Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

PARTNERZY SERWISU

Metro Properties
Designer Outlet Kraków

Westfield Arkadia to nie tylko zakupy ale także pomoc potrzebującym

Westfield Arkadia, centrum handlowe, które znane jest z niestandardowych pomysłów, w ubiegłym roku skupiło się na realizacji licznych inicjatyw, których celem było wsparcie i integracja lokalnej społeczności oraz wspólne budowanie przyjaznego środowiska rozwoju.

Jedną z najważniejszych akcji była odpowiedź na apele lekarzy o oddawanie krwi w związku z problemami wynikającymi z panującej pandemii.

200 osób oddało 55 litrów krwi

Mimo rozwoju medycyny krew wciąż jest lekiem, którego nie można zastąpić. Bardzo potrzebują jej pacjenci w stanach zagrożenia życia. W związku z tym na terenie Westfield Arkadia w 2021 roku aż czterokrotnie organizowano zbiórkę krwi, wspólnie z działającym od 43 lat na warszawskich Bielanach Klubem Honorowych Dawców Krwi Polskiego Czerwonego Krzyża „Dar Serca”. Prawie 200 osób zarejestrowanych do krajowej bazy Honorowych Dawców Krwi, 114 dawców i ponad 55 litrów krwi i jej składników – to efekty zbiórki w ramach akcji „Razem Pomocni” w 2021 r. Było to możliwe dzięki zaangażowaniu dawców – współczesnych bohaterów, którzy mimo trwającej pandemii, zdecydowali się na bezinteresowną pomoc innym.

— Honorowe krwiodawstwo to szczytny cel. Oddając krew, często możemy komuś uratować życie. Dodatkowo, w czasie pandemii koronawirusa, liczba honorowych dawców spadła, a potrzeby nie maleją. Dlatego też Westfield Arkadia ponownie odpowiedziała na apele lekarzy i wspólnie z bielańskim Klubem Honorowych Dawców Krwi Polskiego Czerwonego Krzyża „Dar Serca” zorganizowała w 2021 roku cztery zbiórki krwi — mówi Sławomir Kuliński, rzecznik prasowy Westfield Arkadia.

Pomoc rodzinom w kryzysie i wykluczonym społecznie

Westfield Arkadia angażuje się w działania na rzecz lokalnych społeczności i wspiera również fundacje działające w obrębie dzielnic Wola i Żoliborz. Jedną z form wsparcia było przekazanie części zysku z grudniowej sprzedaży opłatków Fundacji NEBO, która działa od 2012 roku. Jej celem jest pomaganie rodzinom w kryzysie i osobom wykluczonym społecznie – bez względu na powód wykluczenia. Westfield Arkadia przekazała zarządowi Fundacji kwotę 6 500 zł, która została przeznaczona na organizację ferii zimowych dla podopiecznych NEBO – warsztaty, zorganizowane wyjścia i jedzenie. Za część środków fundacja ufundowała dzieciom zmagającym się z depresją terapię psychologiczną, a pozostałym podopiecznym korepetycje.

Dla samotnych matek

Kolejną inicjatywą było wsparcie Domu Samotnej Matki i Dziecka przy ulicy Szymanowskiego w Warszawie w okresie przedświątecznym. To szczególny czas, w którym warto dzielić się z innymi. Dlatego wspólnie z najemcami Westfield Arkadia przekazało placówce artykuły pierwszej potrzeby takie jak chemia i środki czystości, ale także produkty bardziej „prezentowe” jak: ubrania, artykuły szkolne, zabawki, kosmetyki. To jednak nie wszystko –Westfield Arkadia oraz najemcy centrum przyczynili się do organizacji w ośrodku kolacji wigilijnej. W akcję zaangażowali się: Denique Sieć Salonów Piękności, Levi’s, L’OCCITANE en Provence, Patrizia Aryton, Rossmann Polska, restauracja Street, Tchibo Polska, Flying Tiger Copenhagen, Under Armour, Wrangler Europe.

Pełne skarbonki

Dodatkowo w ramach wsparcia 30. Finału WOŚP Westfield Arkadia udostępniła swoje przestrzenie dla kwestujących wolontariuszy z zaprzyjaźnionego sztabu OSP Czosnów. To już kolejny rok współpracy z tymi wolontariuszami i kolejny rekord zbiórki. Tegoroczne skarbonki klienci Westfield Arkadia wypełnili 63 534,77 złotymi. Kwestowanie i wsparcie Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy stało się już tradycją w Westfield Arkadia.

– Od początku funkcjonowania Westfield Arkadia staramy się wspierać lokalne społeczności oraz inicjatywy, a wszelkie działania CSR, które popieramy, mają na celu poparcie idei, że centrum handlowe to nie tylko miejsce zakupów, ale i ważna część życia społecznego — mówi Sławomir Kuliński, rzecznik prasowy Westfield Arkadia.

Największe centrum w Polsce

Westfield Arkadia w Warszawie to największe centrum handlowe w Polsce. Na 118 tysiącach metrów kwadratowych powierzchni handlowej znajduje się około 260 lokali. Flagowe sklepy polskich i światowych marek, eleganckie restauracje i kawiarnie, kino, sala zabaw, centrum medyczne i klub fitness czynią ofertę bardzo bogatą i odpowiadającą na niemal wszystkie potrzeby klientów. Otwarty w 2004 roku obiekt na starcie odniósł komercyjny sukces, który trwa do dziś – Westfield Arkadia to „centrum pierwszego wyboru” dla prestiżowych brandów wchodzących na rynek polski. Wśród kluczowych sklepów znajdują się między innymi: Victoria’s Secret, Peek&Cloppenburg, Sephora, Douglas, Zara, H&M, Huawei, Xiaomi.

Architektura obiektu to kreatywne połączenie amerykańskiej wizji centrów handlowych z europejską tradycją miejskich pasaży. Wrażenie robi przestronne Theatrum rozpościerające się zaraz za wejściami głównymi – to miejsce licznych wydarzeń czy koncertów, które może pomieścić setki klientów. Otwarta w 2017 roku strefa Grand Kitchen stanowi miejsce spotkań rodzinnych, towarzyskich czy biznesowych dla tych, którzy chcieliby oderwać się od miejskiego zgiełku. Wyróżnikiem w skali kraju z pewnością jest nowocześnie i funkcjonalnie zaaranżowany zielony teren zewnętrzny z fontanną. Pod koniec 2018 roku został otwarty również ogólnodostępny plac zabaw dla dzieci zaprojektowany zgodnie z najnowszymi trendami. Centrum zostało docenione za oryginalność projektu i aktywności, za co otrzymało kilkanaście nagród i wyróżnień branżowych.

Istotnym elementem działalności centrum Westfield Arkadia są spektakularne, cieszące się dużą popularnością wydarzenia specjalne o zróżnicowanej tematyce. Nie brakuje też koncertów popularnych polskich i zagranicznych wykonawców.