Hugo Mesquita obejmie stanowisko Dyrektora Generalnego Netto Polska

Hugo Mesquita obejmie stanowisko Dyrektora Generalnego Netto Polska i będzie odpowiedzialny za rozwój sieci Netto po przejęciu Tesco w Polsce. Po 11 latach w Biedronce, Mesquita ma dołączyć do zespołu Netto od stycznia 2022 roku.

Netto jest obecnie w trakcie procesu konwersji, w ramach którego modernizuje i otwiera pod swoim szyldem około 250 sklepów Tesco przejętych przez Salling Group w marcu tego roku. Operacja ta podwoi sieć Netto w Polsce, zwiększając ją do około 650 sklepów. Stanowi ona strategiczną szansę rozwoju dla Salling Group.

Do kontynuacji procesu transformacji sieci Netto powołało na stanowisko Dyrektora Generalnego Hugo Mesquitę, doświadczonego lidera, pełniącego dotąd rolę Dyrektora Operacyjnego w Biedronce, z szeroką wiedzą o branży retail.

– Jestem bardzo zadowolony, że pozyskaliśmy Dyrektora Generalnego, który doskonale rozumie klientów i rynek dyskontów. Hugo posiada szerokie doświadczenie w prowadzeniu operacji na wielką skalę i osiąganiu wyników przy jednoczesnym traktowaniu współpracowników z szacunkiem – mówi Michael Løve, CEO Netto International.

Netto jest częścią grupy Salling, największego retailera w Danii. Salling Group zarządza obecnie ponad 1650 sklepami, zatrudniając łącznie ponad 55 tys. pracowników w Danii, Niemczech i w Polsce.

PARTNER PORTALU

Fact White Cat

– Cieszę się z objęcia stanowiska Dyrektora Generalnego Netto Polska i czekam już na realizację zadań związanych z trwającą integracją 250 sklepów Tesco, ale także ze wzmocnieniem pozycji Netto na polskim rynku. Jest to wyjątkowa okazja i wierzę, że wraz z silnym zespołem, który obecnie tworzy firmę, będziemy w stanie wspólnie dokonać ogromnych zmian dla klientów i pracowników – komentuje Hugo Mesquita.

O Netto Polska

Sieć handlowa, która w ciągu 26 lat swojej obecności na polskim rynku wypracowała pozycję jednego z największych sprzedawców detalicznych w naszym kraju. Firma ma w Polsce 500 sklepów i pięć centrów dystrybucyjnych, zatrudnia ok. 6 tys. osób. Ten stan posiadania daje detaliście trzecią pozycję na polskim rynku dyskontów. Koncept Netto Polska zakłada bycie blisko swoich klientów. Sklepy zlokalizowane są w pobliżu osiedli mieszkaniowych. Asortyment obejmuje zdecydowaną większość produktów od polskich dostawców. Poza Polską sieć obecna jest w Danii i Niemczech.