Rozbudowa i otwarcia – Gemini Holding podsumowuje miniony rok

Gemini Holding może zaliczyć miniony rok do udanych. W 2021 roku inwestor nie tylko z sukcesem prowadził rekomercjalizację trzech obiektów Gemini Park ale finiszuje też z rozbudową Gemini Park Tychy. 

– 2021 był rokiem pełnym wyzwań, ale także okresem niezwykle intensywnych działań dla holdingu. Z jednej strony, trzy nasze centra weszły w fazę rekomercjalizacji i dużych zmian w dotychczas funkcjonującym tenant-mix’ie, co wiązało się ze wzmożoną pracą działu leasingu, a także dużą aktywnością naszego partnera – firmy Colliers. Z drugiej strony, kontynuowaliśmy realizację planów inwestycyjnych, poczynionych jeszcze przed pandemią, a dotyczących m.in. wydzielenia nowej, dodatkowej powierzchni najmu w Gemini Park Tarnów, a także rozbudowy Gemini Park Tychy – mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzający Gemini Holding.

Dużo nowych umów

I faktycznie, leasingowo 2021 rok był bardzo owocny. Od stycznia do grudnia w trzech centrach odnotowano aż 23 nowe umowy najmu, z których aż 20 przypadło na okres od maja do grudnia, a więc po lockdownie. W sumie nowi najemcy wynajęli ponad 10,3 tys. m kw. powierzchni.

– Miniony rok pokazał, jak atrakcyjnymi biznesowo lokalizacjami są dziś centra Gemini Park i jak duży potencjał leasingowy w nich drzemie, zwłaszcza patrząc na ich silną, pomimo sytuacji z COVID-19, pozycję na lokalnych rynkach czy zadowalające wskaźniki footfall i obrotów, jakie osiągały po zniesieniu lockdownów – mówi Joanna Zemczak, Head of Lease w Gemini Holding.

– To, w połączeniu ze skuteczną i konsekwentnie realizowaną strategią leasingową, sprawiło, że w 2021 roku wszystkie nasze centra znalazły się na orbicie zainteresowań największych polskich i zagranicznych marek, a także – co szczególnie ważne – marek, które wybrały nas na swój lokalny lub regionalny debiut – dodaje.

– Przykładem są: HalfPrice, który w maju swój pierwszy wówczas sklep na Śląsku uruchomił w Gemini Park Tychy czy Studio Planowania IKEA, które wybrało na swój lokalny debiut Gemini Park Bielsko-Biała. Gemini Park Tychy będzie także pierwszym obiektem w regionie, w którym niebawem pojawi się najnowszy i komfortowy koncept Multikina – wylicza.

Takich topowych marek, które przyciągnęły centra Gemini Park, było znacznie więcej. W Gemini Park Tychy 2021 rok zaowocował aż 8 umowami najmu, łącznie na blisko 6,2 tys. m kw. Oferta galerii powiększyła się m.in. o Media Expert, wspominamy HalfPrice, New Balance i Smoke Shop. Jednocześnie w nowej części galerii swój sklep już uruchomiła sieć Action, a niebawem nastąpi otwarcie salonu Bel-Pol i Multikina.

Marki ściągnęły także do Gemini Park Tarnów, w którym pojawiło się aż 5 nowych najemców, którzy w sumie wynajęli blisko 3,1 tys. m kw. Oferta galerii wzbogaciła się o salony marek: HalfPrice, PUMA, Lee Cooper, kaes, Homla. Co ciekawe, wszystkie te brandy to lokalni debiutanci.

Debiutów nie zabrakło także w Gemini Park Bielsko-Biała. Obiekt zakończył 2021 rok z 10 otwarciami o łącznej powierzchni ponad 1 tys. m kw. Wśród nowych najemców można było znaleźć m.in. Studio Planowania IKEA, SFD, Manzini, Canal+ czy AIKO Face&Body Zone.

– Seria otwarć w 2021 r., oparta głównie na markach unikalnych dla lokalnych rynków, sprawiła, że nasze obiekty zyskały kolejne wyróżniające nas destynacje zakupowe, a także – co ważne – umocniły swoją pozycję na swoich lokalnych rynkach, ale także na rynku retail. Raz jeszcze udowodniliśmy, że jesteśmy godnym zaufania partnerem biznesowym, z którym można się rozwijać stabilne i długofalowe relacje – mówi Joanna Zemczak.

W Tychach finisz rozbudowy

Pojawienie się nowych najemców to nie jedyne, co wpływa na atrakcyjność marki Gemini Park. Tę podnosi także kończąca się właśnie inwestycja w tyskim centrum handlowym. W kwietniu 2020 roku holding zapoczątkował rozbudowę Gemini Park Tychy. Liczący sobie 36,6 tys. m kw. obiekt powiększony został o ok. 7 tys. m kw. Inwestor zapowiada otwarcie największej atrakcji – kina – na wczesną wiosnę 2022.

– Rozbudowa Gemini Park Tychy była jednym z naszych inwestycyjnych priorytetów, dlatego też jej realizacji nie zahamowała sytuacja na rynku związana z pandemią. Celem rozbudowy jest stworzenie w tym obiekcie nowoczesnej oferty rozrywkowej, opartej w dużej mierze na świeżym koncepcie, jaki zaproponowało Multikino. Pozwoli to na znaczące poszerzenie catchmentu Gemini Park, pozyskanie lojalnego klienta, mającego liczne i częste powody do odwiedzania obiektu, a także umocnienie pozycji na bardzo konkurencyjnym, śląskim rynku centrów handlowych – tłumaczy Anna Malcharek.

Jednak nie tylko kino, które ma zająć 2,3 tys. m kw. z ok. 7 tys. m kw. pojawi się w ofercie nowej części. – Dzięki rozbudowie mamy możliwość poszerzenia oferty gastronomicznej oraz stworzenia ciekawej strefy spotkań i integracji, która zastąpi tradycyjny food court. Co więcej, rozbudowa umożliwia nam także poszerzenie oferty handlowo-usługowej, dzięki otwarciu sklepu Action, a niebawem też Bel-Pol. Kolejne projekty leasingowe będą finalizowane i ogłaszane na początku 2022 roku – zapowiada Malcharek.

Póki co w nowej części trwają ostatnie prace wykończeniowe. Sam obiekt, poza kinem, ma już pozwolenie na użytkowanie. Gemini Holding zaczął odliczanie do otwarcia. – Dalsza rekomercjalizacji w trzech centrach, a także wielkie otwarcie nowej części tyskiej galerii to wydarzenia, które zdominują nasze plany na pierwsze półrocze 2022 r. Patrząc na to, jak wyglądała sytuacja w 2021 r. ze spokojem wchodzimy w nowy rok, kreśląc jednocześnie kolejne plany dotyczące naszych centrów – podsumowuje.