Wkrótce SCF 2024 Fall
Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.
Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.
W tym roku rynek e-commerce wzrośnie w Polsce o około 15-18 proc. – prognozuje prezes InPostu Rafał Brzoska. InPost skorygował przewidywania grupy na 2021 rok. Przychody mają wynieść 3,46-3,56 mld zł wobec 3,7-3,85 mld zł przewidywanych wcześniej.
„Jeszcze po pierwszym półroczu byliśmy przekonani, że rynek e-commerce w Polsce wzrośnie bliżej 20 proc., choć mówiliśmy o 15-20 proc.(…) Na pewno mamy do czynienia z poluzowaniem, jeśli chodzi o retail fizyczny. Mamy trzeci kwartał, czyli miesiące wakacyjne, gdzie wszyscy wiemy, że Polacy masowo ruszyli na wakacje, często po raz pierwszy od dwóch lat. To był główny kierunek wydatków konsumpcyjnych, jeśli chodzi o populację” – powiedział Rafal Brzoska.
„Teraz dochodzą inne czynniki, czyli inflacja, niepewność dotycząca wzrostu cen energii. To wszystko ma wpływ na ograniczanie zakupów albo wstrzymywanie się z wydatkami w retailu. Bądźmy realistami, to nie jest tak, że nie ma to wpływu na wzrost e-commerce. Oczywiście to ma wpływ na oba kanały sprzedaży – elektroniczny i fizyczny.(…) Obecnie przewidujemy wzrost rynku e-commerce w Polsce na 15-18 proc.” – dodał.
InPost skorygował przewidywania grupy na 2021 rok. Przychody mają wynieść 3,46-3,56 mld zł wobec 3,7-3,85 mld zł przewidywanych wcześniej. InPost podwyższył prognozę skorygowanej marży EBITDA w 2021 roku do 42-43 proc. z 41-43 proc.
Liczba paczkomatów ma sięgnąć na koniec bieżącego roku 19,1-19,6 tys. wobec przewidywanych poprzednio 18,25-19 tys. Liczba przesyłek ma sięgnąć 435-440 mln wobec 455-485 mln zakładanych wcześniej.
„Wszystkie zmiany, czyli zarówno wejście Amazona z Prime, wejście Shopee do Polski, zmiany związane z obniżeniem minimalnego koszyka zakupowego na Allegro w ramach projektu Smart!, oceniamy pozytywnie. One na pewno zdynamizują adopcję e-commerce, nie mamy co do tego żadnych wątpliwości” – powiedział Brzoska.