Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Stary Browar podbija TikTok: poznańskie centrum rozwija komunikację z Generacją Z

Poznański Stary Browar w okresie przedświątecznych zakupów uruchomił kanał na TikTok – popularnej platformie społecznościowej dedykowanej krótkim formatom video. W ciągu miesiąca browarowe „tiktoki” osiągnęły zasięg ponad 1 miliona odsłon. Aktywność w aplikacji jest ważnym elementem strategii, mającej na celu zwiększenie dotarcia do klientów z generacji Z – mówi Joanna Tupalska, Dyrektor Marketingu Starego Browaru. 

Z publikacji na temat polskich użytkowników TikToka przygotowanych w 2021 przez agencje OpenMobi oraz Get Hero wynika, że już około 8 milionów osób w naszym kraju korzysta z aplikacji. Kolejne 2 miliony treści publikowane na platformie przegląda w komputerach. Mimo wielkiego potencjału tego medium, polskie centra handlowe nadal nie decydują się na budowanie komunikacji i promocję oferty na TikToku.

Musi być autentycznie

– Nieliczne galerie, które uruchomiły swoje profile w aplikacji, publikują nieregularnie, często wykorzystując zdjęcia i video stworzone na potrzeby Instagrama. Tymczasem treści zyskujące zainteresowanie użytkowników TikToka rządzą się swoimi prawami i określoną stylistyką. TikTok to platforma zapewniająca użytkownikom rozrywkę, promująca kreatywność – tłumaczy Joanna Tupalska, Dyrektor Marketingu Starego Browaru. Społeczność platformy ceni sobie autentyczność, dlatego wykorzystywanie tutaj treści zaciągniętych bezpośrednio z przeestetyzowanego świata Instagrama, nie zyskuje większego zainteresowania. Planując uruchomienie kanału Starego Browaru na TikToku braliśmy pod uwagę specyfikę medium i obowiązujące trendy – podkreśla Tupalska.

R E K L A M A
j-tupalska-stary-browar
Joanna Tupalska, Dyrektor Marketingu, Stary Browar

Stary Browar komunikację na TikToku rozpoczął w grudniu, w okresie przedświątecznych zakupów. Publikowane filmiki w humorystyczny sposób prezentowały przygotowania do Gwiazdki, pomysły na prezenty z browarowych sklepów, stylizacje i modowe trendy. Wszystkie video stworzono z wykorzystaniem popularnych na platformie formatów, m.in. POV, taniec czy lip sync. Oferta zakupowa czy gastronomiczna jest elementem narracji publikowanych materiałów, ale treści mają lifestyle’owy, rozrywkowy charakter, nie sprzedażowy. Nasi najemcy bardzo pozytywnie zareagowali na naszą aktywność na TikToku – mówi Marta Kabsch, PR Manager Starego Browaru. Kierownictwo sklepów chętnie udostępnia wnętrza i produkty do nagrań, w niektórych filmach wystąpili nawet pracownicy butików – mówi.

Promocja oferty wśród generacji Z

Według raportu OpenMobi „Jak marki powinny komunikować się z użytkownikami TikToka” dominującą grupą użytkowników platformy w Polsce są osoby w wieku 18-24 lat. Klienci w tym wieku dysponują własnym portfelem i samodzielnie podejmują decyzje zakupowe – mówi Joanna Tupalska ze Starego Browaru. Inspiracji w dziedzinie mody, beauty czy technologii szukają właśnie w mediach społecznościowych. Na TikToku funkcjonuje nawet hashtag „TikTok Made Me Buy It”, co potwierdza, że jest to wartościowe medium do działań promocyjnych dla marek – zarówno w obszarze influencer marketingu, jak i brand building.

Głównym celem działań Starego Browaru na TikToku jest wzmocnienie dotarcia do przedstawicieli Generacji Z. Jak skutecznie komunikować się z „Zetkami”? Browar na TikToku postanowił oddać głos ich rówieśnikom. Nawiązaliśmy współpracę z tiktokerką, która z łatwością porusza się w stylistyce platformy i doskonale orientuje w aktualnych trendach – mówi Tupalska. Ola aka Wildevine pokazuje ofertę Starego Browaru oczami i językiem swojego pokolenia, a potwierdzeniem sukcesu przygotowanych przez nas publikacji są statystyki. Klipy na kanale Starego Browaru w ciągu miesiąca wygenerowały ponad 1 milion wyświetleń. Rekordowy „tiktok” na profilu poznańskiego centrum osiągnął zasięg ponad 309 tysięcy odsłon, a browarowe filmiki zebrały dotychczas ponad 27 tysięcy polubień.

Rozwój kanału na TikToku to część szerszej strategii obecności Starego Browaru na platformach społecznościowych i komunikacji z poszczególnymi grupami klientów w ich ulubionych social mediach. Treści publikowane na profilach poznańskiego centrum współtworzy grono aż kilkunastu ambasadorów. Inwestycje w influencer marketing i produkcję inspiracyjnych treści przyniosły w 2021 roku wymierne efekty biznesowe, przyczyniając się do zwiększania całkowitych obrotów naszego centrum – mówi Joanna Tupalska. W tym roku intensywnie rozwijamy ten obszar komunikacji, aby jeszcze ciekawiej i skuteczniej promować ofertę Starego Browaru.