Ponad 20% wzrost efektywności przepływu informacji, zaoszczędzonych ponad 1500 roboczogodzin i 15 tysięcy kartek papieru – EPP, największy właściciel centrów handlowych w Polsce, podsumowuje efekty sześciu miesięcy korzystania z innowacyjnej aplikacji do komunikacji z najemcami. Po pół roku od wdrożenia EPP Connect – rozwiązania, które łączy najlepsze cechy mediów społecznościowych z zaawansowanymi możliwościami raportowania – z aplikacji korzysta 90% najemców w 16 obiektach należących do EPP. Wniosek – nowe technologie nie tylko usprawniają i przyspieszają komunikację, ale pozwalają też oszczędzać czas i zasoby.
EPP Connect to narzędzie łączące w sobie funkcje prostego w obsłudze medium społecznościowego, „tablicy ogłoszeń” oraz zaawansowanego narzędzia do raportowania i zarządzania obiektem. Wdrożone w marcu 2021 r. rozwiązanie spotkało się z pozytywnym odbiorem po stronie użytkowników. Po pół roku od uruchomienia platformy, dostarczonej przez partnera technologicznego Chainels, w 16 centrach należących do firmy aplikacja została aktywowana przez 90% najemców. W Parku Handlowym Zakopianka w Krakowie z narzędzia korzysta 100% najemców. We wrocławskim Pasażu Grunwaldzkim i Galerii Tęcza w Kaliszu wskaźnik ten osiąga wartość 98-99%.
Platforma EPP Connect
– Platforma EPP Connect szybko okazała się dużym sukcesem. Szczególnie cieszy nas fakt, że oprócz kierowników sklepów, udało nam się zaktywizować również ich pracowników. Chcieliśmy nie tylko zapewnić proste i szybkie narzędzie do zarządzania komunikacją, ale też wzmocnić relacje na poziomie najemca-zarządca oraz pomiędzy samymi najemcami. Ogromną popularnością cieszy się np. program rabatów „Najemcy dla Najemców”, w ramach którego firmy mogą zaoferować atrakcyjne zniżki swoim „sąsiadom” – komentuje Wojciech Knawa, członek zarządu EPP odpowiedzialny za zarządzanie nieruchomościami.
W „pilotażowych” lokalizacjach EPP, w których aplikacja została uruchomiona w pierwszej kolejności, udział aktywnych firm przekroczył już 95%. Wysokie zaangażowanie widać w aktywności samych pracowników najemców, którzy chętnie angażują się w budowanie społeczności danego centrum handlowego. Zarejestrowani użytkownicy aplikacji otrzymują z wyprzedzeniem informacje o wydarzeniach, które dzieją się na terenie danego centrum. Wykorzystując popularne funkcje, znane już z mediów społecznościowych, aplikacja pozwala na personalizację „tablicy”, a także polubienia postów i dodawanie komentarzy.
PARTNER PORTALU
EPP Connect to szybki przepływ informacji
Zaletą aplikacji jest możliwość uczestniczenia w życiu danego centrum handlowego przez wszystkich jego pracowników i najemców. Najważniejsze przekazy błyskawicznie docierają do całego personelu, niezależnie od stanowiska. Można je odczytywać zarówno na telefonach komórkowych, jak i komputerach. Obecnie informacje udostępniane w aplikacji EPP Connect otrzymuje aż 93% pracowników najemców. Według wyliczeń Chainels, tradycyjne metody zarządzania centrami handlowymi pozwalają na dotarcie do około 70% pracowników. Aplikacja ułatwia i przyspiesza także otrzymywanie informacji zwrotnych od partnerów biznesowych EPP.
– EPP Connect pozwala na usprawnienie przepływu informacji, szybkość działania i bieżącą reakcję. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii, przenieśliśmy naszą komunikację na nowy poziom – możemy w czasie rzeczywistym docierać do wszystkich firm i ich zespołów z kluczowymi przekazami. Przykładem może być spontaniczna akcja, podczas której chcieliśmy w pozytywny i nietuzinkowy sposób zachęcić osoby odwiedzające nasze centra do prawidłowego noszenia maseczek. Postanowiliśmy założyć je… manekinom na wystawach sklepowych. Wysłaliśmy taką prośbę do naszych najemców poprzez aplikację, a następnie poprosiliśmy ich o podzielenie się efektami – wyniki przeszły nasze najśmielsze oczekiwania. Najemcy zadziałali błyskawicznie oraz przesłali poprzez aplikację zdjęcia witryn. To jeden z przykładów jak duży potencjał ma ta aplikacja – podsumowała Urszula Matej-Bil, dyrektor komunikacji EPP.
Rozwiązanie pozwala na łatwiejszy i szybszy przepływ danych niezbędnych do współpracy na linii wynajmujący-najemca centrum, a także ich analizę i generowanie raportów. Najemcy mogą też wirtualnie zgłaszać potrzebę dokonania napraw czy planowane prace w lokalu, co już przyniosło konkretne oszczędności.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
– Według naszych analiz, dzięki przejściu z “papierowego” sposobu zgłaszania usterek, awizacji i prac w lokalu najemcy, w ciągu sześciu miesięcy działania aplikacji w obiektach EPP zaoszczędzono blisko 30 ryz papieru. W skali całego roku oznacza to ocalenie pięciu ośmioletnich drzew. Dodając do tego również wirtualne zgłaszanie raportu obrotów, po 12 miesiącach użytkowania aplikacji EPP uratuje kolejne 3,5 drzewa. Korzystanie z EPP Connect pozwala administracji centrum także na podniesienie efektywności pracy – rezygnując z papierowej dokumentacji, można oszczędzić około 96 godzin w skali roku. W 16 centrach EPP oznacza to zaoszczędzone 192 dni robocze – mówi Sander Verseput, dyrektor operacyjny i finansowy oraz współzałożyciel Chainels.
29 projektów handlowych w portfelu EPP
EPP jest największym w Polsce właścicielem centrów handlowych pod względem posiadanej powierzchni najmu brutto (GLA). Portfel firmy obejmuje 36 projektów (29 handlowych, 6 biurowych oraz jeden wielofunkcyjny w trakcie planowania) o łącznej wartości ponad 2 mld euro i powierzchni najmu wynoszącej ponad milion mkw. Nieruchomości EPP są zlokalizowane w najbardziej atrakcyjnych polskich miastach o największym popycie konsumenckim i potencjale wzrostu. Spółka, która działa według formuły REIT, notowana jest na giełdach w Johannesburgu (JSE) w Republice Południowej Afryki i Luksemburgu (LuxSE Euro MTF).
Chainels to aplikacja dla najemców, która angażuje wynajmujących i najemców w przekształcanie nieruchomości z wieloma najemcami w tętniące życiem społeczności. Aplikacja Chainels, dostępna z poziomu pojedynczego serwisu, łączy działy wewnętrzne i zewnętrzne firmy, w tym działy zarządzania nieruchomościami, marketingu, leasingu, zarządzania obiektami, aktywami oraz innych interesariuszy, takich jak ochrona i lokalne władze. Chainels, jako rozwiązanie cyfrowe typu „wszystko w jednym”, umożliwia właścicielom i zarządcom nawiązywanie kontaktu i prowadzenie transparentnego dialogu z najemcami, zarówno poprzez działania komunikacyjne, jak i otrzymywanie informacji zwrotnych na różne tematy, w wysoce sprawy sposób. Od Europy po Amerykę Łacińską, międzynarodowi interesariusze wybrali Chainels, aby przekształcić swoje obiekty wielofunkcyjne, centra handlowe i budynki biurowe w społeczności sprzyjające współpracy.