Pepco: prawie 30 proc. wzrost globalnej sprzedaży

Sieć dyskontowych sklepów wielobranżowych, Pepco Group, właściciel marek PEPCO i Dealz w Europie oraz Poundland w Wielkiej Brytanii, pokazuje dobre wyniki za drugi kwartał roku obrotowego i półroczny okres zakończony 31 marca 2022 r. Przychody Grupy za pierwsze półrocze są na poziomie 2 371 mln EUR, +17,5%3 rok do roku („r/r”), na czele z PEPCO, które odnotowało wzrost o +28,9%.

Kontynuowana jest ekspansja nowych sklepów we wszystkich markach handlowych. Liczba otwieranych sklepów wyprzedza prognozy (historyczne tempo wzrostu) – w ciągu półrocza otwarto 235 nowe sklepy netto, wyłączając zamknięcia 43 sklepów Fultons po przejęciu tej sieci.
PEPCO otworzyło 202 sklepy, w tym 84 sklepy na rynkach Europy Zachodniej w Austrii, Włoszech i Hiszpanii.

Od początku roku przeprowadzono modernizacje 586 sklepów (w tym 534 PEPCO, 52 Poundland), dzięki którym placówki zyskały nowy rozkład i otoczenie, co przyczyniło się do wzrostu sprzedaży LFL i poprawy postrzegania przez klientów (od 2019 r. zrealizowano 1 900 modernizacje).

Komentując wyniki, Trevor Masters, p.o. Dyrektora Generalnego (CEO) Pepco Group, powiedział:
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągniętych wyników, biorąc pod uwagę globalne zakłócenia, z jakimi boryka się nasza branża. W dalszym ciągu skupiamy się na naszych priorytetach strategicznych, w szczególności na rozwoju nowych sklepów i kontynuacji programu modernizacji, które są bardzo pozytywnie przyjmowane przez klientów i przynoszą dobre wyniki. Chciałbym również skorzystać z okazji, aby podziękować zespołowi Pepco za wytrwałość i zaangażowanie w obsługę naszych klientów.
Chociaż wpływ Covid-19 stopniowo zmniejszał się w II kwartale, inwazja na Ukrainę – kraj graniczący z trzema z największych terytoriów naszej działalności – spowodowała dalszą niestabilność i nieprzewidywalność. Grupa i nasi pracownicy przekazali znaczną kwotę dwóm organizacjom charytatywnym, z którymi współpracowaliśmy przez ostatnie dwa lata, niosąc pomoc bezpośrednio mieszkańcom Ukrainy i terenów na granicy z Polską. Wykorzystaliśmy nasze programy pomocy pracowniczej, aby wesprzeć naszych kolegów, którzy odczuli skutki kryzysu, oraz wprowadziliśmy płatne dni wolontariatu dla pracowników z Europy Środkowo-Wschodniej.

Będziemy nadal realizować nasz program dynamicznego wzrostu przy jednoczesnym obniżaniu kosztów prowadzenia działalności, co pozwoli nam w większości zneutralizować negatywny wpływ inflacji. Dbamy o niski poziom cen w naszych sklepach, bo nasi klienci zwracają na ceny szczególną uwagę. W najbliższym czasie, rynek na którym prowadzimy działalność najprawdopodobniej pozostanie niestabilny ze względu na sytuację na Ukrainie i utrzymującą się globalną presję inflacyjną. Mamy jednak jasną i skuteczną strategię, która pozwoli nam wykorzystać istotne możliwości długofalowego wzrostu. Jeśli sytuacja makroekonomiczna nie pogorszy się dalej znacząco, jesteśmy przekonani, że osiągniemy wyniki zgodne z naszymi szacunkami dotyczącymi zysku.”

PARTNER PORTALU

Fact White Cat