Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

Stary Browar zachęca do noszenia maseczek

Na weekend z kumulacją zniżek z okazji Black Friday Stary Browar w Poznaniu przygotował akcję, której celem było zmotywowanie klientów do przestrzegania obowiązku zasłaniania ust i nosa. Osobom niestosującym się do zasad reżimu sanitarnego uwagę zwracali… mimowie. Artyści w humorystyczny sposób przypominali o najważniejszej regule bezpieczeństwa i rozdawali bezpłatne maseczki.

O obowiązku zasłaniania ust i nosa wewnątrz Starego Browaru przypominają naklejki, tabliczki, grafiki na monitorach i spoty emitowane przez radiowęzeł. Osobom bez maseczek uwagę zwracają także pracownicy ochrony.

Rozdano kilkaset maseczek

„Liczba komunikatów na temat zasad bezpieczeństwa, z jaką codziennie mamy kontakt, może przytłaczać. Ich skuteczność maleje z każdym miesiącem trwania pandemii” – mówi Marta Kabsch, rzecznik prasowy Starego Browaru. „Postanowiliśmy zwrócić uwagę klientów Starego Browaru w zaskakujący sposób. O najważniejszej zasadzie reżimu sanitarnego w czasie Black Weekend przypominali mimowie”. Rzecznik Starego Browaru wskazuje też na nieoczywistą zaletę nietypowej kampanii – z aktorami komunikującymi się wyłącznie poprzez gesty… trudno dyskutować. Mimowie oprócz humorystycznego zwracania uwagi, wręczali maseczki. Akcja wywołała pozytywne reakcje nawet wśród „niesubordynowanych” klientów. Przez dwa dni trwania kampanii odwiedzającym poznańskie centrum rozdano kilkaset maseczek, a wiele osób, zachęconych przez aktorów, sięgało po własne.

Stary Browar kocha zamaskowanych

Stary Browar od początku pandemii aktywnie włącza się w kampanię #Kupujebezpiecznie zainicjowaną przez PRCH. „Zależało nam, żeby informacje na temat zasad reżimu sanitarnego nie zaburzały przyjemności czerpanych z zakupów w Starym Browarze, a jednocześnie zwracały uwagę” – mówi Marta Kabsch. „W komunikatach wizualnych wykorzystaliśmy grafiki autorstwa modowej ilustratorki Karoliny Pawelczyk. Stworzyliśmy dowcipną kampanię audio przypominającą o obowiązku zasłaniania ust i nosa z hasłem Kochamy wszystkich klientów, ale najbardziej tych zamaskowanych. Performatywna akcja z okazji Black Friday z udziałem mimów to najbardziej nietypowy element naszej kampanii, który spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem klientów i pracowników Starego Browaru, a co najważniejsze – okazał się efektywny i zachęcił wiele osób do respektowania reguł bezpieczeństwa”.