scf-news-retailnet-pl-logo-white.svg

Westfield Arkadia to nie tylko zakupy ale także pomoc potrzebującym

Westfield Arkadia

Westfield Arkadia, centrum handlowe, które znane jest z niestandardowych pomysłów, w ubiegłym roku skupiło się na realizacji licznych inicjatyw, których celem było wsparcie i integracja lokalnej społeczności oraz wspólne budowanie przyjaznego środowiska rozwoju.

Jedną z najważniejszych akcji była odpowiedź na apele lekarzy o oddawanie krwi w związku z problemami wynikającymi z panującej pandemii.

200 osób oddało 55 litrów krwi

Mimo rozwoju medycyny krew wciąż jest lekiem, którego nie można zastąpić. Bardzo potrzebują jej pacjenci w stanach zagrożenia życia. W związku z tym na terenie Westfield Arkadia w 2021 roku aż czterokrotnie organizowano zbiórkę krwi, wspólnie z działającym od 43 lat na warszawskich Bielanach Klubem Honorowych Dawców Krwi Polskiego Czerwonego Krzyża „Dar Serca”. Prawie 200 osób zarejestrowanych do krajowej bazy Honorowych Dawców Krwi, 114 dawców i ponad 55 litrów krwi i jej składników – to efekty zbiórki w ramach akcji „Razem Pomocni” w 2021 r. Było to możliwe dzięki zaangażowaniu dawców – współczesnych bohaterów, którzy mimo trwającej pandemii, zdecydowali się na bezinteresowną pomoc innym.

— Honorowe krwiodawstwo to szczytny cel. Oddając krew, często możemy komuś uratować życie. Dodatkowo, w czasie pandemii koronawirusa, liczba honorowych dawców spadła, a potrzeby nie maleją. Dlatego też Westfield Arkadia ponownie odpowiedziała na apele lekarzy i wspólnie z bielańskim Klubem Honorowych Dawców Krwi Polskiego Czerwonego Krzyża „Dar Serca” zorganizowała w 2021 roku cztery zbiórki krwi — mówi Sławomir Kuliński, rzecznik prasowy Westfield Arkadia.

Pomoc rodzinom w kryzysie i wykluczonym społecznie

Westfield Arkadia angażuje się w działania na rzecz lokalnych społeczności i wspiera również fundacje działające w obrębie dzielnic Wola i Żoliborz. Jedną z form wsparcia było przekazanie części zysku z grudniowej sprzedaży opłatków Fundacji NEBO, która działa od 2012 roku. Jej celem jest pomaganie rodzinom w kryzysie i osobom wykluczonym społecznie – bez względu na powód wykluczenia. Westfield Arkadia przekazała zarządowi Fundacji kwotę 6 500 zł, która została przeznaczona na organizację ferii zimowych dla podopiecznych NEBO – warsztaty, zorganizowane wyjścia i jedzenie. Za część środków fundacja ufundowała dzieciom zmagającym się z depresją terapię psychologiczną, a pozostałym podopiecznym korepetycje.

Dla samotnych matek

Kolejną inicjatywą było wsparcie Domu Samotnej Matki i Dziecka przy ulicy Szymanowskiego w Warszawie w okresie przedświątecznym. To szczególny czas, w którym warto dzielić się z innymi. Dlatego wspólnie z najemcami Westfield Arkadia przekazało placówce artykuły pierwszej potrzeby takie jak chemia i środki czystości, ale także produkty bardziej „prezentowe” jak: ubrania, artykuły szkolne, zabawki, kosmetyki. To jednak nie wszystko –Westfield Arkadia oraz najemcy centrum przyczynili się do organizacji w ośrodku kolacji wigilijnej. W akcję zaangażowali się: Denique Sieć Salonów Piękności, Levi’s, L’OCCITANE en Provence, Patrizia Aryton, Rossmann Polska, restauracja Street, Tchibo Polska, Flying Tiger Copenhagen, Under Armour, Wrangler Europe.

Pełne skarbonki

Dodatkowo w ramach wsparcia 30. Finału WOŚP Westfield Arkadia udostępniła swoje przestrzenie dla kwestujących wolontariuszy z zaprzyjaźnionego sztabu OSP Czosnów. To już kolejny rok współpracy z tymi wolontariuszami i kolejny rekord zbiórki. Tegoroczne skarbonki klienci Westfield Arkadia wypełnili 63 534,77 złotymi. Kwestowanie i wsparcie Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy stało się już tradycją w Westfield Arkadia.

– Od początku funkcjonowania Westfield Arkadia staramy się wspierać lokalne społeczności oraz inicjatywy, a wszelkie działania CSR, które popieramy, mają na celu poparcie idei, że centrum handlowe to nie tylko miejsce zakupów, ale i ważna część życia społecznego — mówi Sławomir Kuliński, rzecznik prasowy Westfield Arkadia.

Największe centrum w Polsce

Westfield Arkadia w Warszawie to największe centrum handlowe w Polsce. Na 118 tysiącach metrów kwadratowych powierzchni handlowej znajduje się około 260 lokali. Flagowe sklepy polskich i światowych marek, eleganckie restauracje i kawiarnie, kino, sala zabaw, centrum medyczne i klub fitness czynią ofertę bardzo bogatą i odpowiadającą na niemal wszystkie potrzeby klientów. Otwarty w 2004 roku obiekt na starcie odniósł komercyjny sukces, który trwa do dziś – Westfield Arkadia to „centrum pierwszego wyboru” dla prestiżowych brandów wchodzących na rynek polski. Wśród kluczowych sklepów znajdują się między innymi: Victoria’s Secret, Peek&Cloppenburg, Sephora, Douglas, Zara, H&M, Huawei, Xiaomi.

Architektura obiektu to kreatywne połączenie amerykańskiej wizji centrów handlowych z europejską tradycją miejskich pasaży. Wrażenie robi przestronne Theatrum rozpościerające się zaraz za wejściami głównymi – to miejsce licznych wydarzeń czy koncertów, które może pomieścić setki klientów. Otwarta w 2017 roku strefa Grand Kitchen stanowi miejsce spotkań rodzinnych, towarzyskich czy biznesowych dla tych, którzy chcieliby oderwać się od miejskiego zgiełku. Wyróżnikiem w skali kraju z pewnością jest nowocześnie i funkcjonalnie zaaranżowany zielony teren zewnętrzny z fontanną. Pod koniec 2018 roku został otwarty również ogólnodostępny plac zabaw dla dzieci zaprojektowany zgodnie z najnowszymi trendami. Centrum zostało docenione za oryginalność projektu i aktywności, za co otrzymało kilkanaście nagród i wyróżnień branżowych.

Istotnym elementem działalności centrum Westfield Arkadia są spektakularne, cieszące się dużą popularnością wydarzenia specjalne o zróżnicowanej tematyce. Nie brakuje też koncertów popularnych polskich i zagranicznych wykonawców.

 

 

Facebook
LinkedIn
PARTNERZY
PULS RYNKU
SCF DATABASE

Projekty

arkadia_unibail_rodamco
galeria handlowa
113 000 m2
Centrum handlowe Arkadia mieści się przy Alei Jana Pawła II 82 w Warszawie. Galerię funkcjonującą od 2004 roku rocznie odwiedza…
Baza danych

Firmy

Unibail-Rodamco-Westfield jest jednym z największych światowych deweloperów i zarządców flagowych destynacji zakupowych. Z portfolio szacowanym na 62 miliardy euro, z…
Baza danych

Codzienny newsletter
SCF News | Retailnet.pl

dla profesjonalistów rynku centrów handlowych
logo blue SCF News - Retailnet.pl-clear
Codzienny newsletter

dla profesjonalistów rynku centrów handlowych: najemców, deweloperów i inwestorów.

Subscribe

* indicates required