Krzysztof Bajołek, Answear.com: wznawiamy działalność w Ukrainie

Answear.com, wiodący e-commerce sprzedający modę w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, wznowił działalność na rynku ukraińskim. Spółka po okresie testowych zamówień wznowiła regularną sprzedaż w całym kraju, z pominięciem południowo-wschodniej części Ukrainy, gdzie ciągle trwają działania wojenne.

Answear.com po ponad dwóch miesiącach przestoju wraca z powrotem na rynek ukraiński. Spółka zaczęła obsługiwać zamówienia na terenie całego kraju, poza rejonami objętymi działaniami wojennymi. Na chwilę obecną firma realizuje jedynie przedpłacone zamówienia.

– Cieszymy się, że sytuacja za naszą wschodnią granicą uległa znacznej poprawie w ostatnich tygodniach. Widzimy, że zachodnia część kraju wraca stopniowo do normalności, ludzie zaczynają wracać do swoich codziennych obowiązków, życie zaczyna się powoli toczyć, tak jak przed wojną. Dlatego postanowiliśmy wznowić naszą działalność na rynku ukraińskim, tak jak zreszta namawiają do tego Ukraińskie władze. Na początku uruchomiliśmy sprzedaż testową, a teraz realizujemy regularne zamówienia. Widzimy zainteresowanie ze strony mieszkańców Ukrainy, jednak jest jeszcze zbyt wcześnie, żeby móc oceniać, w jakim stopniu wojna wpłynęła na zachowania konsumenckie mieszkańców Ukrainy – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.

W pomoc mieszkańcom Ukrainy zaangażowała się cała Spółka. Answear.com do tej pory w różnej formie przekazał już kwotę ponad 830 tys. zł, zarówno w formie darowizn pieniężnych jak i pomocy rzeczowej w postaci ubrań dla uchodzców przybywających do Polski, czy transportów najbardziej potrzebnych rzeczy (m.in. śpiwory, power banki, bielizna termiczna) dystrybuowanych przez cały czas działające biuro Answear we Lwowie.

– Pracownicy Answear.com włączyli się aktywnie w działania pomocowe, organizując noclegi, transport, jedzenie, czy pomagając w ośrodkach dla uchodżców, za co jestesmy im niezmiernie wdzięczni. Będziemy kontynuować naszą pomoc, 5% ze sprzedaży na Ukrainie w ciągu pierwszego miesiąca przekażemy na pomoc dla osób poszkodowanych w wyniku wojny w tym kraju. – dodaje

Answear.com to pierwszy polski internetowy sklep multibrandowy oferujący szeroki wybór ubrań, butów i dodatków ponad 500 światowych marek. W ofercie można znaleźć wyselekcjonowane kolekcje damskie, męskie i dziecięce m.in. marek premium, sportowych czy denimowych. Aktualnie Answear.com działa na 10 rynkach, a w planach ma start w kolejnych. Od początku swojej działalności w 2011 r. zdobył ponad 50 nagród i wyróżnień, zyskał także uznanie tysięcy klientów, którym dostarcza nieustannych modowych inspiracji, współpracując z trendsetterami i ekspertami z branży mody. Spółka opiera się na własnym centrum logistycznym i własnych rozwiązaniach IT, które pozwalają na osiągnięcie wysokiej sprawności operacyjnej, minimalizację kosztów i prowadzenie atrakcyjnej polityki cenowej dla klientów. Wszystkie produkty wchodzące w skład zamówienia są wysyłane w jednej paczce – w trosce o środowisko i dla wygody klientów. W swej działalności Answear stawia na szybką dostawę (nawet tego samego dnia w wybranych miastach Polski) i jakość obsługi. Swoim stałym klientom dedykuje program lojalnościowy Answear Club, który pozwala na robienie zakupów w jeszcze atrakcyjniejszych cenach. Od marca 2022 r. Answear.com S.A. wchodzi w skład indeksu sWIG80.