Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

LPP: Ruszyło Centrum Dystrybucyjne w Brześciu Kujawskim

Nawet 8 milionów sztuk ubrań i akcesoriów tygodniowo – tyle może obsłużyć uruchomione niedawno Centrum Dystrybucyjne LPP w Brześciu Kujawskim, które po 3 miesiącach zmierza ku pełnej mocy operacyjnej. Nowy obiekt o pojemności składowej do 40 mln sztuk towaru został wyposażony w rozwiązania z zakresu automatyki umożliwiające obsługę do 1000 salonów sprzedaży jednocześnie.

Strategiczna inwestycja LPP w Brześciu Kujawskim to obiekt, który rozpoczął działalność w lutym br. i pracuje w trybie trzyzmianowym w oparciu o 700-osobową załogę.

– Inwestycję rozpoczęliśmy w styczniu ub.r. i po niespełna 1,5 roku możemy mówić o zbliżaniu się wielkimi krokami do pełnej wydajności operacyjnej obiektu. Dzięki wdrożonym rozwiązaniom z obszaru automatyki magazynowej, centrum zapewnia wysoki standard obsługi naszych sklepów i obok Centrum Dystrybucyjnego w Pruszczu Gdańskim stanowi kluczowy filar sieci logistycznej LPP – wyjaśnia Sebastian Sołtys, dyrektor ds. logistyki LPP.

Centrum wyposażono w dwa sortery z unikatową konstrukcją zrzutów, umożliwiające obsługę nawet do 1000 sklepów jednocześnie.

– W naszym nowym centrum dystrybucyjnym postawiliśmy na nowatorskie rozwiązanie w zakresie technologii sorterów. Doświadczenia inżynieryjne holenderskiego producenta tego typu urządzeń, poparte kilkutygodniowymi testami, pozwoliły nam na opracowanie dopasowanej do potrzeb LPP konstrukcji sortera. Nowo opatentowane rozwiązanie z obszaru pneumatyki pozwala nam dzisiaj utrzymać bardzo wysoką wydajność procesu sortowania w trybie ciągłym, przy jednoczesnym zwiększeniu efektywności wykorzystania przestrzeni magazynowej. Warto podkreślić, że innowacyjny patent pneumatyczny jest jednocześnie bardzo cichy, dzięki czemu zwiększa komfort pracy przy tego typu urządzeniach – informuje Michał Moteka, menedżer ds. rozwoju procesów i automatyki w LPP.

PARTNERZY PORTALU

Fact White Cat
Fact White Cat

Automatyzacja działań znacząco usprawnia także proces kompletacji zamówień dla salonów. Dzięki temu, już w pierwszych dwóch miesiącach funkcjonowania, magazyn w Brześciu Kujawskim rozdystrybuował ponad 300 tys. kartonów z kolekcjami marek LPP.

W nowym magazynie zastosowano również zautomatyzowany proces etykietowania, a także maszyny do formowania i zamykania kartonów, które zwiększają wydajność produkcyjną oraz gwarantują intuicyjność i bezpieczeństwo obsługi.

Liczący 1,8 km układ przenośników zamontowany w centrum wyposażono z kolei w rozwiązania pozwalające na odzysk opakowań i ich ponowne wykorzystanie. Wsparcie obsługi zapewnia flota ponad 70 wózków widłowych, dla których przygotowano nowoczesną akumulatorownię z systemem kolejkowania baterii.

Cały obiekt działa przy wsparciu systemu WMS (Warehouse Management System) zarządzającego procesami przepływu towarów, pracą ludzi oraz urządzeń logistycznych.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

– Dzięki tym rozwiązaniom magazyn o powierzchni 75 tys. m2 może zapewnić dystrybucję nawet do 8 milionów sztuk ubrań i akcesoriów tygodniowo. Dodatkowo w obiekcie zainstalowano system regałowy o pojemności przechowywania 40 mln sztuk odzieży, czyli do 67 tys. palet towaru. Taka liczba palet ustawiona liniowo osiągnęłaby łącznie długość ok. 60 kilometrów, co odpowiada dystansowi między Włocławkiem a Toruniem – zauważa Mariusz Adamusiński, dyrektor Centrum Dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim.

Ważnym punktem w optymalizacji działania obiektów logistycznych LPP jest ograniczanie ich wpływu na środowisko. Magazyn w Brześciu Kujawskim znajduje się obecnie w trakcie certyfikacji zrównoważonego budownictwa w systemie BREEAM. Obiekt wyposażono m.in. w system rekuperacji w pomieszczeniach biurowych, który pozwala na odzysk nawet do 95% ciepła. Ponadto, dzięki zainstalowaniu na dachu paneli fotowoltaicznych o łącznej mocy 1,5 MW i powierzchni ponad 7 tys. m2, budynek zasilany jest energią odnawialną. LPP przywiązuje dużą wagę do komfortu pracowników, dlatego już na etapie projektowania centrum dystrybucyjnego, jednym z priorytetów było zapewnienie najkorzystniejszych warunków pracy. Optymalizacja instalacji oświetleniowej, grzewczej, klimatyzacyjnej oraz wentylacyjnej dzięki zaawansowanemu systemowi BMS, a także szerokie korytarze i przeszklenie magazynu to tylko niektóre z dostępnych udogodnień. Spółka wyodrębniła także własną zajezdnię dla autobusów z 5 peronami i 17 miejscami postojowymi oraz stworzyła własną sieć komunikacji, ułatwiającą dotarcie do miejsca pracy osobom z okolicznych miejscowości.

– Centrum Dystrybucyjne w Brześciu Kujawskim to nowoczesny obiekt, zaprojektowany i zbudowany zgodnie z naszymi strategicznymi założeniami. Cieszymy się, że nasze dotychczasowe działania poparte doświadczeniem umożliwiły wypracowanie optymalnych rozwiązań logistycznych przy jednoczesnym wypełnieniu założeń zrównoważonego rozwoju – podsumowuje Sebastian Sołtys.
LPP, dążąc do osiągnięcia w obiekcie pełnej mocy operacyjnej, kontynuuje proces naboru pracowników. Z racji zastosowanych w centrum dystrybucyjnym rozwiązań infrastrukturalnych, potrzebni są kolejni specjaliści zwłaszcza do działu utrzymania ruchu, w tym elektrycy, elektromechanicy i technicy konserwatorzy.

LPP jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Od 30 lat z sukcesem prowadzi działalność w Polsce i za granicą, sprzedając kolekcje w tak prestiżowych stolicach jak Londyn, Helsinki czy Tel Awiw. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, których oferta dostępna jest dziś w sprzedaży stacjonarnej i online na blisko 40 rynkach na świecie. Spółka posiada sieć blisko 1700 salonów o łącznej powierzchni 1,4 mln m2. W oparciu o globalną sieć zaopatrzenia zlokalizowaną w 3 krajach, każdego roku dystrybuuje odzież i akcesoria na 3 kontynenty. LPP pełni też ważną rolę, tworząc miejsca pracy dla ponad 24 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.