scf-news-retailnet-pl-logo-white.svg

[KOMENTARZ]Sławomir Murawski, Manufaktura: Jak zawalczyć o uwagę i czas klientów centrów handlowych

Sławomir Murawski_dyrektor Manufaktruy

Branża retail mierzyła się przez ostatnie dwa lata z szeregiem wyzwań. Mijające miesiące napawają jednak optymizmem, a handel wraca do sposobu funkcjonowania sprzed pandemii. Z perspektywy klientów sytuacja jest bardzo komfortowa – mogą zarówno korzystać z szerokiej oferty centrów handlowych, jak i robić zakupy on-line, w rozwijającym się obszarze e-commerce.

Jak wynika z raportu PRCH i GfK pt. „Przyszłość centrów handlowych” dla 30% konsumentów zakupy internetowe są ciekawsze niż zakupy w centrum handlowym. Warto jednak podkreślić, że 27% konsumentów się z takim stwierdzeniem nie zgadza. Oznacza to, że zdania na temat przewag handlu internetowego nad stacjonarnym (i odwrotnie) są zrównoważone. Jednocześnie warto zaznaczyć, że to właśnie sprzedaż stacjonarna jest pierwszym kontaktem konsumenta z marką i pozwala zbudować jej rozpoznawalność i wizerunek.

manu lato

Z tego powodu, o uwagę i czas Klienta należy skutecznie zawalczyć. Zdywersyfikowana oferta jest w tej sytuacji kluczowa, bo oprócz szerokiej propozycji handlowej to właśnie dodatkowe usługi – jak gastronomia czy rozrywka – są w stanie zachęcić konsumentów do odwiedzin stacjonarnych. We wspomnianym badaniu tyle samo respondentów wskazało, że centra handlowe są dobrym miejscem do skorzystania z oferty gastronomicznej, jak i spędzenia czasu z bliskimi (po 40%). Manufaktura jako modelowy przykład miejsca typu mixed-use, ma wszelkie atuty, dzięki którym stanowi dla Gości idealne miejsce zarówno na zakupy, jak i zagospodarowanie wolnego czasu. To sukces, na który zarządca obiektu pracuje od 16 lat, czyli od początku istnienia Manufaktury. Za nami 16 urodziny, które uświetnił pierwszy post-pandemiczny koncert o charakterze imprezy masowej, który odbył się na Rynku Włókniarek Łódzkich. W urodzinową sobotę kompleks odwiedziło ponad 100 tys. osób. W intensywne urodzinowe przygotowania włączyli się też najemcy, którzy na tę okazję przygotowali specjalne oferty rabatowe i nie tylko. Dzięki temu Goście mieli zagwarantowany tzw. full package. Naszym celem jest zapewnianie łodzianom i turystom dostępu do wielokanałowej i angażującej rozrywki – stale wychodzimy naprzeciw ich oczekiwaniom, co pozwala nam budować relacje i umacniać nasz wizerunek jako miejsca z kompleksową ofertą, której oczekują Goście.

Chcemy, aby Manufaktura była obowiązkowym punktem na turystycznej mapie miasta nie tylko dla rodzimych mieszkańców, ale także dla osób przyjeżdżających z całej Polski i Zachodu Europy.

Facebook
LinkedIn
PARTNERZY
PULS RYNKU
SCF DATABASE

Projekty

manufakura-apsys
galeria handlowa
110 000 m2
Manufaktura to największe w regionie centrum handlowe, a także rozrywkowo-kulturalne. Manufaktura to atrakcja turystyczna dla przyjezdnych, miejsce spotkań dla łodzian,…
Baza danych

Firmy

apsys-logo
developer/inwestor
Od 24 lat, Apsys projektuje i zarządza przestrzeniami handlowymi we Francji i w Polsce. Apsys rozwija innowacyjne, „szyte na miarę”…
Baza danych
logo blue SCF News - Retailnet.pl-clear
Codzienny newsletter

dla profesjonalistów rynku centrów handlowych: najemców, deweloperów i inwestorów.

Subscribe

* indicates required