Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

[KOMENTARZ] Renata Gralec: Stary Browar rozwija się wspólnie z najemcami

Rozwój współpracy z obecnymi najemcami to jeden z naszych kluczowych celów biznesowych oraz najlepszy barometr pozycji rynkowej – mówi Renata Gralec, Dyrektor Starego Browaru w Poznaniu. Mimo pandemii, rok 2021 w poznańskim centrum obfitował w powiększenia sklepów i efektowne przeprowadzki. Bieżący czas to realizacja kolejnych ciekawych nowości. Bazą tych sukcesów są bardzo dobre wyniki.

Obroty Starego Browaru począwszy od maja 2021 są wyższe niż w analogicznych miesiącach 2019. Okres maj – grudzień 2021 zamknęliśmy nadwyżką ponad 10%, a pierwszy kwartał 2022 ponad 12% w odniesieniu do analogicznych okresów 2019. Bardzo pozytywny jest też trend dotyczący odwiedzalności, która w kwietniu 2022 r. osiągnęła poziom z kwietnia 2019, natomiast obroty przewyższyły poziom obrotów z kwietnia 2019 o blisko 30%. Trudno o lepsze argumenty w rozmowach o przyszłości współpracy z najemcami.

Rozszerzanie tenant mixu o nowe marki i kategorie oraz remodeling oferty convinience to, niewątpliwie, komercjalizacyjny sukces, a wszelkie nowości są skutecznym „magnesem” dla klientów. Interesujących premier w Starym Browarze nie brakuje – ostatnie to orientalna restauracja Ha-Long na Food Courcie, nowoczesne centrum kosmetologii hi-tech Klinika La Perla i zachwycający aranżacją salon Rituals w Pasażu. W Atrium trwają prace adaptacyjne sklepu United Colors of Benetton. Równie istotnym celem jest dla nas, zarządcy centrum Stary Browar, pielęgnowanie i rozwój współpracy z aktualnymi najemcami. Powiększenia sklepów, metamorfozy z wprowadzeniem najnowszych konceptów, decyzje o otwarciu stacjonarnego sklepu marek działających w formie pop-upów czy stoisk – w zeszłym roku sfinalizowaliśmy szereg dużych projektów z markami, które w Starym Browarze z powodzeniem działają od lat. Nowe oblicze zyskały salony Tommy Hilfiger, Tommy Jeans, SunLoox (w nowej lokalizacji), W.Kruk i Samsung. Empik wdrożył u nas omnichannelowy koncept „future store”. Piękną przemianę przeszedł uwielbiany przez naszych klientów Starbucks. W czwartym kwartale otworzyliśmy powiększoną prawie dwukrotnie (do ponad 600 mkw) drogerię Rossmann.

R E K L A M A
Five O'Clock w Starym Browarze (1)
Five O’Clock w Starym Browarze

Pierwsze miesiące 2022 roku to kolejne ważne przedsięwzięcia. Za nami efektowna premiera nowego konceptu Five O’Clock. Marka działa w Starym Browarze od 8 lat. Powierzchnia sklepu została powiększona o dodatkowe 27 m2. Salon Five O’Clock stał się prawdziwą perełką poziomu -1 w Atrium – przytulne, barwne wnętrze łączy inspirowany motywami vintage design z nowoczesnymi, funkcjonalnymi elementami. Świetnie wyeksponowane produkty inspirują do dużych zakupów, a sercem nowego Five O’Clock stał się Tea & Coffee Bar z ofertą degustacji oraz ciepłych napojów sprzedawanych na wynos.

Super Prezenty w Starym Browarze (1)
Super Prezenty w Starym Browarze
Super Prezenty w Starym Browarze (3)
Super Prezenty w Starym Browarze

Niedawno wstęgę w nowym salonie przecięliśmy razem z teamem Super Prezentów. Od 2017 roku marka prowadziła w Pasażu stoisko z voucherami, a owocne rozmowy o dalszej współpracy doprowadziły do decyzji o otwarciu stacjonarnego salonu w drugim skrzydle Starego Browaru. Ekspozycja w nowym sklepie w Atrium pozwala Klientom na dokładniejszy przegląd bogatej oferty podarunkowej z jedenastu najpopularniejszych kategorii, m.in. motoryzacyjnej, sportowej, turystycznej czy wellness. Inwestycja w drugi punkt sprzedaży to dowód na satysfakcję z dotychczasowego partnerstwa i wysoką ocenę atrakcyjności lokalizacji w naszym centrum.

Możemy już pochwalić się następnym istotnym projektem realizowanym z długoletnim partnerem: spółka Inditex rozpoczęła prace nad remontem nowego lokalu dla marki Oysho. Brand przeprowadzi się do salonu o ponad dwa razy większej powierzchni i znacznie rozszerzy asortyment. Z kolei na dotychczasowy mniejszy lokal Oysho zawarliśmy umowę z jedną z najbardziej trendy marek fashion, która wchodzi na polski rynek. Wczesną jesienią czekamy także na otwarcie nowego sklepu fast fashion. Wśród wiosennych sukcesów naszego zespołu znalazła się także finalizacja przedłużenia umów najmu z markami PINKO, Deni Cler, FREYWILLE oraz z Kantorem Przemeks na kolejne lata. Dodam, że nie są to pierwsze kontraktowe przedłużenia najmów tych marek w Starym Browarze. Otwartość najemców na nowe projekty: remonty, przeprowadzki, powiększenia i otwarcia stacjonarnych salonów, a także decyzje o długofalowym kontynuowaniu współpracy to najlepszy dowód na stabilną pozycję Starego Browaru na regionalnym rynku centrów handlowych. Nowe kontrakty i inwestycje browarowych marek to także owoc autentycznych relacji, pielęgnowanych przez nasz zespół ze szczególną starannością.

Autorką komentarza jest Renata Gralec, Dyrektor Centrum Stary Browar w Poznaniu