Action, najszybciej rozwijająca się sieć dyskontów niespożywczych w Europie, wraz z otwarciem nowego sklepu w Pradze przekroczyła liczbę 2000 sklepów. Firma kontynuuje również dynamiczny rozwój w Polsce. W 2021 roku otworzyła rekordową liczbę 74 sklepów, debiutując we wszystkich województwach w kraju i zatrudniając 1000 nowych pracowników.
Miniony rok zakończył się dla Action w Polsce dużymi osiągnięciami. Sieć dyskontowa otworzyła w kraju 74 nowe sklepy i zatrudniła ponad 1000 osób, przekraczając łączną liczbę 2000 pracowników.
Coraz szersza sieć
Firma działa już we wszystkich województwach i posiada obecnie 176 marketów. Strategia Action na 2022 rok zakłada dalszy rozwój sieci sklepów na terenie całego kraju. Planowane są zarówno nowe otwarcia, jak i kolejne rekrutacje w ramach struktury spółki.
– Action dynamicznie się rozwija, co sprawia, że jesteśmy coraz większym pracodawcą w Polsce, zarówno w aglomeracjach, jak i mniejszych miejscowościach. Oferujemy dobre i stabilne warunki pracy, możliwości rozwoju i szanujemy różnorodność. W 2022 roku planujemy utrzymywać dotychczasowe tempo wzrostu firmy. Dziś chciałbym podziękować wszystkim pracownikom Action, którzy przyczynili się do naszego sukcesu – wyjaśnia Sławomir Nitek, Dyrektor Generalny Action Polska.
Rosnąca liczba pracowników świadczy o tym, że Action inwestuje zarówno w infrastrukturę, jak i ludzi. Dba także o to, aby każdy pracownik znalazł w firmie zrozumienie i wsparcie, co pozytywnie wpływa na atmosferę w miejscu pracy.
Rozwój w Europie
Action rozpoczął działalność prawie 30 lat temu jako mały sklep dyskontowy w Enkhuizen w Holandii. Od tego czasu sieć rozwija się w kolejnych miastach i państwach oraz planuje dalszą ekspansję w Europie. Obecnie Action działa w 9 krajach, oferując stale zmieniającą się gamę 6000 produktów 11 milionom klientów tygodniowo. Dodatkowo, w takim samym okresie, 8 milionów konsumentów odwiedza stronę internetową Action.com. Hiszpania będzie 10 krajem europejskim, w którym Action otworzy swoje sklepy i będzie obsługiwał swoich klientów.
– Bardzo doceniamy ciepłe przyjęcie w Czechach. Rozpoczęcie roku od tak ważnego kamienia milowego jest wielkim osiągnięciem przede wszystkim dla ponad 65000 pracowników Action, którzy obecnie pracują w 2000 sklepów w Europie. To podstawa umożliwiająca przyspieszenie naszego międzynarodowego rozwoju w nadchodzących latach i stawianie czoła wyzwaniu, jakim jest obsługa milionów klientów na całym kontynencie – mówi Hajir Hajji, Prezes Zarządu Action.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Zrównoważony postęp każdego dnia
Action nieustannie podnosi jakość swoich produktów oraz marketów, a także rozwija się zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Do końca 2024 roku wszystkie sklepy marki będą działać w 100% w oparciu o energię odnawialną, co oznacza, że firma przestanie używać gazu do ogrzewania sklepów.
Na początku 2022 r. Action przedstawi aktualizację swoich planów w zakresie zrównoważonego rozwoju.
Tajemnica sukcesu
Action oferuje stale zmieniający się asortyment w niskich cenach, podzielony na 14 różnych kategorii, co pozwala zamawiać od dostawców duże ilości poszczególnych produktów. Kategorie zostały zaprojektowane tak, aby pokryć kluczowe obszary zainteresowań klientów Action. Zoptymalizowana liczba artykułów zmniejsza „marnotrawstwo” produktów przy większej gęstości sprzedaży.
W każdym kraju sklepy Action oferują niemal identyczny asortyment. Placówki znajdują się przeważnie tuż przy głównych ulicach, aby zawsze można je było łatwo znaleźć.
11 milionów klientów tygodniowo
Action to najszybciej rozwijająca się w Europie sieć dyskontów niespożywczych, zapewniająca stale zmieniającą się, różnorodną ofertę około 6000 produktów w 2000 sklepów, ponad 11 milionom klientów tygodniowo. Dodatkowo w każdym tygodniu kolejne 8 milionów konsumentów odwiedza stronę internetową Action.com. Action zatrudnia ponad 65 000 osób ponad 130 różnych narodowości, w 9 krajach. Oferując ciągle zaskakujący asortyment w najniższych cenach, stale udoskonalamy nasze produkty w zakresie jakości i zrównoważonego rozwoju.