Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

PARTNERZY SERWISU

Metro Properties
Designer Outlet Kraków

Centra Designer Outlet wzmacniają swój tenant mix

Miniony rok, choć trudny dla branży, w centrach Designer Outlet obfitował rekordową liczbą otwarć kolejnych salonów. Działo się tak nie tylko w rozbudowanej Warszawie. Nowe marki pojawiały się także w Gdańsku i Sosnowcu.

Zainteresowanie najemców lokalami w centrach Designer Outlet to trend, który szczególnie przybrał na sile w ostatnich kilkunastu miesiącach. Marka w tym czasie bardzo umocniła swoją pozycję na retailowym rynku outletowym i stała się jeszcze bardziej popularną destynacją zakupową, obfitującą w nowe otwarcia i szeroką ofertę. To efekt kilku zmiennych, które istotnie przyczyniły się do rozwoju portfolio, ale i samego konceptu, nad rozwojem którego czuwa jeden zarządca.

Sieć to dobre zaplecze

ROS Retail Outlet Shopping, który jest operatorem jedenastu outletów w Europie, zarządza również centrami Designer Outlet Gdańsk, Designer Outlet Sosnowiec i Designer Outlet Warszawa. To doświadczona firma z ponad 10-letnim doświadczeniem rynkowym, której wyróżnikiem jest wieloletnia współpraca z najemcami w obrębie całej sieci.

Scentralizowana i spójna strategia, adaptowana we wszystkich obiektach, daje wysoki komfort i poczucie bezpieczeństwa partnerom biznesowym. Dzięki znajomości centrów, stylu zarządzania, wiele marek wynajmujących lokale decyduje się na wieloletnią współpracę. Co więcej, mamy tu do czynienia z poszerzaniem sieci sklepów poprzez kolejne otwarcia w centrach zarządzanych przez ROS. Tylko w ostatnim czasie z możliwości rozszerzenia zasięgu sprzedaży w obrębie polskich centrów Designer Outlet, bo na nich się skupiamy, skorzystało prawie 10 marek. – Między innymi swój drugi salon otworzyła marka BOSS, która w minionym roku po dobrym, stale rosnącym poziomie sprzedaży w Warszawie zdecydowała się na wejście do Designer Outlet Sosnowiec. Podobny krok wykonała marka optyczna Outly, która nie tak dawno debiutowała w Polsce właśnie w Designer Outlet Warszawa – mówi Dariusz Obołończyk, Centre Manager Designer Outlet Sosnowiec, ROS Retail Outlet Shopping. Kolejną destynacją Outly jest Designer Outlet Gdańsk, gdzie marka otworzyła swój trzeci lokal.

– Oprócz Outly, w styczniu tego roku powitaliśmy też szwedzki brand Marc O’Polo, który swój pierwszy salon w polskim centrum z portfolio ROS otworzył w Designer Outlet Warszawa oraz Paris Optique, który prowadzi sklepy w stołecznym i śląskim centrum – mówi Ireneusz Homa, Centre Manager Designer Outlet Gdańsk, ROS.
Zadowolony ze współpracy z gdańskim Designer Outlet włoski Benetton, na początku 2022 roku otworzył swój sklep w Warszawie.

Oczywiście, nie zawsze w grę wchodzi rozwój sprzedaży poprzez otwarcia kolejnych salonów. Wiele marek korzysta np. z możliwości powiększenia lokalu. W ostatnim czasie na dużą skalę skorzystały z tego Nike oraz Adidas, które po sukcesie w Designer Outlet Warszawa powiększyły się także w Gdańsku.

Siła poleceń

Dużą rolę w podjęciu decyzji o współpracy marka – centrum handlowe odgrywa reputacja obiektu przede wszystkim wśród najemców. – Siłą centrów Designer Outlet są polecenia i rekomendacje pomiędzy najemcami. Jesteśmy bardzo dumni z faktu, że nasi partnerzy polecają sobie wzajemnie nasze obiekty i tym samym wystawiają nam najlepszą opinię. Dlatego tak ważna jest dla nas spójna strategia komercjalizacji, bliska współpraca z partnerami biznesowymi z całej Europy, oraz dopasowana, konsekwentna strategia marketingowa, które pracują na profesjonalny wizerunek obiektów w portfolio ROS – mówi Katarzyna Ciemińska, Centre Manager Designer Outlet Warszawa, ROS. Warto podkreślić, że wyżej wymienione starania znalazły swoje odzwierciedlenie w raporcie Outlet Centre Performance Report Europe (OCPRE) 2020, przygotowanym przez firmę doradczą Ecostra, która wysoko oceniła te działania.

– Staramy się, aby ścisła i profesjonalna współpraca pomiędzy ekspertami ds. leasingu, sprzedaży i marketingu doprowadzała centra Designer Outlet do wysokiego poziomu wydajności, oczekiwanego przez partnerów marki i inwestorów – podkreśla Katarzyna Ciemińska. To ważny argument dla stałych oraz przyszłych najemców.

Zarządzane przez ROS Retail Outlet Shopping

ROS Retail Outlet Shopping z siedzibą w Wiedniu i partnerami w Polsce, we Włoszech oraz Francji, zajmuje się niezależnym doradztwem na rynku nieruchomości dla handlu detalicznego oraz zarządza centrami handlowymi. Specjalizuje się w zarządzaniu siecią Designer Outlet oraz innowacyjnymi konceptami handlowymi w Europie. Założyciele, Thomas Reichenauer i Gerhard Graf, będąc uznanymi specjalistami w branży posiadają wieloletnie doświadczenie na europejskim rynku outletów. ROS Retail Outlet Shopping obejmuje swoim działaniem wszystkie etapy projektu, od znalezienia odpowiedniej lokalizacji do ukształtowania i rozwoju wszystkich aspektów zarządzania operacyjnego. Zrównoważony rozwój jest wspierany przez partnerską współpracę z markami, wysoką jakość zarządzania sprzedażą i standardów obsługi klienta, a także innowacyjne podejście marketingowe zapewniane przez profesjonalny zespół zarządzający.

Portfolio ROS Retail Outlet Shopping obejmuje: Designer Outlet Soltau, City Outlet Geislingen, Brugnato 5Terre Outlet Village, Designer Outlet Warszawa, Designer Outlet Gdańsk, Designer Outlet Sosnowiec, Premier Outlet Budapest, Designer Outlet Algarve, Designer Outlet Croatia, La Torre Outlet Zaragoza, M3 Outlet Polgár i przyszłe inwestycje w Europie. Centra outletowe Designer Outlet w Polsce obecne są w trzech lokalizacjach – w Gdańsku, Sosnowcu i Piasecznie pod Warszawą. Każde z nich oferuje unikalny mix polskich i zagranicznych marek modowych, również grupę marek segmentu premium. Szeroka oferta daje niepowtarzalną okazję do nabycia najwyższej jakości produktów w cenach zawsze 30-70% niższych od cen regularnych. W ofercie centrów możemy znaleźć m.in. marki: Armani, Calvin Klein, Guess, Levi’s, New Balance, Nike, Pandora, Tommy Hilfiger i wiele więcej.