Celem grupy VRG na 2022 rok jest dalszy, dwucyfrowy wzrost przychodów. Zarząd oczekuje również wzrostu zysku operacyjnego i netto, szybszego niż wzrost sprzedaży – w liście do akcjonariuszy pisze Jan Pilch, p.o. prezesa VRG.
„Po bardzo dobrym 2021 roku, celem zarządu jest kontynuacja pozytywnych działań w 2022 roku. Choć w roku tym wyzwania pandemiczne mogą być mniejsze, zarząd na bieżąco będzie monitorował wpływ konfliktu zbrojnego na Ukrainie na popyt konsumencki w kraju i elastycznie dopasowywał swoje działania. Na moment rozpoczęcia konfliktu grupa VRG nie prowadziła sprzedaży zarówno stacjonarnej, jak i internetowej ani w Rosji, ani w Ukrainie” – w liście do akcjonariuszy pisze Jan Pilch, p.o. prezesa VRG.
„Celem zarządu na 2022 rok jest dalszy dwucyfrowy wzrost przychodów grupy VRG w oparciu o omnichannel. Planujemy 3 proc. wzrost powierzchni stacjonarnej, która na koniec bieżącego roku powinna zbliżyć się do 54 tys. m kw. Sprzedaż internetową powinny wesprzeć aplikacje sprzedażowe trzech marek VRG jak również wirtualne przymierzalnie i rozszerzone możliwości odbioru i zwrotu naszych towarów” – pisze Pilch
Skonsolidowane przychody grupy VRG w 2021 roku wyniosły 1,07 mld zł i były o 25,3 proc. wyższe niż w roku 2020. Jak podano, do wyniku przyczyniły się korzystne tendencje sprzedażowe zarówno w salonach stacjonarnych, jak i online.
Przychody segmentu odzieżowego wyniosły w 2021 roku 569,6 mln zł, rosnąc o 14 proc. rdr. Segment jubilerski odnotował z kolei 500,3 mln zł przychodów, co stanowi 42 proc. wzrostu rdr.
Marża brutto na sprzedaży grupy wyniosła w 2021 roku 53,1 proc., rosnąc o 4,2 p.p. wobec roku 2020.
W 2021 roku VRG miała zysk operacyjny w wysokości 97,5 mln zł w porównaniu do 11,9 mln zł straty w okresie porównywalnym. Zysk netto wyniósł 66,3 mln zł wobec 39,9 mln zł straty w 2020 roku.
VRG zamknęło 2021 rok siecią 550 salonów w 106 miastach w Polsce. Powierzchnia sprzedaży to 52,3 tys. m kw.