Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

Glovo i Carrefour z asortymentem na niespotykaną dotychczas skalę

Użytkownicy Glovo uzyskają dostęp do ponad 8500 różnych produktów z oferty Carrefour. To największy wybór artykułów dostępnych w jednym sklepie w Glovo
McKinsey przewiduje, że do 2030 roku rynek zakupów żywnościowych online w Polsce może wzrosnąć ponad czterokrotnie. Początkowo zakupy będzie można robić w 20 sklepach ulokowanych w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Gdańsku i Poznaniu. Planowane jest otwarcie kolejnych lokalizacji w nowych miastach.

W zeszłym roku zakupy spożywcze online w Polsce odpowiadały jedynie za 1,5% rynku. Dla porównania, we wiodącym w Europie UK wskaźnik osiągnął 12%. Na horyzoncie widać ogromne zmiany, a jedną z nich jest rozszerzenie wspólnej oferty Glovo i Carrefour w Polsce. Użytkownicy Glovo będą mieli dostęp do ponad 8500 różnych produktów oferowanych przez Carrefour, również tych vege, bio, bezglutenowych czy bez laktozy, a także środków czystości czy artykułów higienicznych.

Glovo jest jedną z największych na świecie platform umożliwiających zamawianie produktów wprost do domu czy miejsca pracy. Pośredniczy w dostawach między sklepami i restauracjami a ich klientami, nieustannie poszerzając ofertę dla użytkowników aplikacji.

Według danych Time Use Institute, spędzamy w supermarketach średnio prawie 60 godzin rocznie, przy założeniu, że pojedyncza wycieczka trwa tylko 41 minut. Dlatego coraz więcej osób docenia szybkie zakupy realizowane poprzez smartphone, które dotrą pod drzwi mieszkania w kilkadziesiąt minut. Badania MCKinsey pokazują, że w ciągu najbliższych lat czeka nas spory wzrost na rynku. Do 2030 roku żywnościowe zakupy online wyniosą w UK nawet do 23%, w Francji 19%, Niemczech – 9%. W Polsce rynek może urosnąć nawet 4-krotnie.

Supermarket w smartphonie

Dzięki rozszerzeniu współpracy Glovo z Carrefour, jedną z największych sieci handlowych w Polsce, użytkownicy aplikacji będą mieli dostęp do ponad 8500 różnych produktów, również tych vege, bio, bezglutenowych czy bez laktozy, dostępnych w Carrefour. To największy wybór oferty asortymentowej w Glovo.

– Cieszymy się, że mogliśmy nie tylko kontynuować, ale i rozszerzyć naszą współpracę z Carrefour – mówi Joanna Kurdziel, Senior Account Manager w Glovo Polska – Chcemy, by zakupy były coraz szybsze, łatwiejsze i wygodniejsze. Jestem przekonana, że dzięki ogromnej liczbie produktów dostępnych w naszej aplikacji w Carrefour Market, nasi użytkownicy nie będą mieli problemu z zamówieniem artykułów do nawet najbardziej skomplikowanych wypieków czy obiadów. A wszystko będzie dostarczone w zaledwie kilkadziesiąt minut lub w ramach zaplanowanej dostawy na konkretny dzień – dodaje Joanna Kurdziel.

Początkowo zakupy będzie można robić w 20 sklepach ulokowanych w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Gdańsku i Poznaniu, jednak do końca roku planowane jest otwarcie kolejnych lokalizacji w nowych miastach.

– Nowy etap naszej współpracy z Glovo wpisuje się w globalną strategię rozwoju omnikanałowości i transformacji digitalowej sieci Carrefour. Rozszerzając ofertę e-commerce zawsze mamy na uwadze potrzeby i oczekiwania klientów. Połączenie dostaw Glovo z szerokim asortymentem Carrefour, nie tylko zwiększy zasięg naszej oferty, ale przełoży się także na zwiększenie komfortu konsumentów preferujących zakupy online – komentuje Marek Garus, Dyrektor ds. operacji i rozwoju e-commerce w Carrefour Polska.

Wszystko czego potrzebujesz w codziennym życiu na wyciągnięcie ręki

W ramach oferty spożywczej, uzytkownicy Glovo dotychczas najchętniej zamawiali wodę czy popularne napoje gazowane. Popularne były także banany, mleko, jajka, jogurty naturalne czy pomidory. Jednak, dzięki rozszerzeniu oferty Carrefour do 8500 artykułów, konsumenci mogą teraz skorzystać także m.in. z szerokiego wachlarza słodyczy, wypieków, ale także żywności dla dzieci czy zwierząt. Asortyment został rozszerzony również o szeroki wybór mięs, ryb, kiszonek czy sosów, a także gotowych obiadów. Co ważne, sieć Carrefour za pośrednictwem Glovo oferuje także możliwość zamówienia środków czystości, artykułów higienicznych czy kosmetyków.