Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

Wojas odbudowuje sprzedaż w swoich 142 salonach

Przychody ze sprzedaży osiągnięte przez Grupę Kapitałową WOJAS S.A. w styczniu 2022 roku wyniosły 15 729 tys. PLN i były wyższe o 55,2% w stosunku do przychodów osiągniętych w styczniu 2021 roku.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży detalicznej w styczniu 2022 roku wyniosły 12 821 tys. PLN i były wyższe o 178,2 % od przychodów osiągniętych w styczniu 2021 roku.

Spadek udziału sprzedaży internetowej

Udział sprzedaży internetowej maleje, w stosunku do roku 2020, gdzie były bardzo duże wzrosty spowodowane przez lockdowny. Sprzedaż w e-sklepie kształtowała się wtedy na poziomie 30 proc. Obecnie Wojas zszedł  do 21 proc., jednak prognozuje, że w 2022 roku maksymalny poziom sprzedaży ponownie wyniesie 30 proc.

– W obszarze e-commerce, pracujemy nad większą automatyzacją. Zaczynamy wysyłać nasze produkty na rynki zagraniczne, nie tylko do Niemiec, ale także m.in. do Hiszpanii i Portugalii, dlatego kluczowe jest usprawnienie tych procesów. Coraz bardziej rozwijamy i wzbogacamy naszą ofertę online –  w wywiadzie dla SCF News/retailnet.pl mówił Maciej Wojas, Dyrektor Sprzedaży/Prokurent, Wojas.

142 salony w Polsce

Sieć salonów Wojas liczy 142 salony w Polsce. To o 8 salonów mniej w porównaniu z rokiem 2019.

– Salony Wojas są w całej Polsce. Właściwie mało jest galerii handlowych, w których nas nie ma, a w których chcielibyśmy się pojawić. Na ten moment prowadzimy rozmowy z właścicielami jednej z galerii w Warszawie. Myślę, że w pierwszym kwartale 2022 roku otworzymy nasz salon – mówi Maciej Wojas.