Wkrótce SCF 2024 Spring
Dołącz do 1200 uczestników!

Wittchen: Dalsza ekspansja zagraniczna i wzrost udziału e-commerce

Grupa Wittchen planuje w 2022 r. dalszą ekspansję zagraniczną oraz kontynuację zwiększenia udziału sprzedaży w kanale sprzedaży internetowej – poinformował w liście do akcjonariuszy prezes Jędrzej Wittchen.

W tym roku Wittchen planuje zwiększenie liczby platform, z którymi będzie współpracować ok. 35 partnerów. Dodatkowo grupa zamierza otworzyć własny sklep internetowy w Rumunii

W 2021 roku grupa Wittchen miała 278 mln zł przychodów, co oznacza wzrost rdr o 32 proc.

Udział przychodów realizowanych w kanale sprzedaży internetowej stanowił 53 proc. całości sprzedaży i wzrósł w porównaniu do 2020 r. o 2 p.p. Udział sprzedaży zagranicznej wzrósł o 6 p.p., osiągając poziom 16 proc. w strukturze przychodów ze sprzedaży.

W ramach rozwoju sprzedaży internetowej oraz zagranicznej grupa w ciągu ubiegłego roku nawiązała współpracę z 20 nowymi platformami typu marketplace i na koniec roku współpracowała z 31 platformami. Ponadto grupa otworzyła 2 salony zagraniczne, jeden zlokalizowany w Czechach, drugi na Węgrzech, będący pierwszym salonem stacjonarnym na tamtym rynku.

Marża brutto na sprzedaży wzrosła w 2021 r. o 3,9 p.p. do 62,6 proc.

Grupa wypracowała w ubiegłym roku zysk netto w wysokości 42 mln zł, co stanowiło wzrost o 218 proc. i EBITDA w wysokości 79 mln zł w porównaniu do 22 mln w 2020 r.

Na koniec grudnia 2021 r. stacjonarna sieć sprzedaży marki Wittchen obejmowała 116 salonów, w tym 16 zagranicznych lokalizacji (5 salonów własnych w Czechach, 1 salon na Węgrzech oraz 10 salonów franczyzowych na Ukrainie). Grupa prowadzi także działalność zagraniczną poprzez własne sklepy internetowe na rynku ukraińskim, czeskim, niemieckim, węgierskim oraz rosyjskim, jak również poprzez platformy sprzedażowe typu marketplace na rynkach europejskich i w Rosji.

 

Po wybuchu wojny na Ukrainie sprzedaż zarówno za pośrednictwem sklepu internetowego na Ukrainie i w Rosji oraz salonów franczyzowych na Ukrainie została czasowo zawieszona

Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

SCF 2024 Spring

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa.

Rejestracja uczestników
Zamów pakiet partnera

Apsys partnerem strategicznym najnowszego wydania!

SCF Magazine nr 4/2023

SCF Magazine to czasopismo skierowane do najemców, deweloperów oraz firm zarządzających centrami handlowymi. Pierwszy numer magazynu ukazał się w roku 2005. Nakład to 3000 egz. Bezpłatna subskrypcja przysługuje uczestnikom SCF Fall oraz SCF Spring, najemcom oraz zarządcom centrów handlowych. Zapraszamy do reklamy oraz bezpłatnej subskrypcji.

Czytaj online
Zostań partnerem