Z początkiem lipca, w miejscowości Miłoradz w województwie pomorskim odbyło się otwarcie 1000. sklepu ABC w nowym koncepcie. Jest to kontynuacja strategii Grupy Eurocash dotyczącej zmiany wizerunku sklepów ABC, która obejmuje zarówno nowe lokalizacje, jak i rebranding obecnie działających. Sklepy ABC, które przystąpiły do zmiany, odnotowują ok. 40% wzrost obrotów, a także kilkunastoprocentowy wzrost liczby paragonów.
– Sieć ABC stała się nowoczesną marką, gwarantującą jakość, przyjemne zakupy, dostępność towaru oraz większą widoczność ofert promocyjnych. Ma to bezpośrednie odzwierciedlenie w sprzedaży produktów w każdej kategorii. Zmiana postrzegania marki przez konsumenta wpływa na wielkość koszyka zakupowego. Nowy wizerunek w połączeniu z obecną strategią rozwoju sklepu lokalnego z nastawieniem na relacje właściciela z konsumentem, powoduje silną synergię i wzrost wartości marki. Wprowadzane rozwiązania dają obecnie już dwucyfrowe wzrosty sprzedaży we wszystkich kategoriach w stosunku do roku poprzedniego. Jest to duży sukces przeprowadzonego rebrandingu marki ABC. Jesteśmy przekonani, że teraz dołączy do nich także sklep w Miłoradzu – mówi Tomasz Michalewicz, Dyrektor ds. sieci ABC oraz Rozwoju Klientów w Grupie Eurocash.
Sklep w Miłoradzu działa w sieci ABC od 2018 roku, a ostatnio przeszedł proces rebrandingu i remodelingu. Zgodnie z imieniem właścicielki, sklep nazywa się „Karolinka”, a na jego szyldzie znajduje się również logo sieci ABC. W witrynach sklepowych zostały podkreślone indywidualne atuty tego sklepu: szeroka oferta napojów i alkoholi, świeże wędliny, nabiał, a także lokalne produkty. Zmiany wnętrza sklepu objęły powiększenie sali sprzedaży do około 130 m2, a organizacja przestrzeni została zaprojektowana tak, aby konsumenci mogli intuicyjnie wybierać produkty i zrobić zakupy w komfortowych warunkach. Dzięki nowym rozwiązaniom, takim jak regał na pieczywo wypiekane w lokalnej piekarni czy regał na owoce i warzywa, kupujący może łatwo i wygodnie sięgnąć po świeże produkty. Dużym atutem sklepu jest również szeroka lada chłodnicza oferująca bogatą ofertę produktów wędliniarskich, dostarczanych od lokalnego producenta. Dodatkową przestrzeń wzbogacono także o strefy Cafe i Hot-dog, które wpisują się w obecne potrzeby konsumenckie. Warte uwagi są też elementy komunikacji sprzedaży ułatwiające klientom zakupy w sklepie, takie jak: etykiety z informacją o kraju pochodzenia produktów, wyeksponowany asortyment, czytelne etykiety cenowe i oznaczenie produktów typu: produkt lokalny, bio, bez laktozy.
Rebranding sieci ABC
Proces rebrandingu sieci ABC jest wdrażany równolegle z procesem zmian technologicznych. Wprowadzony w sklepie w Miłoradzu System Kasowy ABC to nowoczesne rozwiązanie, które usprawnia zarządzanie placówką oraz umożliwia przeprowadzanie promocji detalicznych i innych aktywności marketingowych. Właściciel sklepu w prosty sposób może zaakceptować promocje, w tym także gazetkę ABC – wystarczy jedna akceptacja, aby rabaty wgrały się do kas.
PARTNER PORTALU
Kolejnym wdrożonym rozwiązaniem jest nowa lada sprzedażowa, która optymalnie wypełnia przestrzeń przy kasie. Wyróżnia się ona takimi rozwiązaniami jak: podświetlenie LED półek impulsowych, półka na koszyk z zakupami czy uchwyty systemowe z etykietami cenowymi. Wymienione zostały także regały i lodówki, co pozwoliło wprowadzić bardziej nowoczesne i ergonomiczne urządzenia.
Dodatkowo właścicielka sklepu „Karolinka” poszerzyła ofertę o regał Faktorii Win, a także o program „Czas na Whisky”, który daje jej możliwość zakupu wybranych produktów w hurtowniach Eurocash Cash & Carry w cenach niższych niż regularne. W efekcie sklep zyskał wyeksponowane produkty i konkurencyjną ofertę także w kategorii alkoholi. W ramach współpracy z siecią ABC w procesie remodelingu to właściciele sklepów mają decydujący głos.
– Jesteśmy przekonani, że nasi franczyzobiorcy najlepiej wiedzą, jakie potrzeby mają ich klienci i w jaki sposób na nie odpowiedzieć. Dlatego o ostatecznym wyglądzie wnętrza sklepu oraz o jego wyposażeniu decydują oni sami. Wybierają, z których zaproponowanych rozwiązań i w jakim zakresie chcą skorzystać. Dzięki temu każdy sklep ABC ma swój unikalny, lokalny charakter – podsumowuje Tomasz Michalewicz.
ABC to największa ogólnopolska sieć sklepów prowadzona przez Grupę Eurocash w ramach systemu partnerskiego, opartego na zasadach franczyzy. W ciągu ponad 20 lat sieć stała się znaną i lubianą marką sklepów wśród Polaków, zdobywając bardzo wysoką pozycję w tym segmencie sprzedaży. Obecnie do sieci należy ponad 9000 sklepów w całej Polsce. Co 8 sklep małego formatu należy do sieci sklepów ABC. Sieć ABC daje właścicielom sklepów możliwość korzystania z gotowego modelu prowadzenia sklepu. Oferuje pełne wsparcie marketingowe, organizacyjne oraz preferencyjne warunki zakupowe w hurtowniach Eurocash Cash & Carry – 179 hurtowni w całej Polsce oraz na stronie www.eurocash.pl. Właściciele sklepów posiadają pełną swobodę działania i organizowania swojego biznesu. W myśl hasła „Z nami Ty jesteś marką”. Dzięki temu oferta jest idealnie dopasowana do lokalnych potrzeb konsumenta. Sklepy ABC są zawsze blisko – niemal 7 milinów klientów ma do nich maksymalnie kwadrans na piechotę od swojego domu! Bliskość, wygoda i oszczędność – nie tylko czasu.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji.
Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.