Szachownica odbudowuje sieć po zmianach

Polska sieć sklepów odzieżowych Szachownica działająca na rynku od 20 lat, poinformowała, że w październiku 2021r. zakończyła z sukcesem przyśpieszone postępowanie układowe i wznawia działania związane z odbudową sieci oraz rozwojem swojej marki.

– Ostatnie 2 lata byłby dla nas trudnym okresem restrukturyzacji całej firmy, dodatkowo pandemia COVID nie oszczędzała branży handlowej. Na szczęście wyszliśmy już na prostą, zakończyliśmy intensywny okres ciężkiej pracy przy restrukturyzacji podczas którego dokonaliśmy przeglądu całej sieci, zamknęliśmy najmniej rentowne sklepy, uzdrowiliśmy całą strukturę firmy, wzmocniliśmy e-commerce. Działania restrukturyzacyjne zastały wysoko ocenione przez naszych Wierzycieli, którzy w efekcie zagłosowali za przyjęciem układu większością ponad 95% ważnie oddanych głosów. Jesteśmy teraz gotowi na nowe wyzwania i odbudowę potencjału Szachownicy – mówi dla SCF News/retailnet.pl Artur Kuczyński, prezes spółki Joart, która jest właścicielem marki.

Galerie i parki handlowe

– W roku 2022 chcemy wznowić ekspansję i otworzyć kolejne sklepy. Zdajemy sobie sprawę, że obecny okres nie jest łaty, niemniej jesteśmy otwarci na zmiany i otwarcia nowych sklepów w celu dotarcia do szerszej grupy klientów – dodaje Artur Kuczyński.

– Wierzymy, że dalszy rozwój Szachownicy w galeriach i parkach handlowych, okaże się dla firmy sukcesem, który pozwoli nam na planowanie kolejnych podobnych inwestycji – dodaje.

– Niemniej będziemy teraz bardziej uważnie przyglądać się przestawianym lokalizacjom. Oczekujemy od Wynajmujących partnerskiej współpracy na warunkach uwzględniających nowe ryzyka z jakimi musi mierzyć się dziś branża. Doświadczenia ostatnich lat nauczyły nas, że nie możemy przekroczyć bezpiecznego dla nas poziomu wskaźnika OCR – i to będzie dla nas podstawą w negocjacjach z Wynajmującymi. – mówi Kuczyński.

Ambitne plany rozwoju

Na najbliższe dwa lata sieć ma ambitne plany i planuje otworzyć ok 20-30 nowych sklepów o powierzchni około 300-400 mkw każdy. Docelowo sieć ma wrócić do rozmiarów sprzed pandemii, osiągając do końca 2023r. około 25-26 tys. mkw.. W pozyskaniu nowych lokalizacji pomoże jej  firma MM Consulting z Wrocławia.

Marka odzieżowa Szachownica, której właścicielem jest spółka Joart S.A., działa na polskim rynku od 2002 roku. Jest to polska sieć sklepów odzieżowych oraz sklep on-line, oferująca odzież i dodatki dla kobiet, mężczyzn i dzieci. Jej główną przewagą konkurencyjną jest proporcja ceny do jakości, a także zgodność kolekcji z najnowszymi trendami.
Obecnie firma zarządza 60 salonami zlokalizowanymi w całym kraju i bazą 500 tys. klientów należących do programu lojalnościowego.

Newsletter

Codzienny newsletter profesjonalistów rynku centrów handlowych