scf-news-retailnet-pl-logo-white.svg

AmRest na scieżce wzrostu

starbusks-kawiarnia-amrest-1
AmRest Holdings kontynuował trend wzrostowy w trzecim kwartale 2021, osiągając historycznie najwyższą  skonsolidowaną  sprzedaż  w wysokości 533,6 mln EUR, co stanowi wzrost o 20,9% rok do roku. W porównaniu do przychodów osiągniętych w tym samym okresie 2019 roku ( 504,8 mln EUR  ), czyli przed pandemią, AmRest przekroczył ten wynik o 5,7%.  
Pozytywnemu trendowi towarzyszy większa liczba działających restauracji oraz ponowne otwarcie kanału dine in w wyniku złagodzenia  ograniczeń w większości krajów, w których działa Grupa. Na koniec września 2021 roku udział otwartych lokali AmRest wzrósł do 99%.

Pomimo pandemii 91 nowych restauracji

EBITDA Grupy wyniosła 107,5 mln EUR w III kwartale 2021 r., i jest o 35% wyższa niż w tym samym okresie 2020r. Zwiększenie sprzedaży, wraz z ciągłym rozwojem cyfryzacji oraz działaniami na rzecz poprawy efektywności, wypracowało marżą EBITDA za III kwartał na poziomie 20,1%. W rezultacie zysk przypadający akcjonariuszom wyniósł 26,6 mln EUR.
Na koniec trzeciego kwartału dług   netto  Spółki wyniósł 490,8 mln EUR, a pozycja  gotówkowa  172,6 mln EUR.  Przyspieszone tempo delewarowania, zmniejszyło dług netto o  17% w ciągu roku.
Według Eduardo Zamarripa, dyrektora finansowego AmRest Holdings SE, „W trzecim kwartale 2021 r. AmRest kontynuował trend wzrostu w głównych regionach, przekraczając poziom sprzedaży sprzed Covid o prawie 6%. Ponadto, pomimo wielu wyzwań w branży gastronomicznej, Spółce  udało się otworzyć  91  nowych restauracji rok do roku. Wyniki, które osiągnęliśmy, potwierdzają sukces modelu biznesowego AmRest opartego na ciągłych innowacjach, oraz doskonałej jakości usług. Będziemy nadal koncentrować się na rozwoju, zarówno własnych restauracji jak i rosnącej sieci franczyzowej”.

Wzrosty na wszystkich rynkach

Wszystkie główne regiony działalności Spółki kontynuowały trend wzrostowy. Dywizja Europy Środkowo-Wschodniej  zanotowała największą poprawę osiągając sprzedaż w wysokości  252,3 mln  EUR w III kwartale 2021 r.,  o 27,1% więcej r/r. Przychody w Europie Zachodniej w III kwartale 2021 r. wyniosły 192,9  mln EUR, o 15,3% więcej w porównaniu do III kwartału 2020 r. Segment rosyjski wygenerował przychody na poziomie  50. 9 mln EUR  w III kwartale 2021 r., co stanowi wzrost o 19,1% w porównaniu z analogicznym okresem w 2020r. W Chinach  sprzedaż  osiągnęła  27,3 mln EUR w III kwartale 2021 r., notując wzrost o 10,3% w porównaniu z III kwartałem 2020 r.
Facebook
LinkedIn
PARTNERZY
PULS RYNKU
SCF DATABASE

Najemcy

starbucks-logo
kawiarnia
Lokalizacji: 70
Starbucks jest największą na świecie siecią kawiarni. Posiada około 28 tys. kawiarni w 76 krajach. Pierwszy lokal w Polsce został…
Baza danych

Firmy

AmRest Holdings SE jest największą niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 1993 roku Spółka rozwija portfolio marek…
Baza danych
logo blue SCF News - Retailnet.pl-clear
Codzienny newsletter

dla profesjonalistów rynku centrów handlowych: najemców, deweloperów i inwestorów.

Subscribe

* indicates required