Ponad 95 procent polskich konsumentów weźmie udział w tegorocznych letnich wyprzedażach, a 56 procent z nich będzie poszukiwać okazji w centrach outletowych – wynika z badania przeprowadzonego przez NEINVER, drugiego operatora centrów outlet w Europie oraz lidera rynku w Polsce i Hiszpanii. Odpowiedzi w internetowych ankietach udzielali mieszkańcy czterech regionów Polski.
– Jak pokazują ustalenia badawcze NEINVER, ale również wyniki odwiedzin i sprzedaży w branży handlowej w drugim kwartale tego roku, klienci wracają na zakupy. To bardzo dobry sygnał dla rynku, który należy efektywnie spożytkować, dbając o dobrą ofertę produktów i pozytywne doświadczenia zakupowe na miejscu – mówi Natalia Wiśniewska, Marketing Manager NEINVER. – Co ważne dla centrów outletowych, klienci przykładają dużą wagą do ostatecznej ceny produktu podczas wyprzedaży i stawiają na ulubione marki, zwłaszcza te, na których produkty nie mogą sobie pozwolić w innych okresach roku, poza wyprzedażami – podkreśla Natalia Wiśniewska.
Podczas letnich wyprzedaży najwięcej klientów (35%) deklaruje wydatki w granicach 200 zł – 500 zł. Nieco mniejsza grupa (30%) w ogóle nie określa finansów, które gotowa jest wydać w czasie zakupów. 21 % klientów planuje przeznaczyć więcej niż 500 zł, natomiast 11% badanych przeznaczy mniej niż 200 zł.
Największa grupa klientów wybiera się na letnie zakupy do centrów outletowych – to 56 % badanych. 43% planuje zaopatrzyć się w regularnych centrach handlowych, natomiast 36% będzie kupować w internecie, zarówno w sklepach konkretnych marek jak i na platformach sprzedażowych. Najbardziej interesują ich letnie kolekcje ubrań (46%) oraz buty i akcesoria (42%). Rzeczy na wakacyjne wyjazdy, jak stroje kąpielowe i walizki, planuje kupić 33% badanych. W kręgu zainteresowania uczestników wyprzedaży są również buty sportowe (28%) oraz odzież oficjalna (15%).
Przy wyborze produktu klienci najczęściej kierują się ostateczną ceną (43%). Blisko 28% zwraca uwagę na wysokość samej obniżki. 27% osób poszukuje marek, na które nie może sobie pozwolić poza wyprzedażą. Tyle samo kupuje produkty ulubionych marek bez względu na wysokość rabatu. Aż 87% badanych robi zakupy dla siebie. Ponad 30% zaopatrzy w stroje również dzieci, a 28% partnera i partnerkę.
PARTNER PORTALU
Udział w letnich wyprzedażach deklaruje ponad 95% badanych. Blisko 5% osób nie wybiera się jednak na zakupy w tym czasie, jako powód podając najczęściej konieczność ograniczenia wydatków (34%) oraz chęć bycia eko (28%). 15% osób niezainteresowanych letnimi wyprzedażami planuje zaopatrzyć się w second handach.
Badanie internetowe NEINVER wykonane zostało przy wykorzystaniu własnych narzędzie badawczych na próbie 1260 osób. To mieszkańcy dużych miast i okolic Warszawy, Poznania, Krakowa i Gliwic, gdzie obecne są centra outletowe FACTORY, zarządzane przez NEINVER.
Klienci outletów FACTORY stawiają na promocje
Podobne badanie zostało wykonane wśród ponad 3200 klientów sieci pięciu outletów FACTORY, obecnych na zakupach, a jego ustalenia są zbieżne z wynikami badania internetowego.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
49% uczestników wybiera zakupy w outletach ze względu na atrakcyjne promocje. Pozostali decydują się na wizyty w salonach outletowych ze względu na wysokie rabaty (37,1%), szeroki wybór marek (36,2%) i wygodny dojazd (23,6%).
FACTORY to największa i najlepiej rozpoznawalna sieć outletów w Polsce, zlokalizowanych w czterech miastach: w Warszawie (FACTORY Annopol i FACTORY Ursus), Poznaniu, Krakowie i Gliwicach. Na łącznej powierzchni ponad 87 000 m² centra gromadzą ofertę 184 marek lokalnych i światowych segmentu premium i mid-mass market w stale obniżonych cenach. To 458 salonów outletowych niemal wszystkich branż – od mody dla wszystkich grup wiekowych, obuwia i akcesoriów, przez biżuterię, bieliznę i sport, po artykuły dla domu, kosmetyki oraz ofertę kawiarni i restauracji.
NEINVER to hiszpańska, międzynarodowa firma specjalizująca się w budowie oraz inwestycjach na rynku nieruchomości i zarządzaniu nimi. Czołowy operator centrów outlet w Hiszpanii i Polsce, posiada dwie marki własne: The Style Outlets i FACTORY. Spółka NEINVER, założona w 1969 roku, zarządza 17 centrami outlet i 4 parkami handlowymi, współpracując z ponad 800 markami w sześciu krajach europejskich: Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii i Holandii. W ramach zaangażowania w zrównoważony rozwój, strategia firmy Building Tomorrow ma na celu wywarcie pozytywnego wpływu na społeczeństwo i środowisko naturalne, zwiększenie odporności firmy na trudności rynkowe oraz podniesienie zaangażowania pracowników.
NEINVER w Polsce zarządza siecią pięciu outletów FACTORY: w Warszawie (Annopol i Ursus), Krakowie, Poznaniu i Gliwicach oraz parkiem handlowym Futura w Krakowie.