[BADANIE] Accenture: Mocny wpływ pandemii na zachowania zakupowe generacji Z

Z badania przeprowadzonego przez Accenture wynika, że ołowa przedstawicieli generacji Z przynajmniej raz dziennie korzysta z mediów społecznościowych. Co trzeci z nich przynajmniej raz na dobę korzysta z platform streamingowych do oglądania filmów i seriali lub słuchania muzyki. To blisko dwukrotnie więcej osób niż w grupie milenialsów. I to ma bardzo istatny wpły na zachowania zakupowe młodych ludzi. 

Media społecznościowe dla młodego pokolenia są przede wszystkim miejscem szukania informacji o promocjach. Już co trzeci konsument generacji Z od razu kupuje produkt, który spodobał mu się w mediach społecznościowych, bez porównywania dostępnych ofert.

Od czasu ostatniego badania, przeprowadzonego w 2019 roku zmniejszyła się grupa osób, która w ogóle nie zamawia odzieży, obuwia, akcesoriów lub kosmetyków przez Internet.

Aż około 60% wszystkich konsumentów chce w przyszłości utrzymać obecny udział zakupów internetowych z kategorii moda i kosmetyki w całości zakupów.

Relatywnie mało popularna jeszcze jest sprzedaż w kanałach społecznościowych, czyli social commerce. 26% generacji Z korzysta z nich regularnie lub skorzystało przynajmniej kilka razy.

Blisko co trzeci przedstawiciel generacji Z deklaruje chęć robienia większej ilości zakupów online (27%).

Coraz więcej badanych nie jest skłonnych zapłacić dodatkowo za szybką dostawę. Średnio 64% badanych ze wszystkich grup wiekowych za najlepszą formę dostawy uważa wysyłkę do paczkomatów.

2/3 generacji Z traktuje wyjście do galerii handlowej jako formę spędzenia czasu w innym miejscu (67%) lub możliwość wspólnego wyjścia z rodziną i znajomymi (66%).

72% przedstawicieli generacji Z wybiera oglądanie nowych produktów w sklepach stacjonarnych jako najważniejsze źródło inspiracji przy zakupie kosmetyków, zaś 64% generacji Z przy zakupie odzieży, obuwia lub akcesoriów.

Blisko 60% generacji Z często lub zawsze kupuje produkt, który spodobał im się w sklepie stacjonarnym, od razu po jego znalezieniu.

Około 40% badanych z generacji Z ogląda produkty w Internecie, ale zakupu dokonuje w sklepie stacjonarnym.

Newsletter

Codzienny newsletter profesjonalistów rynku centrów handlowych