Pierwsze cztery sklepy Żappka Store już działają

Żappka Store jest już dostępna w czterech lokalizacjach: dwóch w Poznaniu, w Krakowie i Warszawie. Unikalny na rynku koncept pozwala na zakup przekąski lub napoju w ciągu kilku sekund, bez kolejek, bez gotówki ani kontaktu z obsługą. Jedyne co trzeba mieć to smartfon z zainstalowaną aplikacją Żappka i włączoną usługą Żappka Pay. Obecnie koncept będzie rozwijany i doskonalony. Pierwsza placówka ruszyła w czerwcu br. w Poznaniu na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich.

Żappka Store wykorzystuje innowacyjną technologię opartą o AI, która powstała dzięki współpracy Żabki Future z amerykańską firmą technologiczną AiFi. To koncept, który sieć cały czas doskonali i rozwija, wykorzystując m.in. spostrzeżenia klientów dotyczące np. produktów czy udogodnień, mogących poprawić funkcjonowanie tego miejsca. W bezobsługowych Żappka Store na ul. Brackiej w Warszawie oraz w przejściu podziemnym Lubicz-Basztowa w Krakowie poszerzono asortyment – w każdej placówce znaleźć można w sumie około 500 różnych produktów, wśród nich słodycze, dania gotowe, przekąski słone i słodkie oraz napoje, także gorącą, świeżo mieloną kawę z ekspresu.

Żappka Store: koncept oparty na najnowszych technologiach

Żappka Store to format opracowany z myślą o lokalizacjach, w których nie ma możliwości otwarcia standardowego sklepu Żabka lub jest ona bardzo ograniczona, jak w przypadku dworców kolejowych. Koncept jest oparty na najnowszych technologiach, takich jak zaawansowane modele przetwarzania obrazu przy wykorzystaniu algorytmów sztucznej inteligencji do obsługi klienta oraz inteligentne rozwiązania do zarządzania zasilaniem, bezpieczeństwem i dostępnością sklepu.

Zakupy w Żappka Store są bardzo proste. Wystarczy smartfon z zainstalowaną aplikacją żappka oraz aktywacja usługi Żappka Pay. Przed wejściem do Żappka Store aplikacja wygeneruje jednorazowy, przypisany do punktu kod QR, który należy zeskanować na czytniku przy drzwiach. Po zeskanowaniu kodu, drzwi otworzą się automatycznie. Gdy będziemy już w środku, zakupy zajmą tylko chwilę – wystarczy wziąć z półki wybrane produkty i… wyjść.

PARTNER PORTALU

Fact White Cat
zappka-store-warszawa
Żappka Store, Warszawa

Zamontowany w Żappka Store system kamer, wykorzystujący algorytmy m.in. deep learning, rozpozna zdjęte z półek produkty, naliczy odpowiednią kwotę, po czym sfinalizuje płatność za pomocą podpiętej do Żappka Pay karty płatniczej. System nie identyfikuje klientów, nie zapamiętuje również obrazu, co gwarantuje pełne zachowanie prywatności i bezpieczeństwo.

Żappka Store został stworzony w ramach Inkubatora Biznesu Żabka Future, które łączy w sobie trzy elementy: zarządzanie i wyszukiwanie innowacji, przekuwanie ich na nowe produkty i usługi oraz ich komercjalizację. Projekt idealnie wpisuje się w strategię Grupy Żabka, która zakłada realizację działań zmierzających do utrzymania neutralności klimatycznej – wszystkie Żappka Store do swej działalności wykorzystują wyłącznie ekwiwalent zielonej energii.

Ponad 7,5 tys. sklepów Żabka

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience liczącej ponad 7500 placówek prowadzonych przez ponad 6000 franczyzobiorców pod marką Żabka. Na przestrzeni dwudziestu lat działalności na polskim rynku, Spółka zdobyła pozycję lidera segmentu sprzedaży convenience. Sklepy sieci są odwiedzane codziennie przez ponad 2,5 miliona klientów, a 12 milionów konsumentów mieszka nie dalej, niż 300 m od najbliższej Żabki.

Żabka Future – to jedna z jednostek organizacyjnych, które tworzą nową strukturę zarządzania Żabki. Zespoły działające w obszarze Żabki Future odpowiadają za wyszukiwanie, tworzenie oraz rozwój narzędzi technologicznych i systemowych dla przyszłości. Obszar ten podlega Tomaszowi Blicharskiemu, Wiceprezesowi Zarządu ds. Rozwoju/EVP, Managing Director of Żabka Future.