Benefit Systems ma ponad milion aktywnych kart sportowych w Polsce

W czerwcu br. liczba posiadaczy kart sportowych, oferowanych przez Grupę Benefit Systems na polskim rynku, przekroczyła milion, co oznacza wzrost aż o 171 tysięcy od początku roku. Na pozostałych rynkach, na których dostępny jest Program MultiSport, liczba użytkowników wzrosła w czerwcu do 358 tys. Karty MultiSport stanowią istotny element przeciwdziałania chorobom cywilizacyjnym i wsparcia pracowników w zdrowym i aktywnym życiu.

Program MultiSport to jeden z najpopularniejszych benefitów pozapłacowych. W czerwcu 2022 roku z zajęć sportowo-rekreacyjnych dostępnych w ramach karty MultiSport korzystało 1 013,2 tys. osób w Polsce, niecałe 3% mniej niż w analogicznym okresie przed pandemią (czerwiec 2019). Łącznie, w trakcie drugiego kwartału bieżącego roku, liczba kart sportowych oferowanych przez Grupę Benefit Systems zwiększyła się w naszym kraju aż o 73 tys. (wzrost o 171 tys. w trakcie pierwszego półrocza).

– Na koniec drugiego kwartału przekroczyliśmy poziom miliona kart sportowych, a w czerwcu grono MultiSportowców w Polsce powiększyło się o ok. 19 tys. osób. Ten rezultat bardzo nas cieszy, bo zwykle czerwiec to sezonowo nieco słabszy miesiąc. Pozytywnie oceniamy również poziom sprzedaży w lipcu. Tak dobre dane za ostatnie miesiące to wypadkowa kilku czynników: wysokiego popytu na benefity pozapłacowe, w tym większego niż przed pandemią zapotrzebowania na benefity wspierające zdrowy i aktywny styl życia oraz rosnącego dotarcia do małych i średnich przedsiębiorstw w różnych regionach Polski. Wyniki odnotowane w czerwcu i lipcu wspiera również kolejna edycja Letniej Gry MultiSport, która co roku motywuje użytkowników naszych kart do korzystania z oferty Programu w miesiącach letnich – wyjaśnia Emilia Rogalewicz, członek zarządu Benefit Systems odpowiadająca za sprzedaż kart w Polsce.

Spółka dodatkowo pozytywnie ocenia sytuację w klubach fitness. Liczba karnetów do sieci własnych Benefit Systems (m.in. Zdrofit, Fitness Academy) w Polsce w czerwcu była na poziomie 161 tys. (w porównaniu do 160 tys. w marcu). Historycznie pod koniec drugiego kwartału liczba karnetów spadała ze względu na zbliżający się okres wakacyjny. Według badania MultiSport Index 2022 już co piąty aktywny fizycznie Polak wybiera trening w klubach fitness (20%), co oznacza wzrost aż o 8 p.p. względem 2021 r.

Za granicą z kart MultiSport korzysta łącznie 357,8 tys. pracowników (184,9 tys. w Czechach, 36,0 tys. w Słowacji, 112,1 tys. w Bułgarii, 24,7 tys. w Chorwacji), czyli aż o 25% więcej niż w analogicznym okresie przed pandemią (czerwiec 2019 r.). Łącznie w trakcie drugiego kwartału bieżącego roku liczba kart sportowych na rynkach zagranicznych zwiększyła się o 42 tys., co oznacza wzrost o 73 tys. w trakcie pierwszego półrocza.

– Na wszystkich rynkach zagranicznych widzimy dobre wynik sprzedażowe. Liczba kart w Czechach, Bułgarii i Chorwacji jest już na poziomie zbliżonym do tego sprzed wybuchu pandemii. Nieco wolniej odbudowuje się rynek słowacki, na którym w ubiegłym roku obostrzenia pandemiczne były najbardziej restrykcyjne – wyjaśnia Bartosz Józefiak, członek Zarządu Benefit Systems. – Pracodawcy po pandemii, chętniej sięgają po rozwiązania poprawiające kondycję pracowników i wpisujące się w trend wspierania wellbeingu zespołów. Benefit Systems od kwietnia br. wydaje karty testowe pracodawcom działającym w Stambule. – W maju podpisaliśmy pierwsze umowy. Z naszych analiz wynika, że jeśli sytuacja na tym rynku nie ulegnie znaczącej zmianie, sprzedamy tam kilka tysięcy kart MultiSport do końca roku. Równolegle do działań sprzedażowych, nasza lokalna spółka kontynuuje także rozbudowę sieci partnerskiej, w której mamy już blisko 160 obiektów sportowych – dodaje Bartosz Józefiak.

Newsletter

Codzienny newsletter profesjonalistów rynku centrów handlowych