Od wybuchu pandemi o kilkanaście procent wzrosła liczba klientów robiących zakupy w internecie. Takie są wyniki siódmej edycji raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” przygotowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej.
Kluczowe wnioski z raportu:
- W Internecie kupuje już 87% badanych konsumentów. To o 15 p.p. więcej niż przed pandemią;
- Polacy zwiększyli nie tylko swoje e-koszyki zakupowe, ale i częstość zakupów online;
- 61%internautów ocenia swoje koszyki zakupowe w sklepach internetowych jako większe niż w stacjonarnych
- Znacząco wzrósł efekt ROPO, czyli poszukiwanie w Internecie informacji z myślą o zakupie offline (ang. Research Online, Purchase Offline). Informacje znalezione w sieci zachęcają do odwiedzenia sklepu stacjonarnego 63% konsumentów. To o +22 p.p. więcej niż rok temu;
- 82% konsumentów widzi zalety zakupów wielokanałowych;
- 67% internautów opiniuje zakupy w sieci;
- 53% internautów oczekuje, że marka odpowie na ich pytanie w ciągu maksymalnie 3 godzin;
- 39% koszyków zakupowych cross-border osiąga wartość pow. 500 zł;
- 19% internautów kupiło przez Internet produkty za granicą;
- 16% e-klientów kupuje w sieci 5 i więcej razy w miesiącu.
Raport prezentuje również dane dotyczące urządzeń, na których są dokonywane e- i m-zakupy, preferowane metody płatności w zależności od miejsca i narzędzia zakupów oraz trendy i wyzwania jakie stoją przed handlem wielokanałowym.