Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Nowe marki i re-otwarcia w galeriach NEPI Rockcastle

Cztery centra handlowe NEPI Rockcastle: Aura Centrum Olsztyna, Solaris Center Opole i Focus Mall Zielona Góra oraz krakowska Bonarka, zyskały nowe marki. Łącznie galeriom NEPI Rockcastle przybyło 38 nowych najemców.

Według danych Polskiej Rady Centrów Handlowych, rośnie liczby klientów odwiedzających centra handlowe. Rynek centrów handlowych zaczyna się stabilizować. Przybywa klientów i najemców. Do września br. cztery centra handlowe należące do NEPI Rockcastle podpisały umowy z 38 najemcami. Nowe marki pojawiają się w galeriach: Aura Centrum Olsztyna, Solaris Center Opole, Centrum handlowym Bonarka oraz Focus Mall Zielona Góra. W tej ostatniej właśnie zakończył się proces rozbudowy obiektu. Natomiast w krakowskiej Bonarce ruszył kolejny etap modernizacji i rozbudowy.

Według danych opublikowanych przez Polską Radę Centrów Handlowych, w lipcu br. galerie handlowe odwiedziło o 5 procent więcej osób niż w czerwcu br. To drugi miesiąc z rzędu, kiedy odnotowano 5 procentowe wzrosty odwiedzalności.

R E K L A M A

Obiecujące prognozy dla branży płyną także z firmy doradczej Deloitte: już 3 na 4 Polaków nie ma obaw epidemiologicznych związanych z zakupami w centrach handlowych, co jest wynikiem najlepszym od wybuchu pandemii w lutym 2020 roku. Klienci wracają także do lokali gastronomicznych. 63 procent konsumentów gotowych jest dziś pójść do restauracji i zjeść lunch, czy wpić kawę przy stoliku.

Wzrost poczucia bezpieczeństwa to zasługa działań podjętych przez centra handlowe mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa osobom przebywającym na ich terenie.

W podobnym tonie wypowiada się Oxford Economics, który prognozuje, że sprzedaż detaliczna w Polsce do 2023 roku będzie rosnąć o 4,9 procent rocznie, co plasuje nasz kraj w czołówce krajów europejskich.

– Optymistyczne dane potwierdzają liczby płynące z dwunastu naszych centrów zlokalizowanych w całej Polsce. Wyraźne widać ożywienie, przybywa nowych wynajmujących i powracają marki, które podczas kolejnych lockdownów wycofały swoją ofertę z tradycyjnych galerii. Do poziomów sprzed pandemii wracają też obroty, co obrazuje wysoki współczynnik konwersji – mówi Dominik Piwek, Dyrektor ds. Marketingu i PR NEPI Rockcastle.

Widoczne ożywienie w galeriach NEPI Rockcastle

Na początku września w galerii Solaris Center w Opolu oficjalnie otwarto sklep nowego najemcy, marki obuwniczej Ecco. Lokal znajduje się na poziomie 0, w sąsiedztwie sklepu marki Bytom i zajmuje powierzchnię blisko 140 mkw. Ecco to duńska marka obuwnicza, której przyświeca idea tworzenia anatomicznie dopasowanych do stopy butów.

O dwie nowe marki zwiększy się grono najemców Aura Centrum Olsztyna. Setny sklep w Polsce otworzyła tam międzynarodowa sieć sklepów Dealz, będąca częścią Pepco Group. Powierzchnia sklepu ma 470 mkw. i powstała z połączenia trzech odrębnych lokali znajdujących się na poziomie 2. centrum. Dealz oferuje szeroki wybór towarów w promocyjnych cenach. Od produktów z kategorii FMCG, produkty ogólnego przeznaczenia przez zabawki, aż do sprzętu ogrodniczego i do majsterkowania.

– Cieszę się, że obecna w Polsce od półtora roku marka Dealz na swój setny sklep w Polsce wybrała właśnie Aurę. To prawdziwa gratka dla tzw. smart shopperów. Oferta sklepu opiera się na wyselekcjonowanych produktach marek znanych z wysokiej jakości, w obniżonych cenach – mówi Tomasz Górski Asset Manager z NEPI Rockcastle.

W najbliższych tygodniach poszerzy się też oferta odzieżowa galerii Aura Centrum Olsztyna. Nowym najemcą centrum będzie salon polskiej marki odzieżowej Monnari. Sklep Monnari zajmie powierzchnię 194 mkw.

Nowości oferuje także krakowska Bonarka. Do grona najemców centrum dołączyło m.in. Pepco, którego sklep ma powierzchnię 540 mkw. oraz lokalne marki, takie jak Pitbull i Toto Hair Company. Dwa nowe butiki w Bonarce otworzyła marka Guess. Pierwszy lokal o powierzchni 100 mkw. oferuje produkty sprzedawane pod submarką – Guess Accessories. Drugi, to butik Guess Activewear z modą sportową. To jeden z pierwszych salonów typu pop-up tej marki w Polsce. Nowa placówka ma powierzchnię 127 mkw. Niebawem otworzy się tam również trzeci salon, pod szyldem wiodącym Guess.

W ostatnich dniach września do grona marek odzieżowych oferujących swe produkty w Bonarce dołączą: Pierre Cardin i Intimissimi Uomo. W kolejnych miesiącu spodziewane jest otwarcie sklepu prestiżowej marki odzieży sportowej S’portofino.

Nowe marki i re-otwarcia w galeriach NEPI Rockcastle

Po ponad dwóch latach zakończył się proces rozbudowy centrum handlowego Focus Mall Zielona Góra. W galerii pojawiają się nowe brandy i wracają te, które zniknęły z niej na czas prowadzenia prac remontowych. Pierwsi najemcy pojawili się jeszcze przed zakończeniem inwestycji: to prestiżowe marki Guess i Pandora oraz cukiernia Karpicko.

Na przełomie sierpnia i września, wraz z oficjalnym otwarciem nowej części, po kilkumiesięcznej przerwie powróciła odzieżowa marka House. Pojawił się też innowacyjny koncept sklepu eobuwie.pl, kompleksowo łączący asortyment obuwniczy i odzieżowy – eobuwie.pl & Modivo. W gronie nowych najemców pojawiła się też długo wyczekiwana Sephora. Wnętrze lokalu o powierzchni 375 mkw. zaprojektowano zgodnie z nowym konceptem perfumerii eksponującym strefy usług. W Focus Mall pojawił się m.in. „Skincare room” oraz automat Click&Collect do odbierania zamówień złożonych w sklepie internetowym.

W ostatnich dniach września oferta handlowa galerii wzbogaci się o sklep TK Maxx. Będzie to jedyny salon popularnej sieci w Zielonej Górze – poprzednia jego lokalizacja zostanie zamknięta. Powstanie też autorski lokal z kawą i herbatą Five o’clock. Po pięciu latach nieobecności, do Focus Mall Zielona Góra wróci marka Kappahl. Skandynawska firma zapowiada otwarcie salonu w nowym koncepcie store-in-store. w sklepie pojawi się także dział poświęcony marce Newbie, oferujący komfortową odzież i dodatki dla najmłodszych. Kolejną marką, która wróci do zielonogórskiego centrum handlowego w najbliższych tygodniach, będzie Esotiq.

Do końca roku, w Focus Mall Zielona Góra otworzy się jeszcze m.in. sieć segmentu off-price – HalfPrice, salon wyposażenia wnętrz Homla, restauracja Olimp i KFC. Pojawią się tez dwa biura podróży znanych operatorów turystycznych: TUI i Rainbow Tours. To nie koniec nowości w Focus Mall, w najbliższych miesiącach spodziewani są kolejni nowi najemcy.

NEPI Rockcastle jest wiodącym inwestorem oraz deweloperem nieruchomości komercyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej, którego akcje notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Johannesburgu oraz Amsterdamie. Grupa posiada jeden z największych portfeli nieruchomości w Rumunii, Polsce oraz na Słowacji, jest też silnie obecna w Chorwacji, Czechach, na Węgrzech oraz w Serbii i Litwie. W Polsce Nepi Rockcastle jest właścicielem dwunastu galerii handlowych.