Pepco Group, dynamicznie rozwijająca się paneuropejska sieć dyskontowych sklepów wielobranżowych, właściciel marek PEPCO i Dealz w Europie oraz Poundland w Wielkiej Brytanii, informuje, że począwszy od dzisiejszej sesji giełdowej jej akcje będą włączone w skład indeksu WIG20.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Grupa Pepco spełniła wymagania, które pozwoliły jej zakwalifikować się do najbardziej prestiżowego indeksu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, skupiającego największe i najbardziej płynne spółki. Mamy nadzieję, że dzięki temu awansowi akcje Pepco Group staną się jeszcze bardziej atrakcyjne dla jeszcze większej grupy inwestorów, przyczyniając się do dalszego wzrostu i rozwoju Giełdy Papierów Wartościowych. – mówi Andy Bond, Dyrektor Generalny (CEO) Pepco Group.
Grupa Pepco istnieje od 2015 r. a w jej skład wchodzą dwie silne, niezależne dyskontowe sieci detaliczne – PEPCO i Poundland – ta druga prowadzi działalność na arenie międzynarodowej pod marką Dealz. Sieci te zaopatrywane są przez globalną firmę PGS, również należącą do Grupy Pepco. PEPCO i Poundland działają na rynkach wielu najsilniejszych gospodarek europejskich. Grupa Pepco posiada obecnie około 3 500 sklepów w 17 krajach, w tym w Wielkiej Brytanii, Republice Irlandii, Hiszpanii oraz w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, zatrudniając około 40 000 pracowników.
14 lat PEPCO
Po ponad 14 latach ciągłego rozwoju, PEPCO obsługuje obecnie ponad 21 milionów klientów miesięcznie, oferując odzież dla całej rodziny, artykuły gospodarstwa domowego i zabawki w najniższych cenach. Centrala marki znajduje się w Poznaniu. Firma zatrudnia około 22 000 pracowników w 15 krajach Europy, a najsilniej obecna jest w Polsce, Rumunii, na Węgrzech i w Czechach.
PARTNER PORTALU
Pierwszych 14 sklepów PEPCO otwarto w Polsce w 2004 roku. W 2013 roku PEPCO rozszerzyło swoją działalność na Czechy i Słowację, a w latach 2015-2017 otworzyło sklepy w Chorwacji, na Węgrzech, Litwie, w Rumunii i Słowenii. Od 2018 roku spółka posiada sklepy na Łotwie, w Estonii, Bułgarii, Włoszech, Serbii i Hiszpanii oraz Austrii.
PEPCO jest uznawane powszechnie za jedną z najsilniejszych marek i najbardziej dynamicznych spółek w Polsce. Regularnie zdobywa nagrodę Diament Forbesa jako jedna z najszybciej rozwijających się firm w kraju oraz nagrodę Superbrands za jakość i zaufanie wśród polskich konsumentów. Ostatnio PEPCO zostało uznane za jednego z najlepszych pracodawców w Polsce roku 2021.
Nie tylko PEPCO, czyli Poundland i Dealz
Od czasu otwarcia w 1990 roku pierwszego sklepu w Burton-upon-Trent, miejscowości na północ od Londynu, Poundland zbudował sieć prawie 900 sklepów w Wielkiej Brytanii i Republice Irlandii, oferując towary najlepszych marek i doskonałej jakości produkty marek własnych.
Nagrodzona przez pismo branżowe Retail Week tytułem „Value Discounter of the Year 2019” sieć zatrudnia obecnie około 18 000 pracowników, którzy co tydzień obsługują ponad siedem milionów klientów.
Poundland oferuje tysiące wysokiej jakości produktów – ponad 1 000 znanych marek w 17 kategoriach artykułów, w tym żywności i napojów, zdrowia i urody, gospodarstwa domowego, ogrodnictwa, majsterkowania, zwierząt domowych, artykułów papierniczych, książek, DVD i zabawek. Większość artykułów w sklepach Poundland kosztuje jednego funta, jednak sieć rozszerzyła też asortyment w cenach powyżej i poniżej jednego funta.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
W Wielkiej Brytanii w około 426 większych sklepach Poundland oferuje odzieżową markę własną PEP&CO. Obecna na rynku od 2015 roku marka PEP&CO to pełna gama mody damskiej, męskiej i dziecięcej, wprowadzająca do Poundland nowy styl z prostymi, niskimi cenami produktów z kategorii moda rodzinna, którą trudno znaleźć na lokalnych ulicach handlowych.
Od sierpnia 2020 marka PEP&CO to również artykuły dla domu, które szybko znalazły uznanie klientów za swój styl i jakość. PEP&CO Home to nowoczesne, modne, wyjątkowe artykuły dekoracyjne i produkty dla domu. Ich wprowadzenie do oferty zbiegło się z gruntowną zmianą sposobu ekspozycji i sprzedaży w sklepach Poundland.
W 265 sklepach Poundland oferowane są obecnie również produkty chłodzone i mrożone. Liczba placówek, w których będą one sprzedawane wzrośnie w ciągu najbliższych dwóch lat do ponad 650. Jest to efekt przejęcia sieci Fultons Foods i inwestycji w kwocie 25 milionów funtów.
Od uruchomienia pierwszego sklepu w 2011 roku, marka Dealz stworzyła sieć ponad 200 sklepów w Irlandii, Hiszpanii i Polsce, oferując klientom szeroki wybór ponad 1000 produktów znanych marek i marek własnych.
Dealz oferuje klientom prosty i bezpośredni model cenowy znany z Poundland, oferując bezkonkurencyjny stosunek jakości do ceny.