Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

Pepco Group podsumowuje wyniki za III kwartał. Stały wzrost i postępy w realizacji strategii

Pepco Group, dynamicznie rozwijająca się paneuropejska sieć dyskontowych sklepów wielobranżowych, właściciel marek PEPCO i Dealz w Europie oraz Poundland w Wielkiej Brytanii, opublikowała dziś wybrane wyniki operacyjne za trzeci kwartał roku obrotowego zakończony 30 czerwca 2022 r.

Najważniejsze osiągnięcia w III kwartale

Przychody Grupy w III kwartale wyniosły 1 210 mln EUR, osiągając narastająco od początku roku 3 582 mln EUR, co oznacza wzrost od początku roku o 17,4% przy założeniu stałego kursu walutowego.

Silny wzrost przychodów Grupy w III kwartale o 17,1% r/r przy założeniu stałego kursu walutowego, napędzany wynikami sieci PEPCO, która odnotowała wzrost o +28,5% r/r. Szczególnie dobre wyniki osiągnięte zostały przez PEPCO na Węgrzech, w Czechach i Serbii.

Dynamika wzrostu przychodów Grupy w III kwartale w warunkach porównywalnych („LFL”) na poziomie 4,9% – PEPCO: +7,3% LFL – Grupa Poundland: +2,0% LFL

Wszystkie marki grupy kontynuowały program otwarć nowych sklepów–w tym roku przybyło dotąd 350 nowych sklepów (nie licząc zamknięcia 59 sklepów Fultons)

Realizacja priorytetowych celów strategicznych

Grupa kontynuowała program przyspieszonej ekspansji sklepów, stanowiący największy czynnik tworzenia wartości w Grupie, i pozostaje na dobrej drodze do zrealizowania zaktualizowanego celu, jakim jest otwarcie 450 nowych sklepów netto w roku obrotowym 2022:

Pepco Group: 115 nowych sklepów otwartych w trakcie III kwartału (nie licząc zamknięcia 16 sklepów Fultons)

PEPCO: 109 nowo otwartych sklepów netto, w tym 40 sklepów na rynkach Europy Zachodniej, tj. w Austrii, Włoszech, Hiszpanii i Niemczech.

W III kwartale zakończono modernizację 82 sklepów – łącznie przeprowadzono 668 modernizacji od początku roku – dzięki którym zyskały one nowy rozkład i otoczenie, co przyczyniło się do wzrostu sprzedaży LFL i poprawy postrzegania sklepów przez klientów. W marcu 2022 r. rozpoczęto pilotaż w Hiszpanii, oferując w wybranych sklepach pełną gamę odzieży marki Pepco, towarów ogólnego przeznaczenia i szybko zbywalnych. Pilotaż przebiegł wyjątkowo pomyślnie, a pierwsze reakcje klientów, biorąc pod uwagę znaczny wzrost ich zadowolenia, były bardzo zachęcające. W związku z powyższym zadecydowano, że ten nowy format jest najlepszym rozwiązaniem dla klientów Grupy na rynku hiszpańskim. Istniejące sklepy Dealz w Hiszpanii zostaną zatem przekształcone w sklepy Pepco,, a tam gdzie pozwoli na to dostępna przestrzeń oferta zostanie uzupełniona o towary FMCG.

Kontynuacja dobrych wyników handlowych

W III kwartale obroty utrzymywały się na wysokim poziomie, głównie za sprawą sieci PEPCO, przy wsparciu solidnych wyników sieci Poundland/Dealz. Przychody PEPCO w III kwartale roku obrotowego 2022 wzrosły o +28,5% r/r przy założeniu stałego kursu walutowego i o +7,3% w ujęciu LFL. W Grupie Poundland wzrost przychodów w III kwartale roku obrotowego 2022 wyniósł +3,8% r/r przy założeniu stałego kursu walutowego i o +2,0% w ujęciu LFL.

W porównaniu z okresem przed pandemią COVID-19, tj. z III kwartałem roku obrotowego 2019, średnia sprzedaż w sklepach PEPCO w ciągu kwartału wzrosła o +9,2% w ujęciu LFL. W Grupie Poundland średnia sprzedaż za III kwartał roku obrotowego 2022 wzrosła o +5,6% w ujęciu LFL w porównaniu z okresem sprzed pandemii , czyli III kwartałem roku obrotowego 2019.

W obliczu utrzymującej się na całym rynku presji inflacyjnej, Grupa inwestuje w swoją ofertę cenową i utrzymanie wiodącej na rynku zróżnicowanej oferty dyskontowej. Ciągła koncentracja Grupy na obniżaniu kosztów działalności pozwala jej utrzymać pozycję lidera cenowego.

Ponadto, w tym kontekście budujący jest fakt, że rynek dyskontowy w całej Europie jest obecnie znacznie większy niż w latach 2007-08, w czasie poprzedniego kryzysu finansowego, co oznacza, że znacznie więcej klientów zna ten format sklepów i częściej robi w nich zakupy.

Chociaż warunki handlowe są nadal trudne, Grupa jest przekonana, że stały rozwój jest możliwy . O ile nie dojdzie do znaczącego pogorszenia otoczenia makroekonomicznego, Grupa pozostaje na dobrej drodze do tego, by zaliczyć kolejny dobry rok, zgodnie z wcześniejszymi oczekiwaniami.

Komentując wyniki, Trevor Masters, Dyrektor Generalny (CEO) Pepco Group, powiedział: – Grupa ma za sobą kolejny kwartał rozwoju i solidnych wyników handlowych, możliwych dzięki dalszej realizacji naszej udanej, sprawdzonej strategii. Cieszy nas realizacja naszych planów ekspansji w Hiszpanii, stanowiących pierwszy krok na drodze do udostępnienia najlepszej oferty Grupy większej liczbie klientów niż dotychczas. Możemy w ten sposób wykorzystać przewagi naszej szerokiej oferty całej Grupy Pepco, dzięki czemu jesteśmy jeszcze bardziej efektywni i skuteczni.
– Pragnę skorzystać z okazji i jeszcze raz podziękować wszystkim naszym współpracownikom w całej Grupie Pepco za ciężką pracę i nieustające zaangażowanie w pracę na rzecz naszych klientów.
– Pomimo trudnego otoczenia rynkowego, Pepco nadal przyspiesza i realizuje skuteczną strategię wzrostu opartą na naszych czterech kluczowych filarach: dążeniu do tego, by być większym, lepszym, prostszym i tańszym. Pozostajemy pewni siły naszej propozycji dla klientów, pozycjonowania na rynku i naszej zdolności do długofalowego tworzenia wartości.

Sprawozdanie finansowe Grupy sporządzano w oparciu o niezbadane przez rewidenta wyniki za okres trzech miesięcy zakończony 30 czerwca 2022 r. W tym kontekście segment PEPCO oferujący produkty w zróżnicowanych cenach i z wiodącym udziałem odzieży prezentuje wyniki w oparciu o miesiące kalendarzowe w ramach trzymiesięcznego okresu zakończonego 30 czerwca 2022 r., natomiast segment Grupy Poundland o ujednoliconych poziomach cenowych produktów szybko zbywalnych podaje wyniki głównie w oparciu o tygodnie handlowe i 13-tygodniowy okres zakończony 26 czerwca 2022 r.

Przychody nie zostały zbadane przez biegłego rewidenta, przy czym przychody w walutach obcych zostały przeliczone po średnim kursie z miesiąca, w którym zostały wygenerowane.
Wzrost przychodów jest raportowany w oparciu o założenie stałego kursu walutowego.

Wzrost przychodów LFL jest definiowany jako wzrost przychodów w ujęciu rok do roku dla sklepów otwartych dłużej niż od roku i jest prezentowany w oparciu o założenie stałego kursu walutowego. Bezwzględny przychód w ujęciu LFL i wzrost w ujęciu LFL nie jest skorygowane o wpływ pandemii w obu latach obrotowych.

Grupa Pepco

Grupa Pepco istnieje od 2015 r. a w jej skład wchodzą dwie silne, niezależne dyskontowe sieci detaliczne – PEPCO i Poundland – ta druga prowadzi działalność na arenie międzynarodowej pod marką Dealz. Sieci te zaopatrywane są przez globalną firmę PGS, również należącą do Grupy Pepco. PEPCO i Poundland działają na rynkach wielu najsilniejszych gospodarek europejskich. Grupa Pepco posiada obecnie około 3 800 sklepów w 17 krajach, w tym w Wielkiej Brytanii, Republice Irlandii, Hiszpanii oraz w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, zatrudniając około 38 000 pracowników.

Po ponad 14 latach ciągłego rozwoju, PEPCO obsługuje obecnie ponad 20 milionów klientów miesięcznie, oferując odzież dla całej rodziny, artykuły gospodarstwa domowego i zabawki w najniższych cenach. Centrala marki znajduje się w Poznaniu. Firma zatrudnia około 20 000 pracowników w 15 krajach Europy, a najsilniej obecna jest w Polsce, Rumunii, na Węgrzech i w Czechach.

Pierwszych 14 sklepów PEPCO otwarto w Polsce w 2004 roku. W 2013 roku PEPCO rozszerzyło swoją działalność na Czechy i Słowację, a w latach 2015-2017 otworzyło sklepy w Chorwacji, na Węgrzech, Litwie, w Rumunii i Słowenii. Od 2018 roku spółka posiada sklepy na Łotwie, w Estonii, Bułgarii, Włoszech, Serbii i Hiszpanii oraz Austrii. W okresie analizowanych trzech miesięcy spółka otworzyła łącznie 140 nowych sklepów pod szyldem PEPCO.

PEPCO jest uznawane powszechnie za jedną z najsilniejszych marek i najbardziej dynamicznych spółek w Polsce. Regularnie zdobywa nagrodę Diament Forbesa jako jedna z najszybciej rozwijających się firm w kraju oraz nagrodę Superbrands za jakość i zaufanie wśród polskich konsumentów. Ostatnio PEPCO zostało uznane za jednego z najlepszych pracodawców w Polsce roku 2021.

Poundland i Dealz

Od czasu otwarcia w 1990 roku pierwszego sklepu w Burton-upon-Trent, miejscowości na północ od Londynu, Poundland zbudował sieć prawie 900 sklepów w Wielkiej Brytanii i Republice Irlandii, oferując towary najlepszych marek i doskonałej jakości produkty marek własnych. Nagrodzona przez pismo branżowe Retail Week tytułem „Value Discounter of the Year 2019” sieć zatrudnia obecnie około 18 000 pracowników, którzy co tydzień obsługują ponad siedem milionów klientów.

Poundland oferuje tysiące wysokiej jakości produktów – ponad 1 000 znanych marek w 17 kategoriach artykułów, w tym żywności i napojów, zdrowia i urody, gospodarstwa domowego, ogrodnictwa, majsterkowania, zwierząt domowych, artykułów papierniczych, książek, DVD i zabawek. Większość artykułów w sklepach Poundland kosztuje jednego funta, jednak sieć rozszerzyła też asortyment w cenach powyżej i poniżej jednego funta.

W Wielkiej Brytanii w około 450 większych sklepach Poundland oferuje odzieżową markę własną PEP&CO. Obecna na rynku od 2015 roku marka PEP&CO to pełna gama mody damskiej, męskiej i dziecięcej, wprowadzająca do Poundland nowy styl z prostymi, niskimi cenami produktów z kategorii moda rodzinna, którą trudno znaleźć na lokalnych ulicach handlowych. Od sierpnia 2020 marka PEP&CO to również artykuły dla domu, które szybko znalazły uznanie klientów za swój styl i jakość. PEP&CO Home to nowoczesne, modne, wyjątkowe artykuły dekoracyjne i produkty dla domu. Ich wprowadzenie do oferty zbiegło się z gruntowną zmianą sposobu ekspozycji i sprzedaży w sklepach Poundland. W ponad 250 sklepach Poundland oferowane są obecnie również produkty chłodzone i mrożone. Liczba placówek, w których będą one sprzedawane wzrośnie w ciągu najbliższych dwóch lat do ponad 645. Jest to efekt przejęcia sieci Fultons Foods i inwestycji w kwocie 25 milionów funtów. PEP&CO została nominowana przez Retail Week do nagrody Marki Własnej za Rok 2019. Od uruchomienia pierwszego sklepu w 2011 roku, marka Dealz stworzyła sieć ponad 200 sklepów w Irlandii, Hiszpanii i Polsce, oferując klientom szeroki wybór ponad 1000 produktów znanych marek i marek własnych. Dealz oferuje klientom prosty i bezpośredni model cenowy znany z Poundland, oferując bezkonkurencyjny stosunek jakości do ceny.