Wkrótce SCF 2024 Spring
Dołącz do 1200 uczestników!

LPP: Ruszyło Centrum Dystrybucyjne w Brześciu Kujawskim

Nawet 8 milionów sztuk ubrań i akcesoriów tygodniowo – tyle może obsłużyć uruchomione niedawno Centrum Dystrybucyjne LPP w Brześciu Kujawskim, które po 3 miesiącach zmierza ku pełnej mocy operacyjnej. Nowy obiekt o pojemności składowej do 40 mln sztuk towaru został wyposażony w rozwiązania z zakresu automatyki umożliwiające obsługę do 1000 salonów sprzedaży jednocześnie.

Strategiczna inwestycja LPP w Brześciu Kujawskim to obiekt, który rozpoczął działalność w lutym br. i pracuje w trybie trzyzmianowym w oparciu o 700-osobową załogę.

– Inwestycję rozpoczęliśmy w styczniu ub.r. i po niespełna 1,5 roku możemy mówić o zbliżaniu się wielkimi krokami do pełnej wydajności operacyjnej obiektu. Dzięki wdrożonym rozwiązaniom z obszaru automatyki magazynowej, centrum zapewnia wysoki standard obsługi naszych sklepów i obok Centrum Dystrybucyjnego w Pruszczu Gdańskim stanowi kluczowy filar sieci logistycznej LPP – wyjaśnia Sebastian Sołtys, dyrektor ds. logistyki LPP.

Centrum wyposażono w dwa sortery z unikatową konstrukcją zrzutów, umożliwiające obsługę nawet do 1000 sklepów jednocześnie.

– W naszym nowym centrum dystrybucyjnym postawiliśmy na nowatorskie rozwiązanie w zakresie technologii sorterów. Doświadczenia inżynieryjne holenderskiego producenta tego typu urządzeń, poparte kilkutygodniowymi testami, pozwoliły nam na opracowanie dopasowanej do potrzeb LPP konstrukcji sortera. Nowo opatentowane rozwiązanie z obszaru pneumatyki pozwala nam dzisiaj utrzymać bardzo wysoką wydajność procesu sortowania w trybie ciągłym, przy jednoczesnym zwiększeniu efektywności wykorzystania przestrzeni magazynowej. Warto podkreślić, że innowacyjny patent pneumatyczny jest jednocześnie bardzo cichy, dzięki czemu zwiększa komfort pracy przy tego typu urządzeniach – informuje Michał Moteka, menedżer ds. rozwoju procesów i automatyki w LPP.

Automatyzacja działań znacząco usprawnia także proces kompletacji zamówień dla salonów. Dzięki temu, już w pierwszych dwóch miesiącach funkcjonowania, magazyn w Brześciu Kujawskim rozdystrybuował ponad 300 tys. kartonów z kolekcjami marek LPP.

W nowym magazynie zastosowano również zautomatyzowany proces etykietowania, a także maszyny do formowania i zamykania kartonów, które zwiększają wydajność produkcyjną oraz gwarantują intuicyjność i bezpieczeństwo obsługi.

Liczący 1,8 km układ przenośników zamontowany w centrum wyposażono z kolei w rozwiązania pozwalające na odzysk opakowań i ich ponowne wykorzystanie. Wsparcie obsługi zapewnia flota ponad 70 wózków widłowych, dla których przygotowano nowoczesną akumulatorownię z systemem kolejkowania baterii.

Cały obiekt działa przy wsparciu systemu WMS (Warehouse Management System) zarządzającego procesami przepływu towarów, pracą ludzi oraz urządzeń logistycznych.

– Dzięki tym rozwiązaniom magazyn o powierzchni 75 tys. m2 może zapewnić dystrybucję nawet do 8 milionów sztuk ubrań i akcesoriów tygodniowo. Dodatkowo w obiekcie zainstalowano system regałowy o pojemności przechowywania 40 mln sztuk odzieży, czyli do 67 tys. palet towaru. Taka liczba palet ustawiona liniowo osiągnęłaby łącznie długość ok. 60 kilometrów, co odpowiada dystansowi między Włocławkiem a Toruniem – zauważa Mariusz Adamusiński, dyrektor Centrum Dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim.

Ważnym punktem w optymalizacji działania obiektów logistycznych LPP jest ograniczanie ich wpływu na środowisko. Magazyn w Brześciu Kujawskim znajduje się obecnie w trakcie certyfikacji zrównoważonego budownictwa w systemie BREEAM. Obiekt wyposażono m.in. w system rekuperacji w pomieszczeniach biurowych, który pozwala na odzysk nawet do 95% ciepła. Ponadto, dzięki zainstalowaniu na dachu paneli fotowoltaicznych o łącznej mocy 1,5 MW i powierzchni ponad 7 tys. m2, budynek zasilany jest energią odnawialną. LPP przywiązuje dużą wagę do komfortu pracowników, dlatego już na etapie projektowania centrum dystrybucyjnego, jednym z priorytetów było zapewnienie najkorzystniejszych warunków pracy. Optymalizacja instalacji oświetleniowej, grzewczej, klimatyzacyjnej oraz wentylacyjnej dzięki zaawansowanemu systemowi BMS, a także szerokie korytarze i przeszklenie magazynu to tylko niektóre z dostępnych udogodnień. Spółka wyodrębniła także własną zajezdnię dla autobusów z 5 peronami i 17 miejscami postojowymi oraz stworzyła własną sieć komunikacji, ułatwiającą dotarcie do miejsca pracy osobom z okolicznych miejscowości.

– Centrum Dystrybucyjne w Brześciu Kujawskim to nowoczesny obiekt, zaprojektowany i zbudowany zgodnie z naszymi strategicznymi założeniami. Cieszymy się, że nasze dotychczasowe działania poparte doświadczeniem umożliwiły wypracowanie optymalnych rozwiązań logistycznych przy jednoczesnym wypełnieniu założeń zrównoważonego rozwoju – podsumowuje Sebastian Sołtys.
LPP, dążąc do osiągnięcia w obiekcie pełnej mocy operacyjnej, kontynuuje proces naboru pracowników. Z racji zastosowanych w centrum dystrybucyjnym rozwiązań infrastrukturalnych, potrzebni są kolejni specjaliści zwłaszcza do działu utrzymania ruchu, w tym elektrycy, elektromechanicy i technicy konserwatorzy.

LPP jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Od 30 lat z sukcesem prowadzi działalność w Polsce i za granicą, sprzedając kolekcje w tak prestiżowych stolicach jak Londyn, Helsinki czy Tel Awiw. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, których oferta dostępna jest dziś w sprzedaży stacjonarnej i online na blisko 40 rynkach na świecie. Spółka posiada sieć blisko 1700 salonów o łącznej powierzchni 1,4 mln m2. W oparciu o globalną sieć zaopatrzenia zlokalizowaną w 3 krajach, każdego roku dystrybuuje odzież i akcesoria na 3 kontynenty. LPP pełni też ważną rolę, tworząc miejsca pracy dla ponad 24 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.

Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

SCF 2024 Spring

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa.

Rejestracja uczestników