Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

[WYWIAD] Mirosław Huczek, TEDi: nasz plan na 2022 rok to ekspansja, ekspansja i jeszcze raz ekspansja

Chcemy się nadal rozwijać na polskim rynku, pozyskujemy nowe lokalizacje i jesteśmy zainteresowani współpracą z wynajmującymi powierzchnie handlowe we wszystkich regionach Polski. Wszystkie centralne aglomeracje handlowe z odpowiednim napływem klientów są interesujące dla naszych celów ekspansyjnych, w szczególności parki handlowe. Nasz plan na 2022 rok to ekspansja, ekspansja i jeszcze raz ekspansja – mówi w rozmowie z Retailnet Mirosław Huczek, Prezes Zarządu firmy TEDi.

2021 to dla sieci TEDi rok dynamicznego rozwoju. Ile sklepów aktualnie działa i jaka jest kondycja spółki?

Aktualnie mamy 137 działających sklepów, ale ta liczba stale wzrasta. Prowadzimy dynamiczną ekspansję już od ponad trzech lat, a naszym celem są nowe otwarcia na terenie całego kraju.

R E K L A M A

Czyli zapowiadany wcześniej przyrost o 30-40 sklepów rocznie już jest osiągnięty i w 2022 będzie znacznie przekroczony?

Rzeczywiście. W minionym roku kalendarzowym otworzyliśmy 66 nowych sklepów w całym kraju. Dzieje się to zatem bardzo szybko. Chcemy się nadal rozwijać na polskim rynku, pozyskujemy nowe lokalizacje i jesteśmy zainteresowani współpracą z wynajmującymi powierzchnie handlowe we wszystkich regionach Polski. Nasz plan na 2022 rok to ekspansja, ekspansja i jeszcze raz ekspansja.

Czym taka dynamika jest spowodowana? Rynek polski jest tak chłonny i jest tak duże zapotrzebowanie? Jaki potencjał do rozwoju ma TEDi?

Oferujemy bardzo korzystne ceny, co potwierdza, iż dobra jakość nie musi iść w parze z wysoką ceną. Różnorodność oferowanego asortymentu, jakość oraz stałe zaangażowanie wzajemnie się nie wykluczają. Firma TEDi ma swoje korzenie w Niemczech i zalicza się topowych sieci oferujących artykuły przemysłowe, znajduje się cały czas na kursie wzrostowym. W tej chwili nasze przedsiębiorstwo z siedzibą w Dortmundzie posiada w Europie ponad 2.550 sklepów i czuje się komfortowo zarówno w dużych miastach, jak i na obszarach poza nimi.

W jakim czasie?

Jeżeli chodzi o liczbę otwarć, to tak jak w przypadku sklepów TEDi, które zostały otwarte w ostatnim czasie, wiele zależy od rozwoju gospodarczego kraju oraz naturalnie od samego sklepu, ponieważ zawsze realizujemy strategię ekspansji, która jest dostosowana do rynku.

Które regiony Polski są dla TEDi obecnie najbardziej atrakcyjne?

Nasza siedziba mieści się w Katowicach i w związku z tym rozpoczęliśmy ekspansję od Śląska. Obecnie na Śląsku mamy najwięcej sklepów. Kluczowe rynki teraz, to przede wszystkim Polska Zachodnia, od Wrocławia po Kołobrzeg. Interesują nas duże miasta, zwłaszcza te, które kiedyś były miastami wojewódzkimi; miasta, które mają od 50 tysięcy mieszkańców wzwyż; bądź aglomeracje dużych miast do których przeprowadzają się mieszkańcy tych miast.

Jaka jest optymalna powierzchnia dla sklepów TEDi?

Średnia powierzchnia sklepów to około 850 metrów kwadratowych. Optymalna wielkość powierzchni oscyluje w granicach 750, a 850 metrów kwadratowych.

Jakie jest najlepsze otoczenie handlowe dla marki TEDi?

Wszystkie centralne aglomeracje handlowe z odpowiednim napływem klientów są interesujące dla naszych celów ekspansyjnych, w szczególności parki handlowe. Istotnym kryterium jest tu atrakcyjny mix najemców, na który składają się sklepy spożywcze, sklepy elektroniczne, odzieżowe i obuwnicze, drogerie, inni dostawcy artykułów codziennego użytku, a także apteki.

To chyba macie w czym wybierać, bo teraz tych parków powstaje bardzo dużo. A co z galeriami handlowymi?

Jeżeli chodzi o parki oraz centra handlowe mamy spory wybór i nie ukrywam, że obecnie jesteśmy w bardzo komfortowej sytuacji stawiając sobie ambitne cele ekspansyjne. Jeżeli chodzi o wybór lokalizacji, to jesteśmy bardzo elastyczni i każdą lokalizację rozpatrujemy indywidualnie. Dokładnie sprawdzane są wszystkie parametry oraz kryteria. Priorytetem są dla nas lokalizacje na parterze o dużej frekwencji klientów.

TEDi pomimo tego, że działa na polskim rynku dopiero od 2018 roku, ma już ugruntowaną pozycję. Jesteście pożądanym najemcą?

TEDi działa w Polsce operacyjnie od 4 lat. Pierwsze sklepy otworzyliśmy w pierwszej połowie 2018 roku. Dzięki naszemu dotychczasowemu sporemu zaangażowaniu na polskim rynku mogliśmy przekonać do siebie wynajmujących i zbudować skuteczną współpracę. Podstawą tego było i jest to, że jesteśmy konceptem który generuje traffic, a tym samym oferta biznesowa każdej nieruchomości jest szersza i staje się znacznie bardziej atrakcyjna.

Jak przebiega współpraca z wynajmującymi?

Generalnie współpracujemy bardzo dobrze i skutecznie. Nasza koncepcja jest aktualnie bardzo pożądana przez wynajmujących, no i również same parki handlowe stają się także bardzo atrakcyjne dla rozwoju sieci handlowych.

Można powiedzieć, że rozdajecie trochę karty?

Jesteśmy interesującym partnerem dla wynajmujących i realizacji projektów w sektorze nieruchomości komercyjnych. Na polskim rynku nie ma obecnie formatów znacząco porównywalnych z TEDi. Tym samym jesteśmy niezwykle atrakcyjni dla naszych klientów i wzbogacającego się mixu najemców w wybranych lokalizacjach.

Na jakich warunkach TEDi chce podpisywać umowy? Co jest dla Państwa kluczowe przy podjęciu współpracy z wynajmującym powierzchnie?

Jesteśmy zainteresowani dłuższą i długoterminową współpracą. Decydującym czynnikiem jest to, że zarówno TEDi jak i nasi wynajmujący są zadowoleni z podjętej już współpracy. Możemy wspólnie patrzeć na owocną i udaną przyszłość. Nasza ogólnokrajowa ekspansja tworzy także znaczną liczbę miejsc pracy. Podobnie jak we wszystkich naszych krajach w Europie, również w Polsce dążymy do tego, aby być atrakcyjnym pracodawcą.

Czy TEDi planuje uruchomienie sprzedaży online?

Obecnie nie oferujemy sprzedaży online poza granicami Niemiec. Nasza koncepcja TEDi w całej Europie to rozwój lokalizacji oraz gęsta sieć sklepów, aby zapewnić naszym klientom szeroki wybór, który zaskakuje: obojętne, czy to drogeria, artykuły dla zwierząt, artykuły gospodarstwa domowego czy artykuły dla majsterkowiczów. W TEDi można znaleźć wszystko pod jednym dachem, można zainspirować się różnorodnością, aktualnymi trendami i fajnymi gadżetami. Nasi klienci kupują pod wpływem impulsu, ale robią też zakupy zgodnie z potrzebami i w sposób ukierunkowany. Ponadto posiadamy zmieniający się asortyment z ofertami sezonowymi. Ogólnie rzecz biorąc, nie ma zdefiniowanej grupy docelowej dla sklepów TEDi. Nasz różnorodny asortyment przyciąga klientów w każdym wieku. Dużą część z nich stanowią nawet nasi stali klienci. Taki jest nasz model biznesowy, który od początku istnienia firmy z powodzeniem kształtujemy i rozwijamy w całej Europie.

Rozmawiała: Katarzyna Łabuz