Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Fundacja Muszkieterów już 20 lat wspiera potrzebujących

Fundacja Muszkieterów, którą współtworzą właściciele sklepów Intermarché i Bricomarché, i której działania wspierają pracownicy sklepów oraz centrali Grupy Muszkieterów, niesie pomoc już od 20 lat. Fundacja powstała, by wspierać osoby w trudnej sytuacji życiowej, a jej działalność była wielokrotnie doceniana w najważniejszych rankingach społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce. Od początku istnienia Fundacji przekazano za jej pośrednictwem 20 mln zł na cele społeczne i charytatywne.

Działalność prospołeczna wpisana jest na stałe w strategię realizowaną przez Grupę Muszkieterów. Właścicieli sklepów Intermarché i Bricomarché wyróżnia bliska współpraca z lokalnymi instytucjami i więź z lokalną społecznością, dzięki czemu dokładnie znają jej potrzeby. By jeszcze lepiej na nie odpowiadać, w 2002 roku założyli oni Fundację Muszkieterów, której głównym zadaniem jest wspieranie potrzebujących w trudnej sytuacji życiowej i materialnej, w tym przede wszystkim dzieci. Fundacja podejmuje na co dzień liczne inicjatywy dobroczynne i akcje cykliczne, takie jak „Wakacje z Muszkieterami” czy „Place Zabaw – Muszkieterowie”. Od początku swojej działalności przekazała aż 20 mln zł na różnego rodzaju cele społeczne i charytatywne.

W 2021 roku odbyła się 4. edycja „Wakacji z Muszkieterami”, akcji, dzięki której dzieci w wieku od 8 do 14 lat z rodzin niezamożnych oraz przebywające w ośrodkach wychowawczo-opiekuńczych, a także podopieczni domów dziecka i rodzin zastępczych, mogą pojechać na swoje pierwsze w życiu wakacje. Od początku akcji ponad 3 500 dzieci mogło cieszyć się z wakacyjnego wyjazdu, a w tegorocznej zaplanowanej edycji weźmie udział ponad 600 dzieci z całej Polski.

R E K L A M A

W ubiegłym roku wybudowano również kolejny z blisko 140 placów zabaw, których realizację współfinansują sklepy Intermarché i Bricomarché wraz z Fundacją oraz lokalnymi samorządami. Celem projektu, na który przeznaczono już niemal 3,7 mln zł, jest tworzenie bezpiecznych, nowoczesnych i kolorowych miejsc do zabawy dla najmłodszych.

– Każdy przedsiębiorca przystępujący do Grupy akceptuje Kartę Muszkietera, stanowiącą spis zasad i wartości. Jesteśmy bardzo dumni z tego, że właściciele sklepów Intermarché i Bricomarché z chęcią wypełniają swoje zobowiązania i aktywnie angażują się we wspieranie potrzebujących. To z ich inicjatywy powstała Fundacja Muszkieterów, która w tym roku obchodzi 20-lecie swojej działalności. Za pośrednictwem Fundacji możemy kształtować dobrą przyszłość poprzez stawianie potrzeb pojedynczych osób w sercu naszych priorytetów – mówi Marek Feruga, Prezes Fundacji Muszkieterów.

Fundacja pomaga nie tylko materialnie, ale promuje także zdrowy tryb życia, aktywność fizyczną i rozwój intelektualny. Wraz z Klubem Sportowym Warta Poznań oraz Klubem Uczelnianym AZS Uniwersytetu Adama Mickiewicza prowadziła m.in. program szkoleniowy „Olimpijska Akademia Muszkieterów”, dzięki czemu nie tylko wspiera dzieci i młodzież trenującą w klubie, ale także propaguje dyscyplinę szermierki wśród najmłodszych. W tym roku Fundacja wsparła również organizację Pucharu Świata we Florecie Kobiet w Poznaniu.
W obliczu rosyjskiej agresji na Ukrainę w marcu br. Fundacja Muszkieterów rozpoczęła szeroką zbiórkę środków finansowych, korzystając z pomocy blisko 400 supermarketów zrzeszonych w Grupie. Na pomoc Ukrainie Muszkieterowie przekazali łącznie 5 mln zł – m.in. w postaci tirów z potrzebnymi produktami z siedziby Intermarché we Francji i Polsce oraz darowizn pieniężnych.

Grupa Muszkieterów i Fundacja Muszkieterów są regularnie wyróżniane w rankingach i zestawieniach najlepszych praktyk z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. W 2022 roku projekty Fundacji „Wakacje z Muszkieterami” oraz „Place Zabaw – Muszkieterowie” zostały docenione przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i po raz kolejny znalazły się w najważniejszym przeglądzie inicjatyw z zakresu CSR i zrównoważonego rozwoju wśród polskich firm.

Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem blisko 500 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2021 r. obroty Grupy Muszkieterów wyniosły blisko 8,9 mld złotych. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Grupa Muszkieterów jest regularnie nagradzana w licznych konkursach i rankingach, m.in. na Liście 2000 dziennika „Rzeczpospolita”, czyli w zestawieniu największych firm w Polsce (56. pozycja w 2021 r.), w rankingu „Top 500 CEE” przygotowywanym przez „Rzeczpospolitą” we współpracy z firmą Coface (98. miejsce w 2021 r.), w rankingu „1000 największych firm w Polsce” „Gazety Finansowej” (47. miejsce w 2020 r.), w zestawieniu „Najwięksi money.pl” (48. pozycja w 2021 r.) czy w rankingu „30 najpopularniejszych franczyz” magazynu „Franczyza & Biznes” (16. miejsce w 2021 r.). Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii i Portugalii.