Po pierwszych sześciu miesiącach br. Grupa Muszkieterów osiągnęła obroty na poziomie ponad 4,6 mld złotych – czyli o ponad 12 proc. więcej niż w tym samym okresie 2021 roku. Oznacza to wzrost o ponad 500 mln złotych rok do roku i tym samym potwierdza mocną pozycję Grupy wśród liderów rynku.
W podziale na sieci obroty Intermarché wraz ze stacjami paliw wyniosły ponad 2,86 mld złotych, ze wzrostem like-for-like ponad 12 proc. dla samych supermarketów Intermarché, natomiast sieć supermarketów typu „dom i ogród” Bricomarché wypracowała ponad 1,78 mld złotych obrotów.
– Dzięki wytężonej pracy niezależnych, polskich przedsiębiorców, zrzeszonych w Grupie Muszkieterów, jak również wszystkich pracowników centrali, ponownie osiągamy solidne wyniki. Mimo wymagającej sytuacji rynkowej, zaangażowanie właścicieli sklepów Intermarché i Bricomarché oraz zatrudnianych przez nich pracowników jest kluczowym czynnikiem sukcesu i pozwala nam wygrywać walkę o klienta – mówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce i dodaje – Wzmacniamy naszą pozycję i inwestujemy w dalszy rozwój. W ostatnim czasie rozpoczęliśmy proces wdrażania nowego oprogramowania kasowego, a w lipcu zakończymy przetarg na kasy samoobsługowe. Jednocześnie wprowadzamy zielone rozwiązania, takie jak fotowoltaika czy wymiana oświetlenia, stawiając dbanie o środowisko naturalne i zrównoważony rozwój jako jedne z naszych priorytetów.
Ekspansja konceptu Intermarché Power
Obroty sieci spożywczej Intermarché wraz z przymarketowymi stacjami paliw po pierwszym półroczu kształtowały się na poziomie ponad 2,86 mld złotych. Sieć prowadzi intensywne działania związane z remodelingiem w sklepach, czyli wdrażaniem konceptu Power. Jego wyróżnikiem i jednym z filarów jest szerokość oferty produktów świeżych. W koncepcie działa już blisko 20 placówek, a kolejne przekonceptowania są stopniowo realizowane we wszystkich częściach kraju. Intermarché planuje, aby w perspektywie kolejnych 4 lat około 80 proc. całego portfela sklepów działało w koncepcie Power.
PARTNER PORTALU
Jednym z najważniejszych priorytetów sieci nieustannie pozostaje rozwój e-commerce. Sprzedaż w kanale online realizuje poprzez rozwiązanie Intermarché Drive, które obecnie działa w ponad 50 sklepach. Usługa Drive umożliwia klientom zamawianie produktów przez stronę internetową oraz ich odbiór w specjalnie wyznaczonej do tego strefie, znajdującej się obok sklepu Intermarché, o wybranej, dogodnej porze.
Intermarché wdrożyło również nową strategię rozwoju marek własnych, by stworzyć czytelny system skupiony na kluczowym dla sieci obszarze, jakim są kategorie świeże. Nowy, spójny i konsekwentny branding pod parasolem Intermarché obejmuje produkty z takich grup, jak owoce i warzywa, wędliny, nabiał czy dania gotowe. Zmiany uwzględniają rozbudowę i modernizację gamy, a także rebranding dostępnych produktów.
Bricomarché wśród liderów rynku DIY
Obroty marketów spod szyldu Bricomarché wyniosły ponad 1,78 mld złotych po pierwszych sześciu miesiącach roku, co oznacza wzrost o ponad 8,5 proc. Bricomarché zajmuje obecnie czołowe miejsce na rynku DIY i stale umacnia swoją pozycję – Grupa Muszkieterów prowadzi dynamiczną ekspansję szyldu. To pokazuje, że sieć i jej asortyment cieszą się niesłabnącym uznaniem wśród klientów. W pierwszym półroczu otwarto 3 placówki, a na drugą połowę roku planowane są kolejne otwarcia, w tym pierwsze otwarcia pod szyldem Bricomarché niezależnych sklepów działających dotychczas jako biznesy rodzinne polskich przedsiębiorców. Uruchomione zostaną również kolejne sklepy partnerskie, które będą mogły czerpać dodatkowe korzyści ze współpracy z Bricomarché w wielu obszarach, takich jak zaopatrzenie w stałe gamy produktów czy promocje.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Bricomarché również stawia na e-commerce i rozwija sieć swoich autorskich boksów do odbioru zamówień. Obecnie przy sklepach sieci działa już ponad 90 Bricomatów, czyli specjalnych maszyn, w których klienci mogą odebrać produkty zamówione online, a w następnych miesiącach dołączą do nich kolejne.
Pod koniec 2021 roku zadebiutowała aplikacja mobilna, wspierająca program „Moje Bricomarché”. W ciągu ostatnich szczęściu miesięcy aplikacja zyskała dużą popularność – do programu dołączyło już w sumie 340 tys. użytkowników, którzy dokonują średnio aż 80 tys. transakcji z kartą miesięcznie.
Plany Muszkieterów na drugie półrocze
Wśród priorytetów Grupy Muszkieterów na najbliższe miesiące są: przyspieszenie ekspansji obu szyldów, dalsza modernizacja obiektów według nowego konceptu, inwestycje w obszarach e-commerce oraz IT, a także stałe ulepszanie już dostępnych narzędzi i prace nad nowymi rozwiązaniami.
– Jesteśmy świadomi wyzwań, które czekają nas w drugiej połowie roku w każdym segmencie rynku, na którym operujemy. Trudna sytuacja w branży budowlanej, spowodowana m.in. znacznym wzrostem kosztów materiałów, utrudnienia w łańcuchu dostaw, silna presja inflacyjna negatywnie wpływająca na konsumpcję i w końcu sytuacja na rynku paliw – te czynniki będą oddziaływać na nasz biznes. Jednak jesteśmy przekonani, że dzięki na bieżąco podejmowanym działaniom, w tym jeszcze lepszemu pozycjonowaniu cen, będziemy w stanie bronić siły nabywczej naszych konsumentów, jednocześnie dalej rosnąc w siłę. Pamiętamy również o niezależnych sklepach spożywczych i DIY, dla których walka o klientów i sytuacja rynkowa są coraz trudniejsze. Konstruowana oferta współpracy Grupy z niezależnymi sklepami jest wielopoziomowa i obejmuje zarówno zakupy produktów, logistykę, marketing, ale i również dostęp do zakupów niekomercyjnych, jak np. zakup energii. Jesteśmy pewni, iż w dobie ogromnej presji kosztowej, stanowi ona ogromną szansę na sukces dla właścicieli chcących zachować pełną samodzielność w oparciu o wsparcie silnej Grupy, która lepiej niż ktokolwiek rozumie na czym polega przedsiębiorczość i niezależność biznesowa – podsumowuje Marc Dherment.
Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem blisko 500 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2021 r. obroty Grupy Muszkieterów wyniosły blisko 8,9 mld złotych. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska.