Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

NEINVER podsumowuje wyniki badania „Mystery Shopper” w outletach w Polsce

NEINVER podsumował wyniki najnowszych badań „Mystery Shopper” przeprowadzonych w całym portfolio outletów w Polsce. Anonimowi klienci szczegółowo przyglądali się działaniu centrów FACTORY, poszczególnych salonów outletowych i restauracji. Uzyskany wynik to 81,6 procent, co stanowi wzrost o 2 punkty procentowe w porównaniu do poprzedniej edycji badania.

– Pandemia skłoniła nas do zmiany scenariuszy badania, którymi podążają nasi tajemniczy klienci. Szczególny nacisk położyliśmy na zweryfikowanie jakości obsługi, bo kolejne lockdowny przyczyniły się do intensywnych zmian w zespołach sprzedażowych. W porównaniu do badania przeprowadzonego jeszcze pół roku wcześniej widać, że ich zaangażowanie jest dużo lepsze, choć obszar do pracy jest nadal istotny  – mówi Ewa Spychalska, International Retail Manager NEINVER.

Anonimowe ankiety tajemniczego klienta w sklepie rozpoczynają się pytaniami już o sam wygląd witryny, czy oferta zachęcała do zakupów, następnie jak zostaliśmy powitani wchodząc i czy starano się wyjść naprzeciw naszym potrzebom zakupowym. Tu ważna jest szybka identyfikacja potrzeb i  sprawność obsługi. Tajemniczy klienci sprawdzają, czy sprzedawca podjął wszystkie kroki, by wizyta zakończyła się zakupem. Ważne jest też ogólne wrażenie z jakim klient opuszcza dany sklep, bo ono warunkuje często, czy będzie chciał jeszcze do niego wrócić. Ogólna ocena uzyskana dla sklepów wyniosła 78,8 procent.

– W czasie gdy klienci mają obawy przed przebywaniem w miejscach, gdzie tłumnie gromadzą się ludzie  i ograniczają wizyty w sklepach relacja pomiędzy klientem i sprzedawcą powinna być dopracowana do perfekcji. Pozytywne doświadczenia zakupowe na miejscu to właśnie istotna wartość dodana w stosunku do handlu internetowego, który nie wymaga od nas wyjścia z domu– zaznacza Ewa Spychalska.

Scenariusze badawcze dotyczące centrów handlowych rozpoczynają się już w drodze z domu na miejsce. Następnie oceniana jest organizacja parkingu i wreszcie wnętrza obiektu. Tajemniczy klienci sprawdzają, czy dobrze oznakowana jest droga dojazdowa, a potem komfort korzystania z samego parkingu, m.in. organizacja miejsc postojowych, oświetlenie i przejście do pasażu handlowego. Ankieta w centrum outlet wyczerpująco weryfikuje przestrzeganie procedur sanitarnych i czystość w poszczególnych częściach obiektu, kolejno działanie punktu informacyjnego i wsparcie ze strony pracowników, a także oznakowanie wewnątrz oraz ogólny komfort, atmosferę i bezpieczeństwo. Tu ocena sięgnęła 94,2 procent. Ocenie poddane zostały również restauracje, gdzie scenariusz badania jest podobny do oceny dokonywanej w sklepie. Dodatkowo sprawdzana jest jakość serwowanych posiłków. Tu ocena wyniosła 86,8 procent.

Kolejnym etapem po podsumowaniu wyników badań są spotkania z przedstawicielami marek, zarówno na poziomie globalnym, jak również z poszczególnymi, lokalnymi najemcami na miejscu. – Nasze rekomendacje dotyczą rzeczy ważnych i są  przyjmowane pozytywnie. Prawidłowe działanie zespołów sprzedażowych, organizacja sklepu i samego centrum mają kluczowy wpływ na poziom generowanej sprzedaży. Wszyscy doskonale zdają sobie z tego sprawę – podkreśla International Retail Manager NEINVER.

Kolejne edycje badania „Mystery Shopper” zostały zaplanowane jeszcze w tym roku.

NEINVER to hiszpańska, wielonarodowa firma specjalizująca się w inwestycjach na rynku nieruchomości komercyjnych i logistycznych, budowaniu obiektów handlowych i zarządzaniu nimi. Ten wiodący zarządca centrów outlet w Hiszpanii i Polsce oraz drugi pod względem wielkości w Europie posiada dwie marki własne: The Style Outlets i FACTORY. Firma NEINVER, założona w 1969 roku, zarządza 18 centrami outlet oraz 5 parkami handlowymi, współpracując z 800 markami w sześciu krajach europejskich: Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii i Holandii. Zgodnie ze zobowiązaniem do zrównoważonego rozwoju, NEINVER certyfikował 90% swojego portfolio obiektów handlowych w Europie w ramach BREEAM In-Use i zgodnie z czterema normami ISO (9001, 14001, 50001 i 45001).

NEINVER w Polsce zarządza siecią pięciu outletów FACTORY: w Warszawie (Annopol i Ursus), Krakowie, Poznaniu i Gliwicach oraz parkiem handlowym Futura w Krakowie.