Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

LPP zakłada wzrost powierzchni sprzedaży w Polsce o 19 proc.

Grupa LPP zakłada, że w przyszłym roku całkowita powierzchnia sprzedaży wzrośnie o 25 proc. Nakłady inwestycyjne mają wynieść 1,25 mld zł. LPP zakłada też wysokie dwucyfrowe wzrosty sprzedaży i utrzymanie marży operacyjnej.

Powierzchnia handlowa miałaby wzrosnąć do 2,3 mln m kw. (z czego 0,7 mln m kw. w Polsce, a 0,8 mln m kw. w krajach Europy Wschodniej).  Wydatki inwestycyjne na 2022/23 rok zaplanowane zostały na poziomie 1,25 mld zł, z czego 1,1 mld zł przeznaczone zostanie na salony.

Dwucyfrowy wzrost sprzedaży

Grupa LPP poinformowała, że celem na rok bieżący, 2021/22, jest

Rekalma Apsys
r e k l a m a
  • kontynuacja dwucyfrowego wzrostu powierzchni (1,9 mln m kw., +29 proc. r/r, w tym +53 proc. rdr w CIS, +19 proc. w Polsce, +22 proc. rdr w Europie),
  • dynamiczne wzrosty online (4,0 mld zł sprzedaży, wzrost o 80 proc. rdr),
  • dwucyfrowe wzrosty sprzedaży rdr i poprawa marży operacyjnej rdr. CAPEX ma wynieść 1,35 mld zł (z czego 1,0 mld zł przeznaczone jest na salony)

Główne wyzwania

Wśród wyzwań na ten rok LPP wskazuje na:

  • zakłócenia w łańcuchu dostaw,
  • kolejną falę zachorowań w czwartym kwartale 21/22 i możliwe lockdowny,
  • wzrost kosztów pracy,
  • inflację,
  • wysoki kurs dolara, a niski rubla

W wywiadzie jaki SCF News/retailnet.pl przeprowadził z Prezesem Zarządu LPP Markiem Piechockim, mówił on, że najbardziej niepokoją go wyzwania o charakterze geopolitycznym.

– Najbardziej boję się konfliktu rosyjsko-ukraińskiego czy rosyjsko-polskiego. Mówiąc brutalnie, to jest jedna z ważniejszych spraw, które mi zaprzątają głowę. Już w tej chwili prowadzimy taką politykę, że dużo towaru przyjeżdża z Chin bezpośrednio do Rosji i gdyby doszło do jakiegoś zamknięcia granic między Polską, a Rosją, to zakładam, że będziemy się starali tak organizować transport, żeby dostawy były robione bezpośrednio z Chin do naszych spółek rosyjskich – mówił Marek Piechocki

Prawie 10 mld zł po trzech kwartałach

Po trzech kwartałach 2021/22 grupa LPP ma 9,9 mld zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 72,2 proc. rdr. EBITDA wyniosła 2,32 mld zł wobec 888,7 mln zł rok wcześniej, a zysk netto 1,1 mld zł wobec 145,8 mln zł straty przed rokiem

Wydatki inwestycyjne wyniosły 947 mln zł, co oznacza wzrost o 78 proc. rdr.

Już 27 rynków

Grupa poinformowała, że w 2022/23 roku planuje otwarcie salonów wszystkich 5 marek LPP w Albanii. Będzie to 27. rynek stacjonarny grupy. Planowane jest otwarcie salonów o powierzchni ok. 6 tys. m kw. w drugiej połowie 22/23.