Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Mitiska REIM sprzedaje park handlowy we Wrocławiu na rzecz AB Tewox

Mitiska REIM, wiodący inwestor specjalizujący się w europejskich nieruchomościach typu convenience, ogłosił dzisiaj, że po pomyślnym zakończeniu programu tworzenia wartości dodanej, sfinalizował sprzedaż Parku Handlowego Młyn we Wrocławiu na rzecz AB Tewox, funduszu zarządzanego przez Lords LB Asset Management. Park handlowy został zakupiony przez Mitiska REIM w imieniu funduszu First Retail International w lipcu 2015 roku.

Park Handlowy Młyn, zlokalizowany we Wrocławiu w południowo-zachodniej części Polski, jest obiektem handlowym o ugruntowanej pozycji na rynku. Powierzchnia najmu brutto wynosi 10 567 m2, a klienci do dyspozycji mają bezpłatny parking dla 250 samochodów. Głównym najemcą obiektu jest supermarket Lidl, a wśród pozostałych najemców znajdują się wiodące marki z branży convenience, takie jak: Media Expert, KiK, TK Maxx, Deichmann oraz Sports Direct.

Zgodnie ze swoją strategią inwestycyjną Mitiska REIM w ciągu ostatnich 6 lat wzmocniła mix najemców w Parku Handlowym Młyn, wprowadzając w miejsce poprzedniego sklepu spożywczego supermarket Lidl na podstawie 12-letniej umowy najmu. Dodatkowo udało się poprawić wskaźnik średniej długości umów najmu (WAULT) poprzez przedłużenie umów najmu z kluczowymi najemcami z myślą o zwiększeniu długoterminowych przepływów pieniężnych z nieruchomości. W 2020 roku Park Handlowy Młyn we Wrocławiu został z sukcesem refinansowany na podstawie umowy kredytu inwestycyjnego z mBankiem, a dzięki zakrojonym na szeroką skalę inicjatywom Mitiska REIM w zakresie ESG i zrównoważonego rozwoju Park Handlowy Młyn otrzymał w ubiegłym roku ocenę ‘Good’ w ramach certyfikacji BREEAM In-Use.

R E K L A M A

Firma Mitiska REIM po raz pierwszy weszła na polski rynek w 2014 roku, a po zawarciu umowy joint venture z Karuzela Holding w grudniu 2018 roku przyspieszyła swoją ekspansję, tworząc portfel pięciu obiektów handlowych typu convenience oraz ośmiu projektów deweloperskich o łącznej powierzchni najmu brutto wynoszącej ok. 160 000 m2 GLA. Tylko w tym roku zostaną otwarte trzy nowe obiekty handlowe typu convenience – w Puławach, Wągrowcu i Kołobrzegu.

Radosław Miśko, Senior Investment Associate w Mitiska REIM na Polskę, stwierdził: „Zainteresowanie potencjalnych nabywców Parkiem Handlowym Młyn świadczy o silnym popycie rynkowym na wysokiej jakości nieruchomości tego typu oraz o utrzymującej się atrakcyjności tej klasy aktywów w Polsce. Ponadto jesteśmy zadowoleni, że udało nam się w pełni wykorzystać potencjał procesu sprzedaży w trybie przetargu nieograniczonego, w którym doradzała firma BNP Paribas Real Estate oraz że transakcja została sfinalizowana przed końcem roku.”

Sylvie Geuten-Carpentier, Partner Zarządzający Mitiska REIM, dodała: „Transakcja ta jest zgodna ze strategią inwestycyjną Mitiska REIM, która polega na sprzedaży nieruchomości po zrealizowaniu planu biznesowego tworzenia wartości dodanej z korzyścią dla wszystkich interesariuszy. Patrząc w przyszłość, mamy solidny portfel projektów inwestycyjnych w nieruchomości typu convenience w ramach współpracy joint venture z lokalnymi partnerami operacyjnymi. Są to między innymi parki handlowe, obiekty typu convenience, małe magazyny miejskie typu SBU i projekty magazynowe wielopowierzchniowe z naciskiem na lokalizacje miejskie, które czerpią korzyści z trendów strukturalnych w zakresie urbanizacji i rozwoju handlu elektronicznego.”

Efim Hiterer, zarządca funduszu AB Tewox, podsumował: „Pierwsze inwestycje funduszy zarządzanych przez Lords LB Asset Management na polskim rynku miały miejsce jeszcze w 2018 roku, kiedy dokonaliśmy zakupu aktywów związanych z energią odnawialną. W oparciu o doświadczenia zdobyte podczas prowadzenia działalności w krajach nadbałtyckich wiemy, że Polska jest naturalnym miejscem dla dalszego rozwoju biznesu. Jest to rynek, który od wielu lat przyciąga uwagę inwestorów instytucjonalnych z całej Europy, także naszą. Na atrakcyjność Parku Handlowego Młyn składają się lokalizacja obiektu, mocna struktura najemców ze znanymi na rynku markami oraz koncentracja najemców, które doceniają lokalni klienci. Naszym celem jest dalsza rozbudowa portfela zarządzanych nieruchomości w segmencie handlowym na całym polskim rynku.”