Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

Dobre wyniki przyciągają nowe marki do Starego Browaru

W Starym Browarze w Poznaniu trwa sezon premier. Nowe marki wzbogacą ofertę galerii w sektorach takich jak beauty, fashion, usługi i gastronomia. Przedstawiciele firmy zarządzającej  poznańskim Centrum podkreślają, że nowe umowy to rezultat m.in. pozytywnych wyników w 2021 r. i pierwszym półroczu 2022 r.

Premiera marki Rituals na początku czerwca rozpoczęła serię otwarć nowych sklepów i punktów, która potrwa do jesieni. Aranżacja wnętrza nowego salonu holenderskiej marki kosmetyków naturalnych to popis działań z zakresu brand experience. Pięknie zagospodarowana przestrzeń świetnie oddaje DNA Rituals promującego zbalansowany styl życia w duchu slow.

2_Salon Rituals w Starym Browarze w Poznaniu

Kolejne otwarcia miały miejsce w Atrium, drugim skrzydle poznańskiego centrum. Międzynarodowa firma finansowa Tavex uruchomiła tutaj swoją pierwszą placówkę w Poznaniu z ofertą metali szlachetnych oraz kantorem wymiany walut. Z początkiem lipca funkcjonowanie rozpoczął salon United Colors of Benetton. To powrót włoskiej marki odzieżowej do Starego Browaru. Benetton przygotował efektowny salon w świetnej lokalizacji: na parterze, przy wejściu od strony ruchliwej ulicy Półwiejskiej, czyli tzw. „deptaku”.

3_Salon United Colors of Benetton w Starym Browarze w Poznaniu

Zapowiedzią otwarcia stacjonarnego lokalu jest pojawienie się na Dziedzińcu stoiska piekarni Big Bonjour.

Cały czas dążymy do tego, żeby rozszerzać tenant-mix o marki, które są świadome, jak istotne dla modelu sprzedaży „brick and mortar” są wyjątkowe doświadczenia zakupowe – mówi Renata Gralec, Dyrektor Centrum Stary Browar. Nowe koncepty takie jak Rituals czy United Colors of Benetton przykładają wiele uwagi do aranżacji salonów, atrakcyjnej prezentacji produktów, kreowania estetycznych witryn. Świetnym przykładem jest tutaj wyspa spa w sklepie Rituals, gdzie klienci mogą przetestować flagowe produkty do pielęgnacji – właśnie takimi „smaczkami” handel stacjonarny wygrywa z e-commerce – zauważa.

Najemców przekonują liczby

Obok nowości, intensywnie rozwijana jest współpraca z obecnymi najemcami. Metamorfozę przeszedł salon Marc Cain w Pasażu, zyskując elegancką nową aranżację i efektowne oświetlenie. W Starym Browarze zadebiutowało Modivo – multibrand uruchomił strefę z interaktywną garderobą i usługą Zarezerwuj i Przymierz w salonie eobuwie.pl w Pasażu. To premiera konceptu na poznańskim rynku, w innowacyjny sposób łącząca zalety zakupów online i offline. W tym tygodniu w nowej lokalizacji otwarty został sklep Oysho. Rozmowy o przyszłości współpracy z grupą Inditex doprowadziły do decyzji o powiększeniu powierzchni handlowej dla Oysho. 

Seria premier potrwa w Starym Browarze do wczesnej jesieni. Na parterze Atrium, do premiery przygotowuje się biżuteryjna marka Teilor. Pietro wyżej trwają prace remontowe i adaptacyjne dla sklepu marki Terranova. Lokal, w którym dotychczas funkcjonowało Oysho, zajmie wkrótce nowy najemca z branży fashion – Bimba y Lola.

To będzie bardzo ekscytująca premiera dla naszych klientów. Koncept będzie zupełną nowością na regionalnym rynku i jednym z pierwszych salonów marki w Polsce – mówi Renata Gralec. Modową ofertę wzbogaci też świetna polska marka streetwearowa, która w Browarze uruchomi pierwszy poznański monobrand. Te otwarcia zapowiadane są na wrzesień i październik.

Większość umów z nowymi najemcami sfinalizowaliśmy w 2021 r. – mówi Magdalena Kowalak, Prezes Spółki Zarządzającej Starym Browarem. Negocjacjom kontraktów sprzyjały pozytywne wyniki biznesowe: począwszy od maja 2021 roku notowaliśmy obroty wyższe niż w analogicznych miesiącach przedpandemicznego 2019 r. (+10% dla okresu maj-grudzień 2021 vs. 2019). Trendy wzrostowe mają bardzo obiecującą kontynuację w 2022 roku. Obroty w I kwartale były o 14% wyższe niż w Q1 2019 r., a II kwartał to aż 30% na plusie w porównaniu z Q2 2019 r. W II kwartale 2022 r. odwiedzialność na dobre powróciła do poziomów z analogicznego okresu sprzed wybuchu pandemii. Pozytywne wyniki to efekt naszej konsekwentnie wdrażanej strategii inwestycyjnej, leasingowej i marketingowej. Liczby sprzyjają rozmowom z nowymi markami – podsumowuje.