Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

LED-y od Signify pomagają Netto redukować zużycie energii o 43%

Netto zdecydowało się na współpracę w Signify i oświetlenie sklepów w Polsce przy użyciu nowoczesnych opraw oświetleniowych LED Philips Maxos Fusion, co pozwoliło na redukcję zużycia energii elektrycznej o 43% w skali roku. To kolejny krok Signify we wdrażaniu i w realizacji inicjatywy „Race to Zero” oraz strategii zrównoważonego rozwoju „Jaśniejsze życie, lepszy świat 2025”.

Signify (Euronext: LIGHT), światowy lider branży oświetleniowej, zainstalował nowoczesne i energooszczędne oświetlenie LED w sklepach Netto, co wpłynęło na ograniczenie zużywanej energii we wszystkich placówkach sieci o 43% w skali rocznej. Tym samym Signify poczyniła kolejny krok ku realizacji założeń swojego programu zrównoważonego rozwoju „Jaśniejsze życie, lepszy świat 2025”, w którym zobowiązała się, aby pomagać Partnerom w przyspieszeniu działań na rzecz klimatu.

Oświetlenie Philips, sterowanie Interact – ekologiczny wybór Netto

Netto to prężnie rozwijająca się w Polsce sieć handlowa, która w maju 2021 rozpoczęła konwersję sklepów Tesco do Netto w ramach przejęcia polskiej części biznesu Tesco przez Salling Group, właściciela sieci Netto. Każda placówka przed otwarciem jej pod szyldem Netto, przechodzi gruntowną modernizację, w ramach której, wdrażane są rozwiązania pozwalające generować pozytywny wpływ nie tylko na doświadczenia zakupowe klienta, ale i na środowisko. Jednym z zastosowanych rozwiązań jest instalacja oświetlenia opartego o nowoczesne oprawy Philips Maxos Fusion LED, które umożliwiają obniżenie kosztów energii o prawie połowę w porównaniu do stosowanych poprzednio opraw LED starej generacji.

R E K L A M A

Wymiana oświetlenia to dopiero początek inwestycji mających na celu redukcję śladu węglowego. Kolejnym krokiem jaki podejmujemy wraz z Netto to skrojony na miarę system sterowania Interact, który pozwala na dalsze oszczędności. W zależności od placówki będzie to kolejne 30-35% redukcji energii z opraw oświetleniowych.

„Inwestycja w nowoczesne oświetlenie LED i system Interact w sklepach Netto to przede wszystkim generowanie pozytywnego wpływu na środowisko naturalne. Dzięki wydajnym energetycznie oprawom dostarczanym przez Signify zaoszczędzimy ponad 10 000 MWh energii elektrycznej w skali roku i ograniczymy nasz ślad węglowy o 7 500 ton CO2 rocznie, co jest równoważne z zasadzeniem ponad 330 000 drzew.” – mówi Patrycja Kamińska, PR Manager Netto

Zrównoważony rozwój to kierunek ważny dla Grupy Salling, właściciela Netto. Wdrażanie proekologicznych rozwiązań nie jest dla firmy zbędnym wydatkiem, a opłacalną inwestycją z szerszej niż tylko biznesowej perspektywy. Dla Netto ważne jest ograniczanie śladu węglowego przez pryzmat wszystkich obszarów swojej działalności, a więc poprzez stosowanie narzędzi i rozwiązań, które przekładają się na realizację tego celu, ale też rewizję procesów wewnętrznych pod kątem ich wpływu na środowisko.

Signify stawia na zrównoważony rozwój

Oświetlenie Philips Maxos Fusion to energooszczędny system liniowy LED, który umożliwia dowolne pozycjonowanie poszczególnych elementów i gwarantuje doskonałą jakość światła. Dzięki integracji modułów LED i zamocowaniu opraw w szynach nośnych poprawia także ekspozycję towaru
i podnosi estetykę nowoczesnej przestrzeni handlowej sklepów. Dodatkowo każdy z elementów można w łatwy sposób zamontować w dowolnej pozycji. Oprawy mogą zostać wpięte do systemu Interact by w pełni wykorzystać ich potencjał.
System Interact to rozwiązanie, które zarządza infrastrukturą oświetleniowa. Odpowiednio przygotowany do potrzeb klienta, umożliwia elastyczne i optymalne wykorzystanie oświetlenia oraz zarzadzanie nim poprzez sceny i harmonogramy. Dodatkowo, system może zbierać dane dotyczące stanu i wydajności rozwiązań do niego podpiętych takich jak oprawy, kontrolery i czujniki oraz przedstawiać je na wygodnym do odczytu pulpicie sterowania.
Rozwiązania oświetleniowe od Signify są odzwierciedleniem idei zrównoważonego rozwoju od sposobu projektowania, wytworzenia komponentów, przez ich pakowanie, transport, a następnie użytkowanie.

„Signify od wielu lat podejmuje działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego i realizuje programy zrównoważonego rozwoju. Możemy pochwalić się wyeliminowaniem tworzyw sztucznych z opakowań produktów konsumenckich, działalnością w ramach gospodarki o obiegu zamkniętym, dzięki czemu z naszych zakładów odpady nie trafiają na wysypiska śmieci. W 2020 roku osiągnęliśmy pełną neutralność węglową w całej naszej operacyjnej działalności. Wierzymy, że przejście na oświetlenie LED ma znaczący wpływ na polską gospodarkę, środowisko i społeczeństwo. Tym bardziej cieszymy się, że możemy wspierać działania na rzecz klimatu firmy Netto.” – mówi Agata Iwańska, Business Development and Marketing Manager CEE w Signify.

Signify podejmuje wiele inicjatyw na rzecz klimatu m.in. od wielu lat realizuje program zrównoważonego rozwoju „Jaśniejsze życie, lepszy świat”, opracowała program Green Switch dot. ograniczania emisji gazów cieplarnianych w ramach Europejskiego Zielonego Ładu i uczestniczy w inicjatywie „Race to Zero”. Zrównoważony rozwój to strategia Signify, która wyznacza kierunek rozwoju, produkcji, a także doboru Partnerów, których wartości są spójne z wartościami firmy.

Lider branży oświetleniowej

Signify (Euronext: LIGHT), jest światowym liderem branży oświetleniowej dla profesjonalistów i konsumentów, także w dziedzinie oświetleniowego Internetu Rzeczy. Nasze produkty marki Philips, zintegrowane systemy oświetleniowe Interact, a także usługi bazujące na zebranych danych, dostarczają wartości biznesowej i odmieniają życie w domach, budynkach i miejscach publicznych.
W 2021 r. odnotowaliśmy sprzedaż na poziomie 6,9 miliarda euro. Zatrudniamy około 37 000 pracowników w 70 krajach. Uwalniamy niezwykły potencjał światła dla jaśniejszego życia i lepszego świata. W 2020 roku osiągnęliśmy neutralność węglową i od naszej pierwszej oferty publicznej na giełdzie znajdowaliśmy się przez pięć lat z rzędu w Dow Jones Sustainability Index, gdzie w 2017, 2018 i 2019 roku uzyskaliśmy tytuł Industry Leader. Najświeższe informacje o Signify dostępne są
w zakładce Newsroom, na Twitterze, LinkedInie i Instagramie. Informacje dla inwestorów znajdują się w zakładce Relacje inwestorskie.

Netto Polska ma ponad 600 sklepów

Sieć handlowa, która w ciągu 26 lat swojej obecności na polskim rynku wypracowała pozycję jednego z największych sprzedawców detalicznych w naszym kraju. Firma ma w Polsce 600 sklepów i pięć centrów dystrybucyjnych, zatrudnia ponad 9 tys. osób. Ten stan posiadania daje detaliście trzecią pozycję na polskim rynku dyskontów. Koncept Netto Polska zakłada bycie blisko swoich klientów. Sklepy zlokalizowane są w pobliżu osiedli mieszkaniowych. Asortyment obejmuje zdecydowaną większość produktów od polskich dostawców. Poza Polską sieć obecna jest w Danii i Niemczech.