ROS Retail Outlet Shopping: targi SCF pokazały, że branża działa już w normalnym trybie

Centra Designer Outlet mocno zaznaczyły swoją obecność podczas Shopping Center Forum, czyli jednych z największych targów nieruchomości handlowych w regionie Europy Środkowej i Wschodniej.

– Tegoroczne spotkania podczas targów SCF pokazały, że działania biznesowe w branży toczą się już normalnym trybem. Marki wracają do rozmów, szukają możliwości rozwoju, ale też zaczynają odnajdywać się w obecnej sytuacji. Podpisujemy nowe umowy, zapotrzebowanie na większe lokale zgłaszają także nasi najemcy – podsumowuje spotkanie w Warszawie Mireia Rodriguez Burguera, Leasing Director ROS Retail Outlet Shopping.

Mireia Rodriguez Burguera podsumowuje SCF: podpisujemy nowe umowy

Rynek outletowy jest istotnym kanałem sprzedaży dla producentów fashion i lifestyle. Rozwija się w stałym tempie, szczególnie w tej części Europy i umacnia swoją pozycję zarówno wśród klientów, jak i marek. Do Polski wkraczają bardzo interesujące brandy, dotąd niedostępne w tym formacie. Poszukują rzetelnych, wiarygodnych zarządców i centrów outletowych, w których mogliby otworzyć swoje salony. Jak zaznacza Mireia Rodriguez Burguera – W trakcie dwóch dni targowych mieliśmy kalendarz wypełniony spotkaniami. Zaglądali do nas przedstawiciele marek zainteresowani naszymi obiektami, a także ci, z którymi już współpracujemy. To naprawdę bardzo optymistyczny sygnał mówiący o tym, że outlety to przyszłość w handlu detalicznym. Marki widzą swój rozwój w konceptach outletowych, bo ostatnie kilkanaście miesięcy pokazało, że to właśnie w tym sektorze najszybciej odradzał się handel. Regularne centra już nie są najważniejszym wskaźnikiem kondycji całej branży.

Jak podkreślił Thomas Reichenauer współzałożyciel i Managing Director ROS Retail Outlet Shopping – Cieszy nas wzrost zainteresowania ze strony marek modowych i lifestylowych zarządzanymi przez nas centrami, ale jesteśmy też świadomi wyzwań przyszłości. Dlatego trzymamy rękę na pulsie i śledzimy najnowsze trendy, stale dostosowując się do ciągle rosnących wymagań naszych klientów. Co więcej, wyraźnie i czytelnie pozycjonujemy się jako outlet i w tym obszarze tworzymy zapotrzebowanie na pożądane sklepy ze stale obniżonymi cenami – dodaje.

PARTNER PORTALU

Fact White Cat
ros-scf-2021-z-bichniewicz
Stoisko ROS na targach SCF 2021, fot. Zofia Bichniewicz

ROS Retail Outlet Shopping był jedynym operatorem outletów wystawiających się podczas tegorocznego spotkania Shopping Center Forum, wydarzenia które jest stałym punktem w kalendarzu firmy. Trwająca pandemia nie zniechęca zarządcy do stałego kontaktu z rynkiem i najemcami.

– Podczas pandemii rządziły telekonferencje i spotkania online, dlatego bardzo nam zależało na bezpośrednim kontakcie z naszymi partnerami w trakcie targów – podkreśla przedstawicielka ROS.

– Chcieliśmy usłyszeć jak sobie radzą, jakie wnioski i przemyślenia mają po ostatnich miesiącach i to, czego się dowiedzieliśmy napawa nas radością. Okazało się bowiem, że realizowane przez nas rozbudowy centrów w Polsce odpowiadają rosnącym potrzebom biznesowym najemców. Dzięki temu, że pojawiła się przestrzeń handlowa, brandy, które wcześniej nie były obecne w outletach, widzą teraz potrzebę ekspansji w tym kierunku. Dodatkowo, z rozmów z najemcami wiemy, że coraz częściej decydują się na rozwinięcie handlu online, ale postrzegają ten kanał również jako wsparcie sprzedaży stacjonarnej, a także dodatkową formę promocji marki.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Centra handlowe to system naczyń połączonych. Wspólne cele biznesowe zarządcy i najemców pozwalają na osiąganie celu sprzedażowego i wizerunkowego obu stron. – Wszystkie podjęte dotąd działania skupione wokół rozwoju centrów Designer Outlet w Polsce sprawiły, że rynek postrzega nas jako silną, odnoszącą sukcesy markę – mówi Thomas Reichenauer.

Centra Designer Outlet stały się filarami sprzedaży dla licznej grupy polskich i zagranicznych marek. Dlatego następnym krokiem po zakończonej z sukcesem rozbudowie Designer Outlet Warszawa, rozpoczęły się prace budowlane w pozostałych obiektach w Polsce. Już przed Świętami klienci Designer Outlet Sosnowiec będą korzystać z komfortowego, rozbudowanego parkingu na 2 tys. miejsc. W Designer Outlet Gdańsk do dyspozycji kupujących oddany będzie największy w regionie outletowy salon Nike. Są to pierwsze etapy planowanych prac w tych centrach. Trwają także prace budowlane w Krakowie, gdzie powstaje kolejny, czwarty obiekt zarządzany przez ROS – Designer Outlet Kraków, który podczas targów cieszył się dużym zainteresowaniem wśród gości.

ROS Retail Outlet Shopping

ROS Retail Outlet Shopping z siedzibą w Wiedniu i partnerami w Polsce, we Włoszech oraz Francji, zajmuje się niezależnym doradztwem na rynku nieruchomości dla handlu detalicznego oraz zarządza centrami handlowymi. Specjalizuje się w zarządzaniu siecią Designer Outlet oraz innowacyjnymi konceptami handlowymi w Europie. Założyciele, Thomas Reichenauer i Gerhard Graf, będąc uznanymi specjalistami w branży posiadają wieloletnie doświadczenie na europejskim rynku outletów. ROS Retail Outlet Shopping obejmuje swoim działaniem wszystkie etapy projektu, od znalezienia odpowiedniej lokalizacji do ukształtowania i rozwoju wszystkich aspektów zarządzania operacyjnego. Zrównoważony rozwój jest wspierany przez partnerską współpracę z markami, wysoką jakość zarządzania sprzedażą i standardów obsługi klienta, a także innowacyjne podejście marketingowe zapewniane przez profesjonalny zespół zarządzający.

Portfolio ROS Retail Outlet Shopping obejmuje: Designer Outlet Soltau, City Outlet Geislingen, Brugnato 5Terre Outlet Village, Designer Outlet Warszawa, Designer Outlet Gdańsk, Designer Outlet Sosnowiec, Premier Outlet Budapest, Designer Outlet Algarve, Designer Outlet Croatia, La Galleria Parma, La Torre Outlet Zaragoza i przyszłe inwestycje w Europie. Centra outletowe Designer Outlet w Polsce obecne są w trzech lokalizacjach – w Gdańsku, Sosnowcu i Piasecznie pod Warszawą. Każde z nich oferuje unikalny mix polskich i zagranicznych marek modowych, również grupę marek segmentu premium. Szeroka oferta daje niepowtarzalną okazję do nabycia najwyższej jakości produktów w cenach zawsze 30-70% niższych od cen regularnych. W ofercie centrów możemy znaleźć m.in. marki: Armani, Calvin Klein, Guess, Levi’s, New Balance, Nike, Pandora, Tommy Hilfiger i wiele więcej.