Już w 2019 roku marka H&M dostrzegła jak intensywnie zmienia się rynek konsumencki i w odpowiedzi na te zmiany otworzyła swój pierwszy sklep z odzieżą z recyklingu. Było już wówczas pewne, że ten trend prędzej czy później zagości w galeriach handlowych, w różnych formatach, wielkościach i konceptach. Tą szansę dostrzegła także gdańska Galeria Madison, zapraszając do współpracy sieć CTO, posiadającą w Polsce 50 salonów sprzedaży, działających pod tą marką.
CTO zadebiutowało w Galerii Handlowej Madison 2-go kwietnia, otwierając salon sprzedaży o powierzchni ponad 1000 m2 – swój pierwszy w galerii handlowej.
– Nie pozostajemy obojętni wobec mody na zakupy z recyklingu i drugiego obiegu i dlatego ruszyliśmy z odważnym, nowatorskim konceptem we współpracy z CTO – informuje Katarzyna Łaszkiewicz, Marketing Manager Galerii Madison. – To największa w kraju sieć marketów odzieżowych oferujących ubrania outlet, z drugiej ręki i nowe. To projekt, który doskonale wpisuje się we współczesne trendy „zero waste” i „eco-recyclingu. Rzeczy z second-handu postrzegane są jako nieszablonowe, oryginalne, po prostu inne. To tu „upolować” możemy ciekawe, modowe perełki znanych firm, ale także marek niszowych i limitowanych kolekcji. W CTO klienci znajdą strefę z odzieżą wycenioną na sztuki z czego ok 70-80% to odzież nowa, posiadająca oryginale metki. Kolejna strefa to produkty na wagę a asortyment ten wymieniany jest w całości raz w tygodniu na zupełnie nowy. Ten pomysł spodobał się naszym klientom o czym świadczy fakt, że w dniu otwarcia salon odwiedziło ponad 3500 klientów – dodaje Katarzyna Łaszkiewicz.
O rosnącej popularności tego obszaru świadczy chociażby prawdziwy fenomen platform internetowych sprzedających używane ubrania, ale np. Zalando sprzedaje używane produkty nie tylko w internecie – w Berlinie, w centrum handlowym Alexa, działa stacjonarny „second hand” o nazwie Zircle. Swoje sklepy z używaną odzieżą otwierają również największe światowe marki, jak Levi’s czy Cos, czyli najdroższa marka grupy H&M. Powstały też gigantyczne serwisy oferujące używaną odzież, torebki, buty, akcesoria z segmentu premium, jak francuski Vestiaire Collective (9 mln użytkowników) czy aplikacja Vinted (34 mln użytkowników).
Według prognoz ekspertów rynek second-hand w USA do 2023 ma wzrosnąć dwukrotnie, możemy więc spodziewać się, i w tym przypadku, przełożenia zachodnich trendów na rynek polski.
PARTNER PORTALU
– Nasza sieć idealnie wpisuje się w potrzeby konsumenta XXI wieku. W CTO można kupić rzeczy niepowtarzalne, perełki światowej mody za kilkadziesiąt złotych. Nie tylko odzież, ale i zabawki, tekstylia, akcesoria modowe czy chemię gospodarczą – komentuje Sebastian Skrzypek, Dyrektor Generalny, CTO: Produkty pochodzą z różnych części Europy, dzięki czemu codziennie pojawia się coś unikalnego np. ubrania takich marek jak Versace, Dior, BOSS czy Tommy Hilfiger, czy nawet Gucci i Prada. Wszystko to w bardzo dobrym stanie.
– Butik z używanymi ubraniami w galerii handlowej może wydawać się kontrowersyjnym posunięciem, ale chcemy przecierać szlaki i wytyczać nowe kierunki. Według nas receptą na dynamicznie zmieniające się potrzeby rynku jest właśnie testowanie nowych konceptów, bycie zawsze obok klienta, słuchanie potrzeb rynku i dostarczanie dokładnie tego, czego rynek w danej chwili oczekuje – podsumowuje Katarzyna Łaszkiewicz.
Madison to śródmiejska galeria handlowa usytuowana w samym sercu Gdańska, skierowana do klientów ceniących sobie komfort, kameralną atmosferę zakupów w skandynawskich wnętrzach. Na powierzchni 28 tys. mkw. znajduje się ponad 100 salonów modowych i punktów usługowych. Ofertę uzupełnia Fitness Klub Calypso, Centrum Zdrowia i Urody YASUMI, centrum medyczne z kliniką i laboratoriami Invicta i Invicta Anti Aging oraz część biurowa. Obecnie tenant mix tworzą m.in.: New Yorker, Rossmann, Douglas, Notino, W. Kruk, YES, Orsay, Molton, Intimissimi, Calzedonia, Big Star, Ryłko, Dealz, Pepco, 5.10.15, Netto. Zarządcą obiektu jest TFG Asset Management sp. z o.o.