istnieje od 2015 r. a w jej skład wchodzą dwie silne, niezależne dyskontowe sieci detaliczne – Pepco i Poundland – ta druga prowadzi działalność na arenie międzynarodowej pod marką Dealz. Sieci te zaopatrywane są przez globalną firmę PGS, również należącą do Grupy Pepco. Pepco i Poundland działają na rynkach wielu najsilniejszych gospodarek europejskich. Grupa Pepco posiada obecnie ponad 3 400 sklepów w 17 krajach, w tym w Wielkiej Brytanii, Republice Irlandii, Hiszpanii oraz w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, zatrudniając około 35 000 pracowników.

Po ponad 14 latach ciągłego rozwoju, Pepco obsługuje obecnie ponad 20 milionów klientów miesięcznie, oferując odzież dla całej rodziny, artykuły gospodarstwa domowego i zabawki w najniższych cenach. Centrala marki znajduje się w Poznaniu. Firma zatrudnia około 20 000 pracowników w 15 krajach Europy, a najsilniej obecna jest w Polsce, Rumunii, na Węgrzech i w Czechach.

Pierwsze 14 sklepów Pepco otwarto w Polsce w 2004 roku. W 2013 roku Pepco rozszerzyło swoją działalność na Czechy i Słowację, a w latach 2015-2017 otworzyło sklepy w Chorwacji, na Węgrzech, Litwie, w Rumunii i Słowenii. Od 2018 roku spółka posiada sklepy na Łotwie, w Estonii, Bułgarii, Włoszech, Serbii i Hiszpanii.

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codzienny newsletter dla profesjonalistów rynku centrów handlowych