scf-news-retailnet-pl-logo-white.svg

Sławomir Murawski, Manufaktura: Frekwencja jest wyższa niż przed pandemią

murawski-slawomir-manufaktura-apsys

Choć ograniczenia związane z pandemią są już za nami, to wciąż mamy na uwadze, że wpłynęły one na zachowania konsumentów, co przełożyło się chociażby na intensywny rozwój obszaru e-commerce. Obecnie obserwujemy jednak trend związany z powrotem klientów do zakupów stacjonarnych i wzrost obrotów. Pozwala to całej branży z optymizmem patrzeć w przyszłość. Po ponad dwuletniej przerwie spowodowanej pandemią COVID-19, kwiecień 2022 był drugim z kolei miesiącem, w którym frekwencja w łódzkiej Manufakturze była wyższa niż przed pandemią. – pisze Sławomir Murawski, dyrektor łódzkiej Manufaktury. 

Równie mocno cieszą wyniki handlowe: w ostatnim miesiącu obroty Manufaktury są wyższe niż te sprzed lockdownów (wzrost o prawie 20% w porównaniu do kwietnia 2019). To ogromny sukces zarówno części handlowej, jak i gastronomiczno-rozrywkowo-kulturalnej, stanowiącej integralną część naszego obiektu. Szczególnie cieszy nas, że także nasi wschodni sąsiedzi, którzy z powodu wojny przybyli do Łodzi, by odnaleźć bezpieczeństwo i spokój, szybko poczuli się komfortowo na terenie kompleksu i chętnie do niego wracają, stanowiąc ponad 10% Gości. Liczymy, że maj będzie kolejnym rekordowym miesiącem – dla nas niezwykle ważnym, bo związanym z obchodami 16 urodzin Manufaktury.

Manufaktura to obiekt wyjątkowy – nie tylko ze względu na modelowy przykład rewitalizacji i bogatą historię, ale też kompleksową ofertę. Łodzianie, jak i turyści wybierają ją jako miejsce nie tylko zakupów modowych, ale także spędzania wolnego czasu. Stojące za nami dziedzictwo kulturowe oraz wyznawane wartości są spójne z potrzebami Gości i stanowią połączenie dostępu do globalnych i lokalnych marek.

Obecnie wiele uwagi poświęcamy także kwestiom ochrony środowiska – w 2022 roku będzie to jeden z naszych kluczowych kierunków rozwoju. W planach mamy zarówno duże inwestycje, ale także realizację mniejszych, choć równie ważnych inicjatyw, ukierunkowanych na rozwój postaw proekologicznych. Stawiamy na edukację – we współpracy z lokalnymi instytucjami, takimi jak Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania w Łodzi czy Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Łodzi, prowadzimy warsztaty dla naszych najmłodszych Gości i wspólnie uczymy ich, jak najlepiej dbać o planetę.  Dobrym przykładem są np. łąki kwietne czy znajdujący się na terenie kompleksu butelkomat umożliwiający recykling plastikowych butelek. To idealna okazja, by łącząc przyjemne z pożytecznym, pomóc ograniczać zużycie jednorazowego plastiku. Popularne butelki PET z powodzeniem mogą być poddawane recyklingowi. To ważny proces nie tylko ze względów ekologicznych, ale także ekonomicznych, który pozwala na oszczędzanie naturalnych zasobów planety. Wierzymy, że to właśnie małe, ale świadome kroki pozwalają nam razem dbać o dobrostan lokalnego środowiska.

 

Facebook
LinkedIn
PARTNERZY
PULS RYNKU
SCF DATABASE

Projekty

manufakura-apsys
galeria handlowa
110 000 m2
Manufaktura to największe w regionie centrum handlowe, a także rozrywkowo-kulturalne. Manufaktura to atrakcja turystyczna dla przyjezdnych, miejsce spotkań dla łodzian,…
Baza danych

Firmy

apsys-logo
developer/inwestor
Od 24 lat, Apsys projektuje i zarządza przestrzeniami handlowymi we Francji i w Polsce. Apsys rozwija innowacyjne, „szyte na miarę”…
Baza danych

Codzienny newsletter
SCF News | Retailnet.pl

dla profesjonalistów rynku centrów handlowych
logo blue SCF News - Retailnet.pl-clear
Codzienny newsletter

dla profesjonalistów rynku centrów handlowych: najemców, deweloperów i inwestorów.

Subscribe

* indicates required