Sfinks rozwija się w modelu combo

sfinks1-2

Sphinx i Chłopskie Jadło to dwie nowe restauracje na gastronomicznej mapie Wrocławia. Działają pod wspólnym adresem, Plac Solny 18/19, i są prowadzone przez Sfinks Polska, właściciela obu sieci restauracyjnych. O ile w stolicy Dolnego Śląska działają jeszcze cztery inne restauracje Sphinx, to w przypadku Chłopskiego Jadła jest to jedyny lokal sieci w mieście.

Otwarcie restauracji w tym miejscu to powrót po wielomiesięcznym lockdown branży gastronomicznej.

Powrót po lockdownach

– Wracamy z Chłopskim Jadłem do Wrocławia na Plac Solny. Bardzo się cieszę, że po dłuższej nieobecności możemy znów zaprosić gości do naszej restauracji. Lokal przeszedł remont i pojawiła się duża zmiana, bo pod tym samym adresem uruchomiliśmy jednocześnie nowego Sphinxa. Działa on na parterze budynku i wewnętrznym piętrze, a Chłopskie Jadło powstało na poziomie -1. Goście mogą więc w jednym miejscu wybierać pomiędzy kuchnią inspirowaną Bliskim Wschodem z shoarmą, hummusem i stekami, a kuchnią polską z pierogami i domowym obiadem – mówi Mateusz Cacek, wiceprezes Sfinks Polska, spółki do której należą obie sieci restauracyjne.

Restauracje zostały uruchomione w tzw. modelu combo. Oznacza to co najmniej dwa koncepty gastronomiczne działające po sąsiedzku, na różnych piętrach lub w przylegających salach, które dzielą zaplecze kuchenne. Łączna powierzchnia wrocławskiej restauracji to blisko 500 mkw. Przygotowano tu około 150 miejsc dla gości, z czego ponad 60 jest w części, w której powstał Sphinx. Z kolei sezonowy ogródek będzie wspólny.

Combo po raz kolejny

Podobny zestaw restauracji powstał niedawno w Warszawie przy Krakowskim Przedmieściu, gdzie koło siebie ruszyły Sphinx i Chłopskie Jadło.

– Taki sposób prowadzenia restauracji pozwala oszczędzać koszty, lepiej rozkładać w czasie pracę zespołu, zdobywać więcej zamówień w dostawie itd. Po przejściach restauratorów związanych z zamknięciami branży te argumenty mają bardzo duże znaczenie i spodziewamy się, że taki model działania będzie się upowszechniał w branży gastronomicznej. Obserwujemy taki trend zarówno po zainteresowaniu naszych franczyzobiorców, jak również po zgłoszeniach spływających od właścicieli restauracji działających do tej pory niezależnie – wyjaśnia wiceprezes Sfinksa.

Sphinx i Chłopskie Jadło na Placu Solnym są otwarte od poniedziałku do czwartku oraz w niedziele w godz. 12-21:00. W piątki i soboty restauracje są czynne w godz. 12:00-22:00. Oba lokale obsługują także zamówienia na wynos i w dowozie, a składać je można przez własny serwis Sfinksa, smacznieiszybko.pl, oraz inne platformy online.

128 lokalizacji w całej Polsce

Sfinks Polska zarządza 128 lokalami gastronomicznymi na terenie Polski, w tym siecią 75 restauracji Sphinx (segment casual dining), 41 pubami Piwiarnia Warki (segment gastro pubów), 8 restauracjami Chłopskie Jadło (segment casual dining) oraz 4 lokalami pod szyldami: Meta Seta Galareta, WOOK (segment casual dining), Lepione & Pieczone (fast casual dining) i Levant. Spółka zarządza też 93 restauracjami wirtualnymi, których oferta dostępna jest są tylko w dowozie i obejmuje marki takie jak The Burgers, Och! PITA, Yolo Chicken, Levant Hummus & Falafel czy Da Mamma. Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.

Facebook
LinkedIn
PARTNERZY PORTALU
NAJNOWSZE INFORMACJE
SCF DATABASE

Najemcy

gastronomia
Lokalizacji: 71
Sphinx to marka obecna na polskim rynku gastronomicznym od 17 lat. Sieć Sphinx działa w segmencie casual dining. Restauracje Sphinx…
Baza danych

Firmy

Sfinks Polska to spółka zarządzająca siecią lokali gastronomicznych na terenie Polski. Spółka jest właścicielem takich brandów, jak: Sphinx, Piwiarnia Warki,…
Baza danych
Scroll to Top