[WYWIAD] Norbert W. Scheele, C&A: kontynuujemy proces remodelingu

C&A w Europie unowocześniło pierwsze sto sklepów w ramach szeroko zakrojonej modernizacji, a kolejne sklepy będą sukcesywnie odnawiane. Modernizacja jest częścią przyspieszonych inwestycji C&A w swoje sklepy stacjonarne. Począwszy od fasady zmodernizowanych sklepów uwagę przyciąga nowe logo C&A w eleganckim i nowoczesnym stylu – mówi dla Retailnet Norbert W. Scheele, Head of Market AT/CH/CEE C&A.

C&A jest w trakcie procesu rebrandingu i remodelingu. Jakie są cele, harmonogram i strategia tych działań?

Poprzez nasze obecne hasło marki “Wear the Change” C&A podkreśla swoje zaangażowanie w codzienne wspieranie nowoczesnego, demokratycznego społeczeństwa, aby wyglądało i czuło się jak najlepiej, na swój własny, indywidualny i różnorodny sposób. To przekonanie jest siłą napędową marki we wszystkich obszarach jej działalności, ponieważ dążymy do unowocześnienia prezentacji marki C&A i chcemy wzmocnić trzy główne aspekty: zrównoważony rozwój, bezkonkurencyjną relację ceny do wartości naszych produktów oraz inkluzywność – czyli szeroki asortyment produktów dla wszystkich grup wiekowych, płci i kształtów. Te aspekty łączą się w nowoczesnym wyglądzie i odczuciu, które są widoczne we wszystkich punktach styku w naszych sklepach oraz w naszych kanałach cyfrowych.

W ciągu ostatnich lat C&A poczyniło znaczące kroki, aby pomóc w przekształceniu zrównoważonego rozwoju z zagadnienia niszowego w temat powszechny, ułatwiając klientom dokonywanie wyborów w zakresie mody bardziej przyjaznej naturze. Wdrażając w ubiegłym roku nową strategię zrównoważonego rozwoju, C&A podkreśla swoje zaangażowanie w kontynuowanie dotychczasowej drogi i dążenie do jeszcze bardziej odpowiedzialnego rozwoju. Wyniki wyraźnie pokazują, że klienci są gotowi pójść z nami tą drogą i są zainteresowani noszeniem naszych ubrań, ponieważ nasze produkty są modne, przystępne cenowo i wykonane w sposób odpowiedzialny.

C&A witryna
Salon C&A

Jakie są plany rozwoju sieci C&A na polskim rynku? Jakie powierzchnie i lokalizacje Was interesują?

C&A w Europie unowocześniło pierwsze sto sklepów w ramach szeroko zakrojonej modernizacji, a kolejne sklepy będą sukcesywnie odnawiane. Zmodernizowane sklepy oferują unikalne doświadczenia zakupowe łącząc nowe elementy tożsamości marki z ulepszoną obsługą klienta, jak również z dużym naciskiem na dżinsy i bardziej zrównoważony asortyment C&A. Modernizacja jest częścią przyspieszonych inwestycji C&A w swoje sklepy stacjonarne. Począwszy od fasady zmodernizowanych sklepów uwagę przyciąga nowe logo C&A w eleganckim i nowoczesnym stylu. We wnętrzu elementy identyfikacji wizualnej tworzą świeży look, prezentując C&A jako nowoczesną, integracyjną markę. Stałym elementem designu są komunikaty podkreślające ekologiczny charakter C&A. Zwracają one uwagę klientów na szeroki asortyment odzieży przyjaznej dla środowiska, jak również na szeroko pojęte działania C&A na rzecz zrównoważonego rozwoju.

Poza tym stale analizujemy liczne możliwości lokalizacji nowych sklepów. Decyzja o tym, w których lokalizacjach zamierzamy otworzyć nowe sklepy, zależy od kryteriów inwestycyjnych i atrakcyjności danej lokalizacji. Oczywiście stale pracujemy nad dalszą optymalizacją i modernizacją istniejącego portfolio oddziałów.

Jak wygląda współpraca C&A z polskimi centrami handlowymi?

Utrzymujemy dobre kontakty ze wszystkimi naszymi partnerami biznesowymi i, jak już wspomniałem, stale analizujemy nowe możliwości również w innych centrach handlowych.

W jaki sposób C&A łączy działalność online z offline?

Wraz z rozwojem potrzeb naszych klientów, pomagamy naszym klientom, którzy wolą robić zakupy w domu, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Sklep internetowy C&A stał się bardzo popularny jako źródło odpowiedniej odzieży na każdą okazję i jest stale dostępny w coraz większej liczbie krajów. Dzięki nowemu wyglądowi i przyjaznej dla użytkownika nawigacji naszego sklepu internetowego zapewniamy, że klienci łatwiej znajdą to, czego szukają i poczują się zainspirowani do zrobienia u nas zakupów. Oprócz systemu Click & Collect w większości naszych sklepów można korzystać z darmowej sieci Wi-Fi, a na metkach z cenami znajdują się kody QR, które odsyłają do sklepu internetowego. Inicjatywy te wzmacniają zaangażowanie C&A w omnikanałowe podejście, które umożliwia klientom bezproblemowe przeglądanie kolekcji i dokonywanie zakupów zarówno w sklepach fizycznych, jak i w internecie.

Rozmawiała: Katarzyna Łabuz

Newsletter

Codzienny newsletter profesjonalistów rynku centrów handlowych