Answear.com ze wzrostem przychodów o 56 proc. w I półroczu 2021 r.

Answear.com, e-commerce sprzedający modę w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, podsumowuje I półrocze 2021 r. W minionym okresie Spółka wypracowała bardzo dobre wyniki finansowe, przychody zwiększyły się o 56 proc. rdr. do blisko 270 mln zł, z kolei EBITDA urosła o przeszło 44 proc. do 17,6 mln zł. Konsekwentny wzrost skali biznesu to, jak informuje zarząd sieci, przede wszystkim efekt stale poszerzanej oferty produktowej oraz szerokozasięgowej kampanii marketingowej.

– Zakończyliśmy kolejny bardzo dobry kwartał, w którym odnotowaliśmy dynamiczny wzrost naszego biznesu. W związku z wejściem na giełdę i dokapitalizowaniem Spółki bariery finansowe zostały zlikwidowane, dzięki czemu mogliśmy zintensyfikować działania marketingowe i z powodzeniem realizować naszą strategię rozwoju. Widzimy, że bezpośrednio wpływa to na wzrost naszej sprzedaży – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.

R E K L A M A

Answear.com konsekwentnie zwiększa swoją sprzedaż, bez względu na sytuację pandemiczną

Warto podkreślić, iż pomimo otwarcia galerii handlowych, po okresie lockdownów związanych z pandemią COVID-19, sprzedaż Answear.com w II kw. 2021 r. była lepsza niż w I kw. 2021 r. Potwierdza to, że Answear.com będąc multibrandową platformą działającą wyłącznie w kanale on-line konsekwentnie zwiększa swoją sprzedaż, bez względu na sytuację pandemiczną. Dodatkowo, Spółka dzięki rosnącym przychodom ze sprzedaży oraz poprawie marży, zwiększyła w I półroczu 2021 r. budżet marketingowy do poziomu 15,1 proc. sprzedaży online wobec 11,1 proc. w zeszłym roku. Dzięki temu w minionym półroczu Answear.com zrealizował dwie szerokozasięgowe kampanie medialne w TV i video online.

– W minionym półroczu znacznie zwiększyliśmy wydatki marketingowe, jednak, co warte podkreślenia, nie odbiło się to negatywnie na naszej rentowności. Wypracowaliśmy rentowność EBITDA w wysokości 6,5 proc. przychodów ze sprzedaży. To naturalnie efekt wzrostu skali działalności oraz rozwodnienia kosztów stałych. – dodaje Krzysztof Bajołek.

Answear.com konsekwentnie realizuje cele emisyjne IPO, jakimi było m.in. budowa pozycji lidera e-fashion w regionie CEE. W sierpniu Spółka weszła na rynek grecki. Z kolei w planach na ten rok jest jeszcze wejście na kolejny zagraniczny rynek – Chorwację.

PARTNERZY PORTALU

Fact White Cat

Answear.com to internetowa platforma sprzedażowa z markową odzieżą, obuwiem oraz akcesoriami. Sklep oferuje ponad 116 tys. produktów z ponad 400 światowych marek. Dominującą część oferty stanowią marki premium (Tommy Hilfiger, Guess Jeans, CK, Diesel, G-Star, Karl Lagerfeld, DKNY) oraz marki denimowo-streetwearowe (Pepe Jeans, Levi’s, Lee, Wrangler, Dr.Martens, Quicksilver, Roxy). Całość oferty dopełniają marki sportowo-outdoorowe (Adidas, Nike, Puma, New Balance, The North Face, Columbia, Jack Wolfskin, Helly Hansen), popularne marki z segmentu ekonomicznego (Mango, Gap, Vero Moda, Jack&Jones), oraz marka własna Answear LAB.

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codzienny newsletter dla profesjonalistów rynku centrów handlowych