Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

Pierwsza Żabka Nano w sklepie sieci Leroy Merlin

Żabka Nano to koncept charakteryzujący się bardzo dużą elastycznością, dzięki której kolejne bezobsługowe placówki mogą powstawać w różnorodnych lokalizacjach. Z możliwości szybkich i bezproblemowych zakupów mogą korzystać już klienci i pracownicy sklepu Decathlon, klubu fitness Zdrofit, a od teraz także GIGAmarketu Leroy Merlin przy Al. Jerozolimskich 244 w Warszawie. To początek współpracy największej sieci sklepów autonomicznych w Europie z głównym graczem w branży budowlano-dekoracyjnej. Wspólnym celem jest zwiększenie komfortu klientów podczas zakupów.

– Nasi partnerzy, we współpracy z którymi rozwijamy koncept Żabki Nano, to liderzy poszczególnych segmentów rynku. Łączy nas wspólny cel – chęć poszukiwania kolejnych innowacyjnych rozwiązań, które mogą jeszcze bardziej upraszczać życie klientom. Nawiązanie współpracy z siecią Leroy Merlin otwiera przed nami nowe możliwości w zakresie transferu wiedzy i doświadczeń, co jest dla nas niezwykle ważne dla dalszego doskonalenia Żabki Nano w modelu store-in-the-store – mówi Paweł Grabowski, dyrektor rozwiązań bezobsługowych w Żabka Future.

Żabka Nano_Leroy Merlin_3

Asortyment w Żabce Nano w GIGAmarkecie Leroy Merlin w Warszawie liczy ok. 400 produktów. W ofercie placówki znalazły się m.in. produkty marek własnych Żabki takie jak dania gotowe Szamamm, kanapki Tomcio Paluch, płynne przekąski Foodini, soki i lemoniady Wycisk oraz świeżo mielona kawa z ekspresu. W czasie ograniczeń pandemicznych w Żabce Nano będzie mogła przebywać jedna osoba.

– W Leroy Merlin od zawsze stawiamy na rozwój, tworzenie wartości dodanej, a także współpracę. Dotyczy to zarówno naszych klientów, pracowników, jak i partnerów biznesowych. Jesteśmy innowacyjną firmą, w związku z tym, nie tylko obserwujemy trendy na rynku, przyspieszającą cyfryzację czy omnikanałowość zakupów, ale staramy się być prekursorem tych działań. Stąd współpraca z Grupą Żabka, z którą testujemy rozwiązanie store-in-the-store w innowacyjnym wydaniu, czyli autonomiczny sklep Żabka Nano w sklepie omnikanałowym Leroy Merlin. Wierzymy, że to rozwiązanie podwyższy komfort zakupów, wpływając na satysfakcję klientów oraz chęć odwiedzenia naszych sklepów. Jestem przekonana, że to nie jest testowe działanie, a początek długofalowej współpracy, która spełni oczekiwania naszego partnera, ale przede wszystkim klientów – mówi Anna Paszt, dyrektor marketingu w Leroy Merlin Polska

Żabka Nano w GIGAmarkecie Leroy Merlin wykorzystuje innowacyjną metodę autoryzacji i płatności za zakupy, wdrożoną we współpracy z Adyen. Wstęp do placówki możliwy jest przy wykorzystaniu karty płatniczej – klient przed wejściem do Żabki Nano przykłada ją do terminala. Po wykonaniu tej czynności, drzwi otworzą się automatycznie. Przy pierwszej wizycie klient podaje numer telefonu, na który otrzyma SMS z potwierdzeniem zakupów. Gdy klient będzie już w środku, zakupy zajmą mu tylko chwilę – wystarczy, że weźmie z półki wybrane produkty i wyjdzie. Zamontowany w Żabce Nano system kamer, wykorzystujący algorytmy m.in. machine learning, rozpozna zdjęte z półek produkty, naliczy odpowiednią kwotę, po czym automatycznie sfinalizuje płatność za pomocą wykorzystanej przy wejściu do Żabki Nano karty płatniczej. System nie identyfikuje klientów, nie zapamiętuje również obrazu, co gwarantuje pełne zachowanie prywatności i bezpieczeństwo.

Możliwość zakupów w Żabce Nano niewątpliwie wpłynie na wygodę odwiedzających Leroy Merlin. Klienci oprócz wsparcia na każdym etapie prac związanych z budową, remontem czy odświeżaniem domu będą mogli skorzystać z wyjątkowej oferty produktów spożywczych, dopasowanej do potrzeb kupującego. Jest to pomocne, ponieważ część z klientów nie tylko robi zakupy, ale korzysta z doradztwa i projektowania, a dobra kawa, czy zdrowa przekąska będą idealnym uzupełnieniem tych aktywności.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Placówki autonomiczne Żabki powstają w ramach Inkubatora Biznesu Żabka Future, który łączy w sobie trzy elementy: zarządzanie i wyszukiwanie innowacji, przekuwanie ich na nowe produkty i usługi oraz ich komercjalizację. Projekt idealnie wpisuje się też w strategię Grupy Żabka, która zakłada realizację działań zmierzających do utrzymania neutralności klimatycznej – Żabka Nano do swej działalności wykorzystuje wyłącznie ekwiwalent zielonej energii.

Obecnie działa 27 Żabek Nano, które są zlokalizowane w Gdańsku, Krakowie, Piasecznie, Plewiskach, Poznaniu, Sopocie, Warszawie i Wrocławiu. Model store-in-the-store Żabka Nano rozwija we współpracy z partnerami biznesowymi: siecią sklepów Decathlon, siecią klubów fitness Zdrofit i od teraz – z siecią sklepów budowlano-dekoracyjnych Leroy Merlin.

Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem najszybciej rozwijającej się sieci sklepów typu convenience w Polsce i jednym z najbardziej dynamicznych formatów na świecie, otwierając ponad 4000 nowych sklepów w latach 2016-21. Około 15,5 miliona polskich konsumentów mieszka nie dalej, niż 500 m od najbliższej Żabki. W ramach strategii odpowiedzialności Żabka podjęła się zobowiązań w zakresie dobrego żywienia, usług ułatwiających zrównoważone życie, rozwoju przedsiębiorczości, różnorodności i włączającej kultury organizacyjnej, ładu korporacyjnego oraz dekarbonizacji i cyrkularności. Więcej informacji o spółce Żabka Polska na: www.zabka.pl. Link do Raportu Odpowiedzialności za rok 2020: https://raportodpowiedzialnosci.zabka.pl/

Żabka Future to jedna z jednostek organizacyjnych, które tworzą nową strukturę zarządzania Żabki. Zespoły działające w obszarze Żabki Future odpowiadają za wyszukiwanie, tworzenie oraz rozwój narzędzi technologicznych i systemowych dla przyszłości. Obszar ten podlega Tomaszowi Blicharskiemu, Wiceprezesowi Zarządu ds. Rozwoju/EVP, Managing Director of Żabka Future.

Leroy Merlin to sieć sklepów budowlano-dekoracyjnych (DIY). Rozpoczęła działalność w roku 1923 we Francji. Od 1979 roku jest stowarzyszona z rodzinną grupą finansową Association Familiale Mulliez (AFM). W 2006 r. z firm branży budowlanej, które należały do AFM, utworzono ADEO.

Leroy Merlin rozpoczęła działalność w Polsce w 1994 roku, a w 1996 otworzyła pierwszy sklep w Piasecznie pod Warszawą. Obecnie działa 75 sklepów wielkopowierzchniowych w 50 miastach, sklep internetowy leroymerlin.pl oraz portal oferia.pl. Sieć współpracuje z ok. 600 polskimi producentami. Są wśród nich zarówno znane, wiodące polskie marki jak i niewielkie rodzinne przedsiębiorstwa dostarczające specjalistyczne produkty. Co roku polskie sklepy Leroy Merlin odwiedza ok. 35 mln klientów, a więc można założyć, że w każdym polskim domu znajduje się przynajmniej jeden produkt kupiony w Leroy Merlin. Od początku swojej działalności misją Leroy Merlin Polska jest ułatwianie klientom realizacji domów i ogrodów.