Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

AmRest podał wstępne wyniki sprzedaży w pierwszym kwartale 2022 roku

AmRest Holdings – multibrandowy operator restauracji franczyzowych w Europie – poinformował, że skonsolidowane przychody firmy w pierwszym kwartale 2022 roku wyniosły 507 mln EUR, co oznacza wzrost o 33,4% rok do roku.

Wskaźnik sprzedaży porównywalnej w restauracjach osiągnął w Q1 2022 poziom 127,8%. Udział funkcjonujących restauracji wyniósł na koniec marca 99%.

– Złagodzenie restrykcji Covid-19 na wszystkich rynkach, na których działa AmRest, za wyjątkiem Chin, w połączeniu z doskonałością operacyjną i zwiększoną wydajnością w obszarze digital, zaowocowało osiągnięciem najwyższych przychodów za pierwszy kwartał w historii Grupy. Oznacza to konsekwentne generowanie lepszych wyników na większości rynków działalności. Postępujące ożywienie sprzedaży w kanale dine-in przyczyniło się do wzrostu skonsolidowanej sprzedaży AmRest, która wyniosła w pierwszym kwartale 2022 roku 507 mln EUR i wzrosła o 33,4% w porównaniu z rokiem ubiegłym – czytamy w komunikacie spółki.

R E K L A M A

Wskaźnik sprzedaży porównywalnej w restauracjach osiągnął w Q1 2022 poziom 127,8%. Udział działających restauracji w portfelu AmRest wyniósł na koniec marca 99%, na co nieznacznie wpłynęły niedawne ograniczenia (lockdown) w rejonie Szanghaju.

Jak informuje zarząd AmRest, inwazja Rosji na Ukrainę spowodowała dotkliwy kryzys humanitarny i poważne zakłócenia gospodarcze, których czas trwania i intensywność pozostają niepewne. – Uważnie śledzimy rozwój sytuacji w regionie i nadal wspieramy inicjatywy mające na celu pomoc potrzebującym. Pokój międzynarodowy pozostaje w centrum naszych zainteresowań.

Aktualnie AmRest prowadzi sieć ponad 2,4 tys. restauracji na kilkunastu rynkach. W Polsce działa ok. 600.