Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

Dobry rok dla projektów Napollo

Napollo zwiększa tempo i zakres ekspansji w zakresie inwestycji komercyjnych. W Polsce pojawia się coraz więcej parków handlowych pod szyldem N-Parków, które stają się flagowymi w portfelu marki. Firma jest także właścicielem galerii handlowych i w 2021 z sukcesem przedłużała umowy najmu na kolejne lata. W portfelu Napollo znajduje się też kilkadziesiąt lokali handlowych w Warszawie.

Głównym filarem rozwoju firmy Napollo w zakresie budownictwa komercyjnego są parki handlowe znane jako N-Parki, które w tym momencie można je spotkać już w wielu miastach Polski. Co więcej, Napollo jest także właścicielem trzech galerii handlowych: Galerii Renova w Warszawie, Galerii Grodova w Grodzisku Mazowieckim oraz Galerii Piastova w Gnieźnie, które, po trudnym okresie pandemii, znów wróciły na dobre tory: frekwencja odwiedzin wzrosła, sięgając liczb nawet wyższych, niż miało to miejsce przed lockdownem, a najemcy przedłużają kolejne umowy najmu.

Szerszy mix najemców

– W warszawskiej Renovie powitaliśmy latem Hebe, a obecny w obiekcie Rossmann oraz Kolporter przedłużyły umowę na kolejne lata i w styczniu 2022 przeprowadzą modernizację swoich lokali w galerii. Na przedłużenie umów zdecydowały się także Optyk i Cosmedica. Natomiast InPost i Teletorium otworzyły lokale w nowych konceptach, co po przeprowadzonej przez nas ubiegłorocznej modernizacji m.in. oświetlenia, czyni tę galerię coraz bardziej wygodną dla klientów i jak widać pożądaną dla marek. Dalsze zmiany w ofercie planowane są także w 2022 i 2023 r. – zdradza Dorota Beltrani, Dyrektor Komercjalizacji i Zarządzania w Grupie Napollo

– Pozytywne nastawienie najemców obserwujemy też w innych naszych obiektach, np. w Ząbkach, gdzie Takko przedłużyło umowę najmu na kolejne lata i wiosną 2022vpowita klientów w nowym koncepcie. Podobnie jest w Bielsku Podlaskim, gdzie m.in. Martes Sport także zdecydował się na przedłużenie umowy najmu. W Galerii Grodovej w Grodzisku Mazowieckim już niedługo otworzy się Jubiler YES – mówi Beltrani.

Coraz mocniejsza oferta

Zmian i nowych ofert nie brakuje. We wrocławskiej Galaktyce umowę będzie kontynuował w dwóch lokalach OPs Talent, a sam obiekt w niedługim czasie spodziewa się nowego dużego najemcy drogeryjnego, dla którego będzie to jedna z pierwszych lokalizacji w Polsce, a ta zajmie powierzchnię ponad 660 mkw. Z kolei N-Park w Trakcie Brzeskim zyskał powiększenie oferty fitness – teraz Zdrofit powiększy lokal o około 600 mkw. Otwarcie powiększonego klubu planowane jest na początek 2022. Z kolei poznański N-Park, znany wcześniej jako Centrum Promienista, przeszedł udaną modernizację i zaprezentował klientom nowe odsłony lokali Eurospar i Rossmann oraz gastronomii TiO. Ofertę uzupełnili także nowi najemcy jak RTV Euro AGD, Pepco i Inmedio. W warszawskich lokalach przedłużone zostały także umowy z bankami Credit Agricole i PNB Paribas. Na Pasażu Światowida otworzył się Carrefour. Ciekawa volta w zmianie branży dokonała się w zarządzanym przez Napollo obiekcie przy Ostrobramskiej w Warszawie, gdzie Norauto ustąpiło miejsca Media Expert, co wiąże się z kolejną długoletnią umową najmu.

Rekomercjalizacje i renowacje

Rok 2021 obfitował więc w liczne działania rekomercjalizacyjne i renowacje. Pomimo trudności wywołanych przez konieczne restrykcje pandemiczne, Napollo z optymizmem patrzy w przyszłość i elastycznie dopasowuje działalność swoich obiektów do potrzeb rynku, klientów i najemców. Rozwija się również oferta handlowa w tych obiektach.
Zarządzanie i rekomercjalizacja istniejącego portfolio to, obok komercjalizacji nowych obiektów, główne zadanie Działów Zarządzania i Komercjalizacji w Napollo.
O Napollo

Silna pozycja na rynku

Napollo to polska, doświadczona firma, która prowadzi działalność inwestycyjną od czternastu lat. Zarządza pełnym procesem inwestycyjnym, od pozyskania nowych gruntów, koordynacji  realizacji budów, finansowania do komercjalizacji projektów handlowych, budowy i sprzedaży inwestycji mieszkaniowych i zarządzania nieruchomościami. Zwiększając tempo i zakres ekspansji, dwa lata temu Grupa została wzmocniona przez doświadczonych menedżerów. Dzisiaj strategia Grupy Napollo zarządzana jest przez Sławomira Zawadzkiego, eksperta w branży deweloperskiej i handlowej z wieloletnim doświadczeniem. Działalność operacyjna została przekazana w ręce Doroty Beltrani i Wojciech Orlofa, znanych od lat w branży jako specjaliści w zakresie planowania i komercjalizacji oraz zarządzania, a za finanse odpowiedzialny jest ekspert w zakresie inwestycji kapitałowych Michał Głowala. Głównym filarem rozwoju firmy w zakresie budownictwa komercyjnego są parki handlowe znane jako N-Parki. Oferują wygodne zakupy blisko domu, w miastach powyżej 10 tysięcy mieszkańców i o powierzchni najmu do ok.  15 000 m2. N-Parki posiadają lokalizacje w całej Polsce. Najnowszy N-Park w Gorzowie Wielkopolskim przy ul. Pomorskiej, otwarto w październiku br. Z kolei w Poznaniu przy ul. Promienistej zakończono w tym roku modernizację i rekomercjalizację pasażu z Eurospar, Rossmann, Pepco, RTV Euro AGD i Inmedio. Ruszyła już także budowa N-Parku w podwrocławskich Łanach, otwarcie planowane jest na wiosnę 2022. Napollo jest także właścicielem galerii handlowych oraz kilkudziesięciu lokali handlowych. Napollo jest członkiem Polskiej Rady Centrów Handlowych oraz Polskiego Związku Firm Deweloperskich.