Na koniec IV kwartału 2021 roku karty sportowe posiadało ponad 842,1 tys. użytkowników w Polsce oraz 284,7 tys. na rynkach zagranicznych. Benefit Systems szacuje, że w kwietniu bieżącego roku liczba kart w Polsce osiągnie poziom 969,3 tys., co będzie oznaczać wzrost o 127,8 tys. w porównaniu z końcem IV kwartału ub.r. Dobrą dynamikę sprzedaży kart widać także na rynkach zagranicznych, gdzie w grudniu było 284,7 tys. kart MultiSport, a według szacunków Benefit Systems ich liczba wzrośnie do 333,2 tys. na koniec kwietnia br.
– Za nami bardzo pracowity i udany początek roku. Szacujemy, że w ciągu pierwszych czterech miesięcy br. liczba kart MultiSport wzrośnie o ponad 176 tys. na wszystkich rynkach, na których działamy. W odbudowie bazy kart sportowych sprzyja nam korzystna sytuacja na rynku pracy, przekładająca się na rosnące zapotrzebowanie na elastyczne i odpowiadające na nowe potrzeby pracowników świadczenia pozapłacowe. Warto odnotować, że w marcu br. w największych portalach rekrutacyjnych w Polsce opublikowano 360 tys. ofert pracy, a dwa na trzy ogłoszenia zawierały informację o zapewnianej przez pracodawcę karcie sportowej – mówi Bartosz Józefiak, członek Zarządu Benefit Systems, odpowiedzialny za finanse Grupy.
W IV kwartale ub.r. Segment Polska osiągnął przychody na poziomie 258,2 mln zł (wzrost o 108 proc. względem analogicznego okresu w 2020 r.). EBIT wyniósł 16,3 mln zł, a EBITDA 61 mln (wzrost o 53,4 mln zł względem IV kwartału 2020 r.). Wyniki finansowe całej Grupy w 2021 roku pozostawały pod istotnym wpływem restrykcji związanych z pandemią. Przychody ze sprzedaży Grupy Benefit Systems w 2021 r. wyniosły 954,9 mln zł i były niższe o 8% w stosunku do 2020 roku, co przełożyło się na stratę operacyjną w wysokości 4,0 mln zł. Pomimo ograniczeń spowodowanych pandemią, wynik EBITDA w 2021 r. był zbliżony do poziomu z 2020 r. i wyniósł 205,1mln zł.
W Segmencie Kafeterie Spółka koncentruje się przede wszystkim na rozwoju technologicznym platformy. W IV kwartale br. liczba użytkowników wyniosła 511,7 tys. Obroty wyniosły 174,4 mln zł i były wyższe o 28 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2020 roku.
Na rynkach zagranicznych na koniec grudnia 2021 r. aktywnych było łącznie 284,7 tys. kart. Według szacunków Benefit Systems, w kwietniu br. ich liczba wzrośnie do 333,2 tys. Przychody Segmentu Zagranica wyniosły w IV kwartale br. 97,6 mln zł, a zysk operacyjny 11,9 mln zł.
– Po roku pełnym wyzwań jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników ostatniego kwartału 2021 r., który zakończyliśmy z mocnym bilansem – mieliśmy ponad 30 mln zł gotówki netto i odnotowaliśmy blisko 40 mln zł zysku operacyjnego. Podczas pandemii wykonaliśmy dużą pracę w obszarze optymalizacji kosztów oraz zarządzania płynnością, dlatego teraz możemy skupić się na działaniach rozwojowych i inwestycjach – wyjaśnia Bartosz Józefiak. – Od początku roku otworzyliśmy łącznie 6 nowych klubów fitness, rozszerzyliśmy ofertę kafeteryjną o moduł grywalizacyjny MyBenefit Active i kontynuujemy rozwój programu MultiLife. Poszerzyliśmy także nasze portfolio o Lunching.pl, czyli nowoczesne rozwiązania do organizacji posiłków dla pracowników – dodaje Bartosz Józefiak.
W 2021 roku Benefit Systems w ramach wzmacniania swojej oferty nabył spółkę YesIndeed, oferującą systemy grywalizacyjne, startup Focusly z aplikacją mindfulness, a także 88 proc. udziałów w spółce Total Fitness, prowadzącej 14 klubów fitness. Z kolei w kwietniu br. do portfolio Benefit Systems dołączył Lunching.pl, rozwiązanie ułatwiające pracodawcom organizację posiłków dla pracowników. W pierwszym kwartale br. Spółka pozyskała na dalszy rozwój 205 mln złotych długoterminowego finansowania z Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju oraz Santander Bank Polska.