Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

LPP: nowy magazyn e-commerce pod Rzeszowem

Na Podkarpaciu powstanie kolejne Fulfillment Center spółki LPP. W obiekcie o powierzchni 69 000 m2 zostaną zainstalowane nowoczesne systemy informatyczne oraz automatyczna linia przenośników w strefie pakowania usprawniające realizację zamówień internetowych oraz wydajność operacyjną polskiego producenta odzieży.

Nowy magazyn pozwoli na zwiększenie dostępności asortymentu i sprawną obsługę klientów, a także zapewni synergię doskonałych warunków magazynowych i nowoczesnych rozwiązań technologicznych, przy jednoczesnym respektowaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Budynek zaprojektowany zgodnie z założeniami certyfikacji BREEAM zostanie oddany do użytku w trzecim kwartale 2022 roku.

Magazyn dla regionu CEE

Na początku listopada 2021 r. LPP podpisało umowę z firmą Panattoni na wynajem powierzchni magazynowej w regionie rzeszowskim. Obiekt, którego budowa ma zostać zakończona we wrześniu 2022 r. obejmować będzie magazyn o powierzchni 67 000 m2 oraz przestrzeń biurową liczącą 2 000 m2. Wybrana lokalizacja wpisuje się w strategię rozwoju sieci logistycznej LPP, która pozwoli na sprawniejszą obsługę rynków ościennych, takich jak Ukraina, Węgry, Czechy, Niemcy, Słowacja, a w momencie dużego zapotrzebowania – częściowo również Polski. O wyborze regionu rzeszowskiego zdecydowało również dogodne położenie przy węźle autostrady A4 Wschód- Zachód, a także bliskość drogi krajowej 19, prowadzącej na Słowację. Polski producent odzieży planuje uruchomienie obiektu w trzecim kwartale 2022 r.

– Podkarpackie to region znany z wysokiego poziomu inżynierii. Wraz z dynamicznie rozwijającymi się potrzebami LPP w zakresie badań i rozwoju w obszarze informatycznym, jak również automatyzacji logistyki i e-commerce, wybór regionu rzeszowskiego wydaje się być zatem doskonałą opcją. Decyzja o uruchomieniu nowego obiektu to także odpowiedź na stale rosnące zapotrzebowanie na produkty naszych marek. Pomimo podjętych w ostatnim czasie działań usprawniających naszą sieć logistyczną, takich jak powiększenie Fulfillment Center w Rumunii czy wydzielenie magazynu zwrotowego i uruchomienie budowy nowego obiektu w Pruszczu Gdańskim, nadal widzimy potencjał do rozwoju w tym obszarze – komentuje Sebastian Sołtys, dyrektor ds. logistyki LPP.

PARTNERZY PORTALU

Fact White Cat
Fact White Cat

100 tys. zamówień dziennie

Dodatkowa powierzchnia magazynowa umożliwi LPP realizowanie do 100 tys. zamówień dziennie oraz składowanie ponad 7 mln sztuk asortymentu. W strefie ze specjalnie dostosowanymi systemami informatycznymi zostaną wprowadzone nowatorskie operacje konsolidacji towaru ze sklepów stacjonarnych oraz magazynu. To rozwiązanie pozwoli na priorytetowe łączenie produktów pochodzących z salonów, potrzebnych do zrealizowania zamówienia złożonego przez klienta. W zwiększeniu wydajności pomoże też automatyczna linia przenośników w strefie pakowania na powierzchni blisko 5 tys. m2, połączona z sorterem wysyłkowym, umożliwiającym sortowanie na poszczególne regiony jednocześnie kilku tysięcy paczek na godzinę.

– Decyzja o włączeniu nowego obiektu do naszej globalnej sieci dystrybucji podyktowana jest potrzebą szybszej obsługi naszych klientów i ciągłego doskonalenia tzw. customer experience. Dbałość o ich zadowolenie oznacza dla nas także coraz większe wyzwania z perspektywy logistyki dostaw. Kompletacja zamówień do salonów zasadniczo różni się od tych, realizowanych dla klientów indywidualnych zamawiających przez Internet. Realizując sprzedaż w modelu omnichannelowym priorytetem jest dla nas zatem zapewnienie klientom możliwości swobodnego poruszania się pomiędzy dwoma kanałami sprzedaży i wyboru dowolnej formy dostawy i zwrotu towaru. W tym względzie sprawnie działająca logistyka wydaje się być nie do przecenienia – podkreśla Sebastian Sołtys.

Z myślą o komforcie użytkowników

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Nowe Fulfillment Center to projekt o wysokim standardzie, realizowany z myślą o komforcie przyszłych użytkowników. – Dzięki sprostaniu wszystkim najważniejszym kryteriom certyfikacji BREEAM na poziomie Excellent, nowy magazyn stanie się przykładem odpowiedzialnego i zrównoważonego podejścia do projektowania – podkreśla Kamil Kawałek, menedżer ds. rozwoju sieci logistycznej LPP. W budynku zostaną zainstalowane czujniki zmierzchu dla oświetlenia zewnętrznego oraz systemy inteligentnego zarządzania energią z możliwością zdalnego odczytu. Rozwiązania takie jak biały montaż i armatura sanitarna wyposażona w tryb zmniejszania zużycia wody pozwolą na oszczędne gospodarowanie zasobami. Nie zapomniano przy tym o przestrzeni zielonej otaczającej inwestycję. Zaprojektowano nasadzenia drzew i krzewów oraz łąk kwietnych niewymagających koszenia, a także domki dla bezkręgowców, owadów i ptaków, które zapewnią różnorodność ekosystemową przestrzeni wokół obiektu. Ponadto, dla użytkowników magazynu dostępna będzie stacja ładowania samochodów elektrycznych oraz wiaty rowerowe wyposażone w gniazda elektryczne i zestawy naprawcze.

LPP od lat rozwija swoją globalną sieć zaopatrzenia i dystrybucji. Fulfillment Center pod Rzeszowem jest kolejnym krokiem w kierunku rozwoju sprzedaży wielokanałowej spółki, której całkowita powierzchnia magazynowa po zakończeniu trwających inwestycji wyniesie już ponad 500 tys. m2.

5 marek na 26 rynkach

LPP jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Przez 30 lat z sukcesem prowadzi działalność w Polsce i za granicą, sprzedając kolekcje na 26 rynkach stacjonarnych, w tym w tak prestiżowych stolicach jak Londyn, Helsinki, Tel Awiw czy Moskwa. Oferta online dostępna jest na 31 rynkach. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka posiada sieć ponad 2000 salonów sprzedaży o łącznej powierzchni przekraczającej 1,7 mln m2. W oparciu o globalną sieć zaopatrzenia polski producent odzieży dystrybuuje rocznie przeszło 259 mln sztuk odzieży na 3 kontynenty. LPP pełni też ważną rolę, tworząc miejsca pracy dla 27 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.